{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridekapsun.
  • #1   24. maj 2013 Den er klart blødere end hackamoremore, rider selv med den og det fungerer super!:) du kan evt. Købe den her http://www.klassisk-dressur.dk/Kapsuner/tabid/17843/language/da-DK/Default.aspx

• #3   25. maj 2013 Kapsunen er en del mildere end hackamore. smiley
    Jeg springer og rider selv tur i hackamore, og jeg har lige bestilt en kapsun til dressur og longering smiley
    Kan kun anbefale begge ting smiley

Men vil du købe en kapsun så ville jeg ikke købe en med "cykel-kæde" men en af de "faste".
    Jeg har fået at vide på et anatomisk kursus (jeg kan ikke huske navnet på underviseren) at den har bedre forbindelse til bl.a. overlinjen smiley

profilbillede
  • #4   25. maj 2013 Mette jeg kan så kun anbefale dem med cykelkæde.... Jeg var nede hos Bent branderup og fik det anbefalet

• #5   25. maj 2013 Sjovt, for jeg har fået nøjagtig modsatte besked smiley Og har både redet og longeret med den faste og har gode oplevelser med det smiley
    Er bare frustreret over at jeg ikke kan huske navnet på underviseren smiley

Jeg var med min ridelærer på kursus og hun havde sin med cykelkæde med, men der gik kun 2 sek så fik hun at vide at den anden var at foretrække smiley

Men det er sikkert, ligesom så meget andet, en individuel sag smiley

• #6   25. maj 2013 Sikkert ja smiley men omkring kapsunen som tilhører den akademiske verden stoler jeg på det bb sagde til mig smiley

• #7   25. maj 2013 Dette er min kapsun, dog er pandebåndet noget jeg selv har tilføjet. Den er købt hos bb til 800 kr og kan varmt anbefales

profilbillede
  • #8   25. maj 2013 Jeg må bøje mig lidt i støvet når det er Bent Branderups bud smiley
    Men jeg er nu stadig rigtig glad for den anden model smiley

• #9   25. maj 2013 Jeg har en med cykelkæde, og må indrømme at jeg aldrig bruger den, fordi jeg er træt af den. Den kører rundt på næsen af dem. Og det er jo ikke meningen

• #10   25. maj 2013 Jeg fik også anbefalet en med cykelkæde i, og kunne med det samme mærke forskel med den anden jeg havde ( som var en fast). Så jeg kan også kun sige køb en med cykelkæde, den former sig mere efter hesten.

• #11   25. maj 2013 Jeanette: så er det fordi den ikke er tilpasset korrekt smiley

jeg har en med cykelkæde fra Riders Company som er i den "billige" ende (gav 480) og den er super god og holder godt smiley
    den ligger et andet pres så jeg ville ikke sammenligne den med en hackamore

jeg rider meget med min kapsun, både på bane og på tur og min pony reagerer super på den, men da jeg prøvede hackamore reagerede hun på ingen måde
    jeg styrer mest med ben og sæde og giver kun små signaler til hovedet, men så simpelt som stop reagerede hun ikke på ved hackamoren, men reagerer med det samme for kapsun selvom hackamoren skulle være "stærkere"
    men det er selvfølgelig individuelt
    jeg synes bare hackamoren tit skal anvendes med unødig meget kraft

• #12   25. maj 2013 Jeg har både prøvet en der var semifast (med læder) og en med cykekæde.

Den med cykelkæde skal være godt tilpasset, og man skal selvsagt ikke tage for hårdt fat i den, for så kan den godt glide. Men der er selvfølgelig heller ingen her, der hiver så hårdt i deres heste, at hele hovedtøjet roterer i en grad så det generer hesten. Så det skulle ikke være noget problem, såfremt kapsunen passer hesten.

Jeg har prøvet den semifaste, som jeg har været rigtig glad for, især i ridesammenhæng.
    Den helt faste (hingstekapsun) kan jeg ikke anbefale. For det første er den meget hård, for det andet er der ikke så stor tilpasningsmulighed. En af de andre fordele med en kapsun med cykelkæde er netop, at den former sig efter hestens næseryg, og det er ret hensigstmæssigt, når det er der, vi går ind og arbejder. Der duer ikke, hvis ikke trykket er fordelt ligeligt.

• #13   25. maj 2013 Jeg forstår virkelig ikke brugen af fast kapsun til andet end fremvisning af fyrrige hingste.. det kan altså hurtigt blive et tortur-instrument af dimensioner og portugiserne krummer tæer ved tanken om os dumme danskere der rider med den fordi vi tror det er bedre end bid!

Synes du skal købe en uden kæde, en semifast eller en med kæde afhængig af din hest. Kædekapsunen glider ikke det mindste på min Irish Cob, men den gør det på nogle hestetyper ved jeg.

• #14   25. maj 2013 Den jeg har lagt et billede ind af, er med læder. Jeg kender ikke til en der er mere fast end det smiley

• #15   25. maj 2013 Ah.. læder er fint.. det er den med den faste stålbøjle man kalder en fast kapsun smiley ARR bruger typisk en af læder.

• #16   25. maj 2013 Nu er den jo ikke helt fast smiley
    Metaldelen er jo delt i flere bøjelige dele smiley

• #17   25. maj 2013 Nej - mener at du bruger udtrykket forkert smiley
    En fast kapsun er en fast/hård/massiv jernbøjle beklædt med læder.. virkelig hård og kan ikke tilpasses den enkelte heste-næse.
    Den du taler om er en læderkapsun.

• #18   25. maj 2013 Jeg er endnu ikke støt på den mest faste så smiley
    Og det kan jeg høre at jeg heller ikke rigtig har lyst til smiley

• #19   25. maj 2013 Den helt faste, er den jeg betegner som "hinstekapsun" og den er 100% massiv og solid. Den er virkelig hård.
    Dem med kernlæde er "kun" semifaste og de er rigtig fine.

Kommentér på:
ridekapsun.

Annonce