{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

overgang fra gallop til trav. {{forumTopicSubject}}

hej HG'er.
Jeg mangler lidt hjælp.

Nu er det sådan vi endelig har fået traven i orden, men mit "problem" nu er overgangen fra gallop til trav.

Han har lidt mangel på balance i galloppen osv, men nogle gange er der ingen problemer overhovedet!
Men overgangen fra gallop til trav, bryder jeg mig specielt ikke meget om, da jeg disideret sidder og humper i sadlen når det er, hvilket ikke er behageligt for begge parter. Jeg vil utrolig gerne have trænet dette og har brug for lidt råd om hvordan osv.

Dog vil jeg gerne lige have helt styr på galoppen først da vi lige har haft en dum periode hvor han bare øgede farten i trav når jeg ville have ham i galop.
- Men når det er sådan i orden vil jeg gerne begynde på det med overgangen fra galop til trav og vil derfor gerne have råd nu, så jeg ikke bare står som en lost kanin til den tid, men at jeg ved hvad jeg giver mig til osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overgang fra gallop til trav.
  • #1   29. jul 2014
    Stil dig lidt op i bøjlerne. Det plejer jeg for at undgå og bumpe. Jeg rider så heller ikke nedsidning særligt meget da mine muskler ikke er til det og hesten ikke er afslappet nok.

    Også hjælper det hvis hesten kan lave en rolig afslappet overgang.


  • #3   29. jul 2014 Det kan være svært at sidde i en galop-trav overgang hvis ryggen ikke er med, da jeg skulle træne min tidligere pony i at lave bedere overgange så gjorde jeg følgende: samler galoppen, evt ind på et buet spor, får hesten til vente - tager overgange, men i stedet for bare at ride videre i "fuld fart", så få hesten til at vente i traven ved hjælp af halve parader og når hesten så har ventet og fundet balance så rider man bare videre smiley og tilsidst så behøves man ikke det der vente moment som er nede i tempo. Det virkede for min pony.

Kommentér på:
overgang fra gallop til trav.

Annonce