{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  optimale træningsprogram
  • #1   25. apr 2012 Jeg følger lige med smiley

  • #2   25. apr 2012 Masser af træning i dressur med overgange, for at få hesten gjort stærk i bagbenene..
    Så en masse tur i skoven evt. bare i skridt for at bygge muskler..

    Men overgange er bare vejen frem indenfor så mange ting, for det er rigtig hårdt for hesten, og det gør så meget godt..


  • #3   25. apr 2012 Min gamle part som var springhest.. Tjek hvor meget der er sket med løftet i bagbenene og vi brugte rigtig meget energi på overgangs og temposkifts træning..

    Før: (link fjernet)
    ( ^^ slutningen af september 2011)

    Efter: (link fjernet)
    (^^ Starten af april 2012)


  • #4   25. apr 2012 det er jeg godt klar over, men jeg spørger til et program da jeg er i tvivl om hvor lang restitution der er optimal efter diverse træningspas smiley

  • #5   25. apr 2012 bl.a.

  • #6   25. apr 2012 Det er jo helt individuelt fra hest til hest.. Og hvor intensiv din træning er og hvor konsekvent du er på vejen mod målet..

    Så er det bedst at føle sig frem..


  • #7   25. apr 2012 sådan vil det altid være. Men hvis det er muligt at sætte retningslinjer op for mennesker af folk med forstand på det, er det det vel også for heste smiley

  • #8   25. apr 2012 Det afhænger jo meget af den enkelte hest -der findes vidst ikke ET træningsprogram der passer dem alle.
    Men uanset hvad det er der skal arbejdes på ved netop DIN hest, så er variation vigtigt.
    Netop så man ikke arbejder på de samme muskelgrupper hver dag (det bliver jo osse kedeligt i længden).

    Da min holstener kun blev brugt til spring, så ugen ca sådan ud (og det er altså med tryk på CIRKA, for det afhang jo af om der var noget specifikt der trængte til træning).

    1 dag med konditionstræning i skoven
    1 dag med tur i kuperet terræn
    1 dag med springtræning
    2 dage med dressur (af meget forskellig art -typisk en dag med hovedvægt på gymnasticering og en dag med mere vægt på samling osv. Men som sagt afhængig af hvad der trængte til træning)

    De sidste 2 dage blev brugt til enten fridage eller til et ekstra dressurpas.

    Af og til blev den ene af turene skiftet ud med dressur,longering, spring (typisk små serier og den slags -ikke store baner) e.l.


  • #9   25. apr 2012 okay, mange tak smiley

  • #10   26. apr 2012 uden at virke skide klog..
    så ville jeg umiddelbart mene at en masse skovture i fx ujænt terran ville være godt.. en masse skridt ture i skoven, da heste ofte i skoven går noget mere frem ad, dette træner nogle helt andre muskler end hvis den går langsomt i samling..
    det ville måske også være godt at når man nu er i skoven - at lade den strække ud på et brænsbælte.. det øger konditionen..

    og dressur så smidigheden også bliver trænet. og selvfølgelig lidt spring.. smiley

    Interval træning er fantastisk for at få opbygget muskler og for at få hesten i form. smiley


  • #11   26. apr 2012 hmm.. strakt galop er nu ikke nogen synderlig god løsning for målrettet konditionstræning. Ikke at det skader, hvis man sikrer sig at underlaget er ok -men der er langt mere effektive måder at konditionstræne på end at tage en strakt galop i ny og næ, så det skal vidst ses mere som sjov end som træning.

Kommentér på:
optimale træningsprogram

Annonce