{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab - reol og boksmadeas 205 kr.
  • Have anlæg 15.000 kr.
  • Opmåling og opstart på montering af ikea køkken. 2.000 kr.
  • Bartender 1.000 kr.
  • VVS hjælp til trykket på varme vand 1.200 kr.
  • Vinduespudsning 940 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rider I med eller uden hjelm?
  • #1   11. jun 2013 Førhen har jeg haft meget svært, ved at skulle have hjelm på - da jeg virkelig følte mig som den største tumpe nogensinde, men nu er det bare en selvfølgelige - hjelmen ryger på når jeg skal ride. smiley

• #2   11. jun 2013 Jeg rider aldrig uden hjelm! Jeg har ikke tænkt mig, at få smadret mit hoved, bare fordi jeg har undladt den.

• #3   11. jun 2013 Føler mig underlig hvis jeg ikke har? Ej det nok fordi jeg altid af redet med;-)

• #6   11. jun 2013 Jeg tror jeg én gang i mit lange liv med heste (cirka 10 år) har siddet på en hest uden hjelm - og der hoppede jeg straks af og tog den på. Det var kun fordi jeg glemte den smiley
    Jeg kan ikke og vil ikke ride uden hjelm. Det er for dumt.

Dog cykler jeg aldrig med cykelhjelm - hvilket er lidt dumt smiley

• #8   11. jun 2013 Jeg rider altid med hjelm! smiley

• #11   11. jun 2013 Jeg ville føle mig nærmest nogen uden tror jeg.
    Hjelmen må jeg sige at jeg har været utrolig glad for utrolig mange gange! den hører sig med når jeg sætter mig op på en hest om det så er for at skridte fra folden af eller til en jagt, den hører bare til på mit hoved, uden undtagelser!
    I det hele taget forstår jeg ikke folk der rider uden, her snakker vi nok mest om dressur rytterne. ja de kender deres hest og skide dygtige ryttere, men hvem siger ikke at der kommer en anden i idiot som kan være skyld i en ulykke? Nej puha! smiley

Dog er det pisse dobbeltmoralsk, for hvor mange af os cykler med cykelhjelm? smiley

• #12   11. jun 2013 har måske redet nogle runder i ridehallen uden ridehjelm eller bare siddet på en hest - men aldrig redet redet smiley skal jeg dog engang til efteråret i en måneds tid cirka pga. en operation i hovedet.. smiley

• #13   11. jun 2013 Jeg rider med hjelm og cykler med cykelhjelm. Englebarn, I know. smiley

Og den med at tidehjelme er grimme, den virker i hvert fald ikke mere! Det findes sååå flotte hjelme nu til dags. smiley

• #14   11. jun 2013 Jeg rider med ridehjelm og cykler skam også med cykelhjelm.

• #15   11. jun 2013 Må indrømme at da jeg var yngre red jeg ikke med hjelm på den dansk varmblod jeg havde hvilket jeg synes nu er for dumt at gøre!!

Så jeg har altid hjelm på

• #16   11. jun 2013 Har engang imellem været et smut oppe på min pony uden hjelm i forglemsomhed, men har altid været af igen for at hente den :P! Redet har jeg aldrig gjort uden hjelm - medmindre voltige gælder? :3
    Cykler også med hjelm, ser ingen grund til at skulle cykle uden den smiley

• #17   11. jun 2013 med

• #18   11. jun 2013 rider med hjelm, hvis den ser dum ud er det min egen skyld jeg kunne bare have købt en anden slags.. men ALTID med hjelm..

• #19   11. jun 2013 jeg rider uden men til stævner ridelejer ovs rider jeg self med smiley

• #22   11. jun 2013 Jeg rider sjældent med hjelm, og det er egentlig ikke det smarteste i verden, men det er sådan det er... Jeg er 100 % sikker på mine heste, så føler egentlig ikke for at tage den på, med mindre det er påbudt... Dog rider min datter og mine ride piger altid med hjelm, kald det dobbeltmoralsk men er ikke ansvarsløs... smiley

• #23   11. jun 2013 Her i sommeren er det meget forskelligt - mest fordi at jeg virkelig får en drønende hovedpine, når der er noget der klemmer om mit hoved og det er så varmt. (og nej, det er ikke pga vandmangel, drikker altid op til en liter vand når jeg rider)

Det er ingen undskyldning overhovedet, men jeg ved også med mig selv at jeg ikke kan koncentrere mig hvis jeg får den hovedpine, og så hellere lige engang imellem ride uden. Men som hovedregel er det selvfølgelig med.
    De eneste gange jeg heller ikke har haft hjelm på, har også kun været på banen (der er i det mindste LIDT blødere at falde, alt efter hvordan banen er lavet), men så snart hesten sætter hovene på en vej er det på med hjelmen - havde jeg en sikkerhedsvest, var den også kommet på så snart vi kom på vej.
    - Det gælder selvfølgelig kun i dressur, springer jeg er hjelmen ALTID på uanset hvad (mest fordi jeg VED at jeg falder af mindst én gang, på en springtime smiley )

Men har aldrig i hele mit liv cyklet med cykelhjelm. Har haft en, men har altid sneget mig til ikke at have den på. Og jeg har den stadig ikke på nu som 19 årig.

• #24   11. jun 2013 Altid med. Det er sket en enkelt gang i løbet af de 20 år jeg har redet at jeg har redet uden.

Jeg cykler i øvrigt også altid med cykelhjelm.

• #25   11. jun 2013 Med selfølgelig:)
    Siger altid til folk der ikke bruge hjelm.
    Du har pænt hår når du rider og når du komme i skole på cykel samt når su falder af og bløder som jeg ved ikke hvad, men jeg har stadig et godt liv men grimt hår:)

Og ja folk stoler måske på deres heste mere nårh de har hjelm på og BlaBla Bla!!!!!!
    NEJ du skal ikke stole på at hesten ikke bliver bange da en bil køre op i røven på dig og dytter. Hv heller dit liv i behold og brug hjelm:)

Dog vil jeg sige at i f.x. Hvor jeg kommer tit bruger drenge som jeg sankker med da ikke hjelm og de er på min alder:)
    Billed freksempel;)

//Stephanie N M Poulsen

profilbillede
  • #26   11. jun 2013 Det er bare en vane at have hjelm på når man skal ride, synes jeg smiley

• #28   11. jun 2013 Altid med hjelm alt andet ville dumt smiley

• #29   11. jun 2013 Med smiley

• #30   11. jun 2013 Selvfølgelig altid med hjelm smiley

• #31   11. jun 2013 Jeg vil hellere se end masse flotte billeder med en der rider med hjelm end en masse flotte billeder med en der rider uden...

Når jeg ser billeder af folk der rider uden ridehjelm kan jeg ikke lade være med at tænke på hvornår det vil gå galt.

• #32   11. jun 2013 Det er en vane at tage den på, det føles også helt forkert når den ikke er på:)
    Men det kan godt ske engang imellem:)

• #33   11. jun 2013 Jeg rider også altid med hjelm smiley
    Men et lille sidespring, har i så også hjelm på i stalden? smiley

• #34   11. jun 2013 I stalden, nope... Burde nu nok...

• #37   11. jun 2013 Det er fordi at jeg har mødt mange delte meninger om det smiley

• #47   11. jun 2013 Jeg har ikke hjelm på i stalden. Det har faktisk gjort mig mere skade end gavn at have den på derinde. Jeg stod engang og snakkede med en hest i dens boks og den bider så ud efter en hest på staldgangen og jeg når ikke at flytte mig nok, så den får fat i skærmen på hjelmen, bliver forskrækket og hiver tilbage uden at give slip, så jeg får slået kinden ind i håndtaget på boksen og fik et blåt øje, jeg er bare glad for det ikke gik værre end det.

Med små børn kan jeg dog godt se det kan være en god idé.

• #48   11. jun 2013 Jeg har ikke ridehjelm på i stalden (men vi har også sindsygt god plads) men jeg har den altid på når jeg rider. Der er egentlig mange grunde til at jeg har den på..
    1: Det er en vane
    2: jeg ønsker at blive ved med at fungere fuldt ud.
    3: der findes så mange forskellige ridehjelme nu at der ikke er en undskyldning for at ride uden andet end "Jeg gider ikke"
    og 4: jeg har lyst til at ride med den.

Jeg rider for det meste unghest og har fanme fået mine ture af dem.. Derudover rider jeg military såe.. Det er det samme, har altid min springvest på når jeg springer... Uanset om det bare er 30 cm spring.. smiley Og jeg vil sige jeg er fyldt 18, men har også vesten på til stævner.. Jeg røg af en unghest her for nyligt og de sagde til mig at hvis ikke jeg havde haft ridehjelm på havde jeg højst sandsynlig været lam i den ene side af mit ansigt nu fordi min nerve havde fået et slag. Derudover ville jeg have brækket min ene nakke virvel hvis ikke jeg havde haft min vest på, og højst sandsynlig også et par ribben... Pga. mit udstyr slap jeg med hjernerystelse, lidt svagt syn på mit ene øje i et stykke tid og ondt i ryggen... Jeg er SUPER glad for jeg har mine ting, og hvis mine børn (når jeg får børn) nogensinde bliver heste interesserede skal du have hjelm på under ALT ridning og vest på i spring.. Indtil de bliver 18, men jeg håber da de fortsætter..

Mange af de ponyryttere jeg har redet med sagde "Vi glæder os til vi bliver 18 så slipper vi for alt det udstyr" og mit svar var "Ja for man kommer jo ikke til skade når man fylder 18, så falder man af og lander på benene."

Er ligeglade med at folk rider uden, jeg gider bare ikke høre på at der var hestens skyld man kom seriøst til skade hvis man endelig falder af smiley

• #49   11. jun 2013 Har kun prøvet uden hjelm en gang og det var fordi der var en mand der bare tog mig op på hesten men ellers har jeg altid hjelm og sikkerhedsvest på

• #50   11. jun 2013 Jeg rider altid med hjelm, dog kan det da sagtens ske jeg måske lige sidder på hesten 2 min uden hjelm for at få taget billeder eller lignende, men jeg føler mig mærkeligt tilpas uden min hjelm, så det sker sjældent og når det sker, så er det i en parade :-))

• #51   11. jun 2013 Rider altid med hjelm. Bl.a. fordi det er lovpligtigt hvis ud er medlem af en klub under DRF, men aller mest fordi jeg gerne vil beskytte mit hoved mod evt. skader ved et fald. smiley

Jeg synes det er virkelig åndssvagt og dumt at ride uden, for selvom man kender sin hest, kan den altid blive forskrækket på tidspunkter hvor du lige er uopmærksom. Der kan altid ske uheld, lige meget hvem man er, prof berider eller ej. smiley

• #52   11. jun 2013 Jeg rider altid med hjelm, man kan aldrig være 100% sikker på sine heste, og jeg vil hellere have mit hår sidder grimt, end at jeg slår hovedet!

• #53   11. jun 2013 Der må jeg melde pas rider ikke for tit med hjelm eller stort set aldrig, jo når vi springer har vi hjelm på men ikke ellers, og hvis der kommer nyde heste ind eller ung hest men ellers ikke.

Det kan godt være at det er dumt osv. men sys nu jeg kender mine heste okay godt og ved hvem der kan finde på og lave ballade og hvem der bare går rundt.

Men det er flot jer der altid rider med hjelm. det er selvf. os det man burde gøre

• #55   11. jun 2013 Rider med hjelm, men har den ellers ikke på. Jeg er også en af dem der vandrer afsted i bare fusser ude ved min krikke og sådan. smiley

Jeg cykler heller ikke med hjelm. - Det er mit valg smiley

• #57   11. jun 2013 Altid med ridehjelm. Altid. Vil ikke ende mit liv, med at være lam fra top til tå. Og så svært kan det da ikke være at huske den hjelm.... smiley Den reder liv, folkens!

• #58   11. jun 2013 Jeg rider altid med ridehjelm.

Jeg vil trods alt hellere se dum ud fordi jeg har ridehjelm på end jeg vil være lam resten af min liv smiley

• #59   11. jun 2013 Altid med hjelm, self smiley

• #60   11. jun 2013 hahahha, jeg er sågar gået ind i brugsen med ridehjelmen, tænkte slet ikke over at tage den af. min veninde og jeg rider af og til til brugsen for at købe os en is smiley hun holder hestene og jeg går ind, sidst glemte jeg at tage den af og der var en der spurgte om jeg var bange for at blive slået smiley men næh jeg har nu ikke noget i mod at rende rundt med sådan en hjelm . Jeg føler mig ganske hjemme i sådan hjem og er stolt af min sport smiley

• #61   11. jun 2013 Jeg rider ALTID med hjelm. Det kan godt være man kender hesten rigtig godt men man kan aldrig vide sig sikker om den bliver forskrækket og man falder af. Har selv prøvet det og ville lige sige det var godt jeg havde hjelm på ellers var det endt galt. Så jeg rider altid med hjelm. smiley

• #64   12. jun 2013 Nogle gange rider jeg uden men for det meste med! smiley Fek.s kig amadeus' profil der rider jeg uden hjem på billederne men det var også den dag! smiley rider for det meste med hjelm og især i trafikken! smiley men ja, sys man selv skal bestemme den risiko det kan ta at ride med hjelm eller ej! smiley det er jo ikke andres skyld hvis han/hun bliver lam i hele i kroppen! smiley

• #65   12. jun 2013 Men ja, Lige meget om man ser dum ud med den på så for guds skyld rid med den! smiley ved godt jeg er lidt dobbelmoralsk der xD

• #66   12. jun 2013 Herhjemme får folk ikke lov til andet end lige at sitte sig op på folden mens hesten bliver holdt hvis de ikke har hjelm. Vil de skridte en tur, få lov at ride lidt eller blive longeret er det hjælp på, og både min søster og jeg rider gerne med sikkerhedsvest de første rigtige ture vi tager, bare for en sikkerhedsskyld.

• #67   12. jun 2013 Altid med!!

• #68   12. jun 2013 MEN hjelm er altid på under spring! (dobbelmoralske mig (springer på et billede uden hjelm herinde xD) og hvis springende bliver højere en 1 cavaletti så er springvesten også altid på! Har lært det med hjelm og springvest på den hårde måde i springningen! :3

• #70   12. jun 2013 Rider altid med hjelm og har altid gjort om så det bare er op og side og ned igen den er på.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.909
    #72   13. jun 2013 Jeg rider med, men har ikke hjelm på i stalden.

Det første sted jeg stod, fortalte ejerens datter, at hun engang var blevet sparket i hovedet af sin hingst i stalden. Jeg er selv kun 160, men har da flere gange haft et par bagben i øjenhøjde, så den med at voksne ikke kan blive ramt i hovedet, holder vist ikke. smiley

• #73   14. jun 2013 Fed video Luna smiley

ALTID med. Aldrig uden. Jeg ville ikke ride med folk som ikke har hjelm på - jeg vil simpelthen ikke tage ansvaret hvis de falder af eller styrter med hesten og der så er hjerne over alt. Nej tak........

Jeg ved ikke om jeg kunne finde på at sætte mig op uden hjelm for billedernes skyld - jeg tror jeg ville vælge at være et godt forbillede og tage min hjelm på :0)

• #78   14. jun 2013 Når jeg rider i naturen eller seriøs ridning på ridebanen, så har jeg den altid på! Jeg kan dog godt tage den af i højest et minut, hvis der er noget, som irriterer ved den. Jeg har redet på heste uden ridehjelm, men det har været lidt skridt og intet andet.

• #81   15. jun 2013 Jeg rider ikke med hjelm, medmindre jeg springer så kommer den for det meste på..

• #82   15. jun 2013 Alt seriøst ridning foregår med hjelm, jeg føler mig nøgen og utilpas uden.

Men jeg tager den gerne af til foto's, dog også kun hvis jeg føler mig komplet sikker.

profilbillede
  • #83   16. jun 2013 Jeg er en af de "ukloge" der helst undgår hjelmen.. Dette er dog en undtagelse når jeg springer, så er den altid på..

Kommentér på:
Rider I med eller uden hjelm?

Annonce