{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Har kiropraktor eller Equine Touch ret? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG. Jeg er blevet efterladt med tvivl. Sagen er den, at min pony, Surprise er skæv i kroppen. Min kiropraktor siger, at Surprise bare skal igang med genoptræning, hvor jeg skal træne mere på den ene volte end den anden. Så går skævheden i sig selv. Og en dame fra Equine Touch siger, at Surprise ikke kan blive rettet op af bare, at træne. Da hun jo også gør sig selv skæv, ved bare at gå på folden. Hende fra Equine Touch, kunne dog ikke fortælle mig hvordan jeg skal rette Surprise op. Og ifølge hende, så er surprise skæv fra tungebenet til haleroden. Det er dog ikke rigtigt. Surprise er skæv fordi hun har haft livmoderbetændelse og har haft ondt i venstre side og har derfor kompenceret. Men hvem pokker skal jeg lytte til? Det var min kiropraktor som opdagede livmoderbetændelsen på Surprise. Så tænker hun nok har lidt mere forstand på hvad jeg skal end en som ikke kan fortælle mig hvordan jeg skal rette ponyen op?


Kommentarer på:  Har kiropraktor eller Equine Touch ret?
  • #2   2. aug 2014 Kiropraktor må man spørge hvem hende den anden er

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   2. aug 2014 Jeg ville ikke lytte til nogen af dem, men nok mest ET hvis man skulle vælge en.,

    Syntes godt nok kiropraktors svar er tyndt, og ikke særlig brugbart.


  • #4   2. aug 2014 Jeg ville få et uddybende svar fra kiropraktoren (måske lidt mere detaljeret træningsplan), og så ville jeg lytte til ham/hende. Jeg udfører selv ET (dog kun på level 1), og ved, at et aldrig kan blive en eksakt videnskab. Vi må ikke "stå i vejen" for en dyrlæges råd, da de trods alt ved bedre. Nu ved jeg ikke om kiropraktoren også er dyrlæge, men har har trods alt lidt mere uddannelse end en der udfører ET.
    Et alternati (et godt alternativ), kunne være at få en dyrlæge ud som også er kiropraktor, og så ham/hende ti at kigge på hesten og give en vurdering smiley


  • #5   2. aug 2014 Min kiropraktor er Rikke Andersen. Hun har givet mig lidt mere detaljeret træningsprogram. Synes bare ikke det var nødvendigt, at skrive ned. Jeg ved desværre ikke hvad hun hed hende fra ET. Men hun sagde en del om Surprise, men hun kunne ikke fortælle mig hvad jeg skulle gøre. Så jeg synes ikke rigtig, at jeg kan bruge hendes ord til noget (:

  • #6   2. aug 2014 ET er super godt på mange måder, og kan bruges langt hen ad vejen, men det kan aldrig stå i stedet for eksakt videnskab eller hvad man nu siger. En kiropraktor vil jeg mene har mere hold i det hun siger.
    Jeg synes du skal følge den træningsplan din kiropraktor har lagt smiley


Kommentér på:
Har kiropraktor eller Equine Touch ret?

Annonce