{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Hvad ville I mene en 4 års skal kunne? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger. Hvad ville I mene en 4 års hest skal kunne?
Erik, er lige blevet 4 år i sidste måned, han blev tilredet lige inden vinteren 2012, og før det var han helt rå..
Problemet er det, jeg er ikke den helt store dressurrytter, jeg får undervisning 1 gang om ugen og da det er en ude ridebane, så er jeg afhængig af vejret.. Han er påbegyndt schenkelvigninger i både skridt og trav, og har fået stor ros for dem han laver i trav. Men da jeg har haft en anden heste før ham i 3 år, som intet kunne, medføre det også at jeg ikke kan det helt store.

Erik kan:
Schenkelvigninger, nogenlunde i skridt og trav
Parade i skridt, og lidt i trav
Halv parade i skridt og trav
Lave galopanspring
Gå til bidet i skridt, trav og galop. Bedst i skridt og galop
Lave bøjninger i volte osv.

Hvad mere vil I mene en 4 års skal kunne til en pige som ikke har redet seriøs dressur?

Link til ham og min den gamle:
Erik: http://www.hestegalleri.dk/galleri/207495-hollandsk_varmblod_erik
Robbin (den gamle) : http://www.hestegalleri.dk/galleri/145397-anden_saerlig_race_robbin

Video til dem:
Erik: http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/305524-anden_gang_paa_ryggen_af_min_smukke_hest Ps. sådan ser det desværre ikke helt ud længere, han er blevet en del strid, og slår med hovedet.

Robbin: http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/287962-dressur_traening_med_robbin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I mene en 4 års skal kunne?
  • #1   19. jun 2013 hehe, ja det også rigtigt. Men føler virkelige jeg er langt bagefter med ridningen, på grund af det dumme vejr ! smiley

• #2   19. jun 2013 ps. Erik var i tilridning i en måned smiley

• #5   19. jun 2013 Okay. Erik fik også en lang pause hen over vinteren smiley

• #6   19. jun 2013 vil gerne bruge ham til spring, tror jeg smiley Han er i hvert fald af spring afstamning smiley

• #7   19. jun 2013 Personligt har jeg en lille forholdsregel, der hedder at man kun arbejder med grundridning frem til de er 5 år. smiley Siger ikke det er det rigtige at gøre, men det er hvad jeg kan forholde mig til.
    Men sund fornuft og en hest er fysisk og psykisk udrustet til det, er jo i princippet det man skal gå ud fra. smiley
    Derfor er det også individuelt fra hest til hest, hvornår de er klar til de forskellig ting vi udsætter dem for, både fra ryggen, vogn og jorden.

• #8   19. jun 2013 En 4-års skal kunne gå en LC da det er det den må starte til stævner. Ergo skal den være stabil og styrbar, men hverken kadanceret eller høj og samlet i formen. Den må gerne reagere på schenklerne og have påbegyndt sideførende bevægelser sidst i sit 4. år

• #9   19. jun 2013 Hvad er grundridningen helt korrekt? smiley

• #10   19. jun 2013 Altså man siger hvis den skal være alder svarrende uddannet skal den kunne gå en LC.

Så det vil sige stabil i skridt trav og galop i ok samling. start og stop knap virker og samarbejdsvillig.

• #11   19. jun 2013
    Skridt, trav og galop, parade og strække sig frem og ned.
    Øvelser der er enkle som 20 meter volte, skråt igennem og slange gang med 3 buer.
    Ikke andet, ingen sidebevægelser - hvis sidebevægelser, så fra jorden.

• #12   19. jun 2013 DU skriver han slå med hoved (har du fået tjekket tænder)

• #13   19. jun 2013 Min part er 4 år, han kan styres rundt i alle 3 gangarter, og er begyndt selv at søge ret stabilt ned i skridt og trav, ellers ikke rigtig noget smiley

Han mangler også masser af muskler, efter hans voksepause, så lige nu træner jeg ikke andet med ham, end at "finpudse" det mest basale, så han f.eks. holder det samme tempo hele vejen rundt i ridehuset osv smiley
    Du kan evt se ham her:
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/237623-fuldblod_xx_lucky_shot

• #14   19. jun 2013 Du kan sagtens ride side bevægelser. Schenkelvigning. Versade på volte. Traversade. Min er begyndt at kunne gå et par skridt i travers. Fri trav osv.
    Hun er snart fire år og redet meget meget lidt..
    Red et kvarter i efteråret. Vinter stod hun meget stille. Nu er vi oppe på tre kvarter

• #15   19. jun 2013 Tænderne er tjekket. Det min fejl, jeg har lært at ride med hænderne, så skal derfor lære at bruge benene smiley

• #16   19. jun 2013 Lad være med at tænke på, at den skal kunne dit og dat inden en bestemt alder. Du skal følge din egen mavefornemmelse og tage det i både hestens og dit eget tempo. Og når du ikke selv har helt styr på og følelse for de forskellige øvelser, skal du jo arbejde endnu mere for, at hesten lærer det rigtigt smiley så det er naturligt, at du vil være lidt mere "bagefter" og for mig lyder det lidt som om, det er noget du skal acceptere, fremfor at tænke på hvad din hest "burde" kunne på nuværende tidspunkt.

• #17   19. jun 2013 Skridt, trav og galop i en stabil holdning

• #18   19. jun 2013 okay tak smiley

• #19   19. jun 2013 Okey laura helt iorden.. det er bare tit grunden til ungheste slå med hoved smiley

• #21   19. jun 2013 Det syntes jeg da er en sej unghest du har! Og kender mange som ville sige at det var for tidligt at lære dem alle de ting og alt det der, men vil sige jeg kender mange 4 års som er p***e dygtige og kan sindssygt mange ting og man kan bestemt ikke sige de bliver behandlet dårligt eller presset for meget:) syntes bare du har en sej hest, men mener ikke en hest skal kunne noget til en bestemt tid, nogle heste er en måned omtilridning og andre er 2 år om det, så der er meget forskel:)

• #22   19. jun 2013 Jeg er en af dem der slet ikke har travlt. Jeg har en 5 års, som kan det basale, vi kan ikke sidebevægelser endnu, vi er så småt begyndt. Men har også redet mange ture, skal nok siges at min først blev tilredet som 4 års. Så vil mene at du er meget godt med

• #24   19. jun 2013 Altså min 4 års kan i hvert falde det basale (måske mere til). Hun kan skridt, trav, galop, anspring fra skridt til galop, anspring fra trav til galop, springe, volter, skråt igennem, parade, tilbagetrædning, volte tilbage, øge tempo, langsom tempo, bøjning, flytte sig for schenkler, trailerlæsning og sikkert mere.

Vi regner med springchampionat her til august smiley

Men følg dig og din hests tempo, det får du absolut det bedste ud af! Intet godt kommer ud af at skynde sig. Ting tager tid med en unghest og rom blev ikke bygget på 1 dag. Du finder ud af det senere hen hvis du er sprunget over noget eller gået for hurtigt frem eller lignende. Men tror det fleste ungheste kan følge med til det de 'skal' kunne.

En 5 års jeg havde fulgte også helt med, hun gik LA som 5 års. Og hun blev endda først tilredet august som 4 års. Så hun var hurtig til at udvikle sig, og nåede på det år fra ikke tilredet til LA spring. Så bare tag det med ro, og så kan du mærke om i er klar smiley

Kommentér på:
Hvad ville I mene en 4 års skal kunne?

Annonce