{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

Bukkehov? {{forumTopicSubject}}

Hej
Nu har min mand været over for at se på en haflinger. Jeg er dog meget i tvivl om at hoven er en bukkehov og kræver behandling og gør hesten mindre holdbar. Hesten er 3,3 år. Vil I ikke nok se på billederne og give jeres vurdering. Hesten er rigtig sød og rar og passer bare super til mig, jeg er bare rigtig meget i tvivl om de hove. Manden, der ejer hesten, siger, at den har det, fordi den har stået meget blødt.
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/445138-bukkehov?status=1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bukkehov?
  • #1   29. jul 2014 Det er noget svært at se på de billeder, men jo det kunne godt ligne bukkehov. Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men de kan godt få det af at stå for blødt og kommer den ud at gå på hårdt underlag KAN det rette sig.


  • #2   29. jul 2014 Jeg vil nu ikke mene at man kan kalde det der bukkehov . Den står stejlt ja, men burde en smed kunne rette en del på . Få evt. en smed med ud og kigge . Tror absolut ikke det har nogen betydning .

  • #3   29. jul 2014 Forlang lige at se den stå på asfalt eller andet hårdt underlag.

  • #4   29. jul 2014 Stod den sådan her var det en helt anden snak.

    profilbillede
  • #5   29. jul 2014 Eller sådan.

    profilbillede
  • #6   29. jul 2014 Det er også fordi, nu ved jeg, at hesten er sød og rar, ikke vaccineret, den koster 8500, hvilket jo er billigt, men man kan sagtens få andre haflingere, som heller ikke koster alverden, og skal man betale smed hver 4. uge i mange år fremover, så hellere give lidt mere og få en hest, som har ok hove. Men hvis disse kan rettes af smed og være ok efter et par gange, så er den jo ganske fin hest til mig.

  • #7   29. jul 2014 Det tager mere end et par dage at rette bukkehov...hvis det kan rettes.
    Og det kan være arveligt.



  • #8   29. jul 2014 Nu er der jo forskellige grader af bukkehov, så hesten behøver altså ikke stå så skidt som på de billeder der er sat ind af hyggerytteren for at det kan være bukkehov.

    Det kan rigtig nok opstå hvis hesten går meget på blødt underlag -men den slags skal gerne rettes inden hesten er ret gammel.

    Jeg ville ikke købe en hest med så ringe benstilling. Slet ikke hvis det faktisk er en man vil ride på regelmæssigt.

    Som du selv siger kan man jo få forholdvist billige heste der ikke har sådanne problemer, så jeg ville kigge videre hvis det var mig


  • #9   29. jul 2014 Nu da den jo næsten er udvokset vil det nok ikke kunne gøres over 2 gange, senerne skal have tid til at følge med . Men det ved en uddannet smed meget mere om som jeg gør .

    Det er også svært at se på billedet hvor meget tåen stikker i sandet .


  • #10   29. jul 2014 for at komme med en lille solstråle historie: min hest er 10 år gammel, er født med bukkehov, den er helt ret, den går pt MB2 på c-plan uden problemer, den er ren i bøjeprøve og røntgen, den går med alm. sko, får lagt nye på ca. hver 6-8 uge - det er dog den samme smed som har rettet den siden han blev født.
    Så det er altså forskelligt fra hest, til hest om hvor meget det påvirker dem smiley

    Ved ikke helt hvor tydligt det ses på billedet smiley



    profilbillede
  • #11   29. jul 2014 Jeg har en dame, som af tidligere ejer er købt som 1½ års med bukkehov grad 4. Da jeg købte hende var hun 3 og havde stejle forhove.

    Jeg gør det ALDRIG igen - den næste hest jeg køber skal have 100% ok hove - det har taget næsten 6 års intensivt smedearbejde at få styr på hendes forhove før hun nu kan holde skoene på i for og ikke ødelægger sine forhove. Hun kommer aldrig til at kunne gå uden sko pga. de stejle hove, da hun vil slide dem forkert og dermed lave bukkehov på sig selv.

    Hvad vi ikke har haft af bøvl med smidte sko og ødelagt horn på de stejle hove er ikke småting - nix, det gør jeg ikke igen.

    Jeg elsker min hest overalt på jorden, men ih guder livet havde været lettere, hvis hun havde stået ordentligt på hendes ben fra start smiley


  • #12   29. jul 2014 ej hvor dejligt anne-sofie. Jeg vil gerne have, at min hest ikke skal gå med sko om vinteren, da der dannes store isklumper under med fare for at vrikke om, desuden er de mere glatte, når man rider tur og der er lidt sne. Men det kunne godt lade sig gøre, denne er 3 år og er ikke blevet rettet siden fødslen, tror jeg. Min kommende hest skal gå 4-7 timer om ugen.

  • #13   29. jul 2014
    Til sko om vinteren fås snesåler :o) Samt man kan få lavet mordax huller.

    Men nej, jeg gad ikke røre en der havde bukkehov.


  • #14   29. jul 2014 Du har nok ret Christine.

  • #15   29. jul 2014 Ja men kan være heldig -jeg har da osse kendt et par stykker gennem tiden som har fungeret på trods af bukkehov. Jeg kender osse en del eksempler på det modsatte, og alt andet lige giver det uhensigtsmæssigt slid når hesten står så dårligt
    Men at den ikke har været rettet siden fødslen er IKKE et plus. Den slags skal gerne rettes op inden vækstlinierne lukker.

    Ingen grund til at købe sig til problemer, når der findes masser af udemærkede heste uden


  • #16   29. jul 2014 Jeg vil sige den har bukkehov og jeg ville ikke købe den smiley det er som at købe sig til problemer hvilket jeg ikke er tilhænger af - erfaring... smiley

  • #17   29. jul 2014 Jeg ville aldrig købe en hest med bukkehov. Der er slet ikke nogen grund til at købe sig til problemer (som ovenstående også skriver). For mig at se, ser det så "mildt ud" fordi den står på blød bund med hoven let stukket ned i jorden forrest.
    Der er SÅ mange søde heste på markedet - og så til billige penge - led videre smiley


Kommentér på:
Bukkehov?

Annonce