{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.331 visninger | Oprettet:

Den bedste dressursadel {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu er jeg så heldig, at jeg har fået lov til at få en dressursadel, og derfor har jeg siddet og prøvet at finde nogle forskellige typer sadler, som jeg kunne være interesseret i, men da jeg er lidt i tvivl, kunne jeg godt tænke mig at høre, om I eventuelt har nogle dressursadler, I kan anbefale.

Jeg har lidt en favorit sadel, som jeg overvejer at købe. Det er en Stübben Scandica. Hvis I har nogle erfaringer med denne sadel, må I også rigtig gerne skrive. Men ellers så kom gerne med nogle anbefalinger og argumenter for, hvorfor den er god, så ville jeg blive rigtig glad. smiley

Mvh. Amalie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den bedste dressursadel
  • #1   23. apr 2013 En Amerigo Classic.

    Det er simpelthen den BEDSTE sadel jeg nogensinde har haft,
    men den kunne desværre ikke tilpasses min hest.

    Den er med stor støtte, dybt sæde, også er den lavet i det lækreste kalvelæder! :o)


  • #2   23. apr 2013 Jeg har selv haft en Stübben Scandica DL til min hest smiley jeg har været rigtig glad for den, men efterhånden som min hest fik mere balance, styrke osv. og jeg dermed kunne begynde at ride lidt sværere øvelser samt mere nedsidning, synes jeg ikke den var helt optilmal! Der manglede lidt støtte og sædet er ikke så dybt i den. Jeg rider nu med en Albion SL, som jeg er utrolig glad for, der er god støtte i smiley

  • #3   23. apr 2013 Jeg elsker virkelig min venindes kentaur young dressage, fordi den har et rigtig dybt sæde, og så sidder jeg bare helt fantastisk i den!

  • #4   23. apr 2013 enten isabell werth dressur sadel

    eller passier smiley


  • #5   23. apr 2013 Jeg har Stübben og det er bare en helt fantastisk sadel smiley
    Og den holder utrolig godt smiley


  • #6   23. apr 2013 eeelsker også min kentauer young dressage sadel! man sidder som en drøm i den og den giver virkelig god støtte - store knæpuder og dybt sæde.

  • #7   23. apr 2013 Jeg er stik modsat mange andre. Jeg vil nemlig ikke have for meget større i min (dressur-)sadel. Faktisk helst så lidt som muligt. Så sidder jeg nemlig bedst, og får en bedre fornemmelse af at jeg rent faktisk kan ride og det ikke bare er sadlen der holder mig fast.

    Det er så en smule upraktisk eftersom jeg ikke har hest selv, og mange andre jo gerne vil have meget støtte. Så jeg må ind i mellem affinde mig med meget støtte når jeg rider andres heste.
    Så jeg har faktisk ikke lagt mærke til mærkerne. Andet end at jeg ikke bryder mig om at sidde i en Wintec. Det kan lige gå hvis jeg fjerner alt støtten, men jeg er ikke så glad for den.


  • #8   23. apr 2013 Intet slår en bates Isabell werth eller wintec, da det er en sadel der kan skiftes kopfjern i så den kan passe 99% af alle heste! Har selv en og er så sindssygt glad for den! Den kan virkelig anbefales!
    Ellers er der rigtig mange gode kiffer sadler, der er jo mange slags, både med lavt eller dybt sæde, god støtte eller uden så meget støtte smiley


  • #9   23. apr 2013 Windsor Elite, er en fantastisk dressur sadel, giver en masse go' støtte til dig og hesten, kan helt klart anbefale Windsor Elite, jeg er rigtig glad for min, og den har hjulpet mig til at sidde meget bedre og pænere i salden, og har fået meget mere støtte smiley og den ligger rigtig godt på hesten smiley

    profilbillede
  • #10   23. apr 2013 Har selv en Albion & en Windsor elite, syntes de er rigtig gode at sidde i! smiley

  • #11   23. apr 2013 Ps. har en Windsor elite tilsalg, så du må endelig skrive for billeder, 17 tommer, medium bum, brun. smiley

  • #12   23. apr 2013 Kieffer Action er super

  • #14   23. apr 2013 Jeg rider også i en Kentaur electra ny model. Sidder super godt i den og er utrolig glad for den, både fordi der er dybt sæde men også store knæpuder! Udover det var det en forholdvis billig lækker sadel som kunne tilpasses til min hest.

    Har også gode erfaringer med en windsor elite. Den er også super!


  • #15   23. apr 2013 Jeg har også en Windsor Elite, og det er uden tvivl den bedste sadel, jeg nogensinde har prøvet.. smiley

    profilbillede
  • #16   23. apr 2013 Isabell werth, helt klart!

  • #17   23. apr 2013 Trainers fuldstændig fantastiske sadler!

  • #18   23. apr 2013 Mange tak for alle svarene. Det jeg leder efter er netop, som mange også har skrevet, en sadel med et dybt sæde og mellemstore knæpuder, og så skal den også helst være sort. smiley

    » Sofie & Benno smiley «:
    Den ville passe rigtig fint, men jeg vil helst have en sort sadel(men det er selvfølgelig vigtigst, at den ligger godt på hesten, og at jeg sidder godt i den), så jeg leder lidt videre. smiley


  • #19   23. apr 2013 Eelsker min passier grand gilbert extra smiley halvdybt til dybt søde og store indvendige knæstøtter - jeg sidder fantastisk i den smiley

    Ellers er Trainer og stubben gode kvalitets sadler , suva personligt at kieffer sadler er for hårde . Ville aldrig vælge en bates el wintec igen - lædersadler er bare bedre !:)


  • #20   23. apr 2013 Har en Windsor Elite. Så meget anbefalet!

    Min mor blev så misundelig, at hun købte sig en også smiley


  • #21   23. apr 2013 I første omgang er den bedste sadel, den der passer din hest bedst. Så må din mås komme i anden række. Få fat i en god sadelmager, som kan komme med nogle bud på hvad der kan komme til at ligge korrekt på din hest. Så kan du derfra vælge hvad for en, du foretrækker at ride i.....

  • #22   24. apr 2013 Enig med Stine Blom. Det nytter ikke noget at sidde og kigge på billeder på nettet og "forelske" sig i en bestemt sadel, hvis den bare ikke passer til din hests facon.

    Find ud af, hvad der passer din hest, og vælg ud fra det...


  • #23   24. apr 2013 Selvfølgelig vælger jeg ikke bare en sadel ved kun at kigge på billeder, men det giver lidt en ide om, hvad der eventuelt kunne passe min pony. smiley

    Grunden til at jeg overvejer en Stübben Scandica er, fordi min pony hos tidligere ejer netop gik med sådan én, og den lå rigtig godt på hende, og så sad jeg oven i købet også fantastisk i den. Men da min pony har ændret form, altså ved at få flere muskler, er det også svært at vide, om den stadig ville ligge lige så godt. Derfor var det også rigtig fint at læse en kommentar længere oppe om, at hendes hest også havde ændret form, og sadlen så ikke længere lå helt optimalt.:)

    Men det er altid rart at høre andres erfaringer med forskellige sadler, da det så også bliver lidt nemmere for mig at sige til en sadelmager, hvilke slags sadler jeg godt kunne tænke mig at prøve. smiley Tak for alle svarene smiley


Kommentér på:
Den bedste dressursadel

Annonce