{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tricks - hvorfor?
  • #1   25. maj 2012 jeg gør det for at lave noget anderledes i hverdagen , og fordi min hest synes det er sjovt og han er meget lærenem smiley

  • #2   25. maj 2012 Min tidligere hest kunne nogle enkelte tricks, som min søster lærte ham. Det var ren og skær kun for ikke at lave det samme hver dag!, smiley

    han synes det var rigtig sjovt, og hun var ikke den seriøse rytter så det hyggede hun sig med. :-), Og det er da også lidt sejt at se hvad man egentlig kan få sin hest til,..


  • #3   25. maj 2012 Jeg har lært min et par tricks da han stod skadet, simpelthen for at aktivere ham.
    Jeg kunne bare mærke at han blev mere og mere rastløs og irriteret, fordi han ikke blev bedt om noget. Og da han ikke måtte rides så jeg kunne aktivere ham den vej, måtte jeg finde på noget andet smiley


  • #4   25. maj 2012 Det er jo hjernegymnastik for hesten, så det er sundt smiley

  • #5   25. maj 2012 Hjernegymnastik - det træner hesten i at tænke lidt selv smiley

  • #6   25. maj 2012 Hvilken slags tricks vælger i så? Og hvorfor lige det?

    Feks at smile, hvorfor lige det? Osv.


  • #7   25. maj 2012 Fordi jeg synes det er sjovt og min hest elsker rosen smiley

  • #8   25. maj 2012 I starten var det for at være som de andre. I dag er det fordi jeg synes det er hyggeligt. Det er hjernegymnastik for begge. Jeg skal regne ud hvordan jeg får ham til dit og dat, og han skal regne ud hvad jeg mener, og så gøre det er:-)

  • #9   25. maj 2012 Som aflastning fra at träne med de lange liner

    Jeg vi er stärkt på vej med at lärer og neje - det er hjerne gymnastik og så tror jeg på han kan lärer at fokusere lidt bedre på mig smiley


  • #10   25. maj 2012 tjaa som svar på det spørgsmål vil jeg komme med endnu et spørgsmål: Hvorfor rider vi ?

    jeg træner tricks fordi jeg at jeg synes det er sjovt, netop som det er sjovt at ride. gør det bestemt ikke fordi jeg synes det er sejt eller prøver at være anderledes, men af den simple grund at jeg nyder det lige så meget som at sætte mig op og ride smiley - og nogle gange nyder jeg det mere end ridningen.


  • #11   25. maj 2012 Men har de tricks i træner en rent praktisk betydning feks? Altså ikke bare det mentale fokus. Eller er det i princippet ligegyldigt hvilke tricks i træner?

  • #12   25. maj 2012 Jeg gør det som en afveksling af den ellers normale dagligdag med dressur og hård træning.
    Både hesten og jeg nyder at lærer tricks/lege via tricksene.
    Så det er når vi vil lave noget andet og lege og træne andet end dressur fra ryggen.


  • #13   25. maj 2012 Træner det hverken for at det skal se "sejt" eller godt ud.

    De 3 heste jeg har pt kan ikke rides, og derfor har jeg fundet på nogle andre ting at lave med dem, bl.a. nogle "tricks" samt andre øvelser fra jorden.

    Og selv da jeg havde Romario, som jeg red, trænede jeg også div. tricks med ham, for at variere hverdagene.

    Jeg træner mest mine heste fra jorden, og får at gøre det så varieret som muligt, laver jeg også nogle tricks.

    Holder rigtig meget af at træne fra jorden, da jeg syntes man lærer at lave et fint samarbejde med hesten, og lærer hinandens kropssprog godt at kende. smiley


  • #14   25. maj 2012 Char - når vi træner ridning, så har de fleste ting jo en grund, feks dressur til at styrke hesten osv. (Konkret eksempel at man decideret rider op og ned af bakker for at styrke)

    Men, jeg er nysgerrig om hvor meget der trænes efter praktiske mål smiley

    Jeg synes det er rigtig fedt når tricket ikke kun er en del feks, men at flere tricks bliver kombineret til et helt specielt trick. Gerne med en praktisk betydning.

    Feks, kendte jeg en pige, som havde en lille shetlandspony, som hun var blevet for stor til, men hun havde den stadig. Den havde så lært at samle sine spande op og bære dem hen til hende, så hun nemt kunne fylde dem op.
    Der er det jo dels at den skal løfte en spand, og så bringe den videre.


  • #15   25. maj 2012 For at udstrække min hest smiley
    Han lærte de første tricks simpelthen for at han skulle strække ud, simpelt og anvendeligt smiley

    Så skulle han lære spanskeskridt, for at styrke skulderen..
    i starten var det meget sådan nogle "det her har et formål"

    Men nu er det også, ryste på hovedet, smile og sådan noget total ubrugeligt, det er jo bare rent showoff, da det man ikke kan bruge det til noget som helst overhovedet...


  • #16   25. maj 2012 Fordi det er sjovt for både hyppen og mig - og så er det ganske udemærket hjernegymnastisk. smiley
    De fleste af de tricks jeg træner har et praktisk formål.. Eksempelvis at løfte alle ben (selvfølgelig et ad gangen) fra både jord og ryg (ikke spanske skridt, bare løftet ben), synes jeg kan være praktisk. smiley


  • #17   25. maj 2012 Jeg fik lært Shétan at blive stående på kommando - feks når jeg skulle lukke døren efter os. Det gav en del tillid imellem os og samtidigt gav det mig mulighed for at give godbidder uden at han forventede at få det hele tiden (Han skulle jo gøre noget først, for at få dem). Og så var det praktisk, at han ikke gik nogen steder, før end han fik kommandoen til det, når jeg skulle op på ham.

    (",)


  • #18   25. maj 2012 Jeg gør det fordi at min pony synes det er sjovt, og fordi jeg synes det er liiidt sødt hæhæh smiley

  • #19   25. maj 2012
    For at få hesten til at koncentrere sig og for at vi begge laver noget andet smiley
    - Nogle gange bad jeg Sietse smile når vi gik tur, fordi jeg kunne mærke han var sur og lidt hidsig. Det hjalp altid smiley


Kommentér på:
Tricks - hvorfor?

Annonce