{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Må man køre med andres heste?
  • #2   23. maj 2014 Nej netop........... smiley

  • #3   23. maj 2014 Ja det mener jeg bestemt så længe ejer er med..Hvis ikke tror jeg der skal være fuldmagt med hvor der står at føreren har par/låner hesten e.l. så man ikke tror der er erhvervskørsel... For hvis ikke..Hvordan kan man låne sin hest ud der bliver brugt af låner til konkurrencer?? smiley

    Mvh TT


  • #4   23. maj 2014 Mener nok at jeg har fået afvide at man bare skal have passet med i bilen smiley

  • #6   23. maj 2014 Samlet afstand < 65 km:
    Såfremt du kun transporterer levende dyr over afstande på under 65 km, er det ikke påkrævet med en autorisation til transport af dyr.

    Egne dyr:
    Transport af levende dyr til og fra egen besætning med eget transportmiddel i en afstand på under 50 km er heller ikke omfattet af kravet om autorisation til transport af dyr.

    Græsning:
    Transport til og fra græsningssteder i eget transportmiddel er også tilladt uden krav om autorisation.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    Er turen længere skal hestetraileren godkendes til Dyretransport :

    Der kan udstedes 2 typer af godkendelsescertifikater - et til henholdsvis korte transporter (varighed < 8 timer) og et til lange transporter (varighed > 8 timer).

    Der kan være undtagelser for krav om godkendelse af et transportmiddel. For eksempel hvor besætningsejeren transporterer egne dyr i eget transportmidel til og fra egen bedrift, når:
    1. Den samlede transporttid er under 8 timer
    eller
    2. Transporten foregår over en samlet strækning på mindre end 50 km fra egen bedrift, hvor transporten påbegyndes.
    -------------------------------------------------------------------------------------

    1. Må jeg som privatperson køre min egen eller en anden privatpersons hest til et dyrskue eller et avlsarrangement uden at opfylde kravene i transportforordningen?
    Ja, det vil som udgangspunkt falde uden for definitionen på en transport i forbindelse med økonomisk virksomhed. Det samme gør sig gældende, hvis du låner en rideskoles hest.

    Bemærk, at transport i forbindelse med kåringer og udstillinger kan være omfattet af transportforordningens område, hvis dyrets handelsværdi forventes at blive øget væsentligt ved deltagelse i det konkrete arrangement, og hvor der eventuelt forventes udbetalt store pengepræmier.

    2. Må jeg som privatperson køre min egen eller en anden privatpersons hest til et ridestævne her i landet (herunder spring, dressur, ringridning, westernridning, ponytrav, handicapridning o. lign.) uden at opfylde kravene i transportforordningen?
    Ja, det vil som udgangspunkt falde uden for definitionen på transport i forbindelse med økonomisk virksomhed. Det samme gør sig gældende, hvis du låner en rideskoles hest.

    For eksempel må du gerne køre dit barns hest til et stævne her i landet uden at opfylde kravene i transportforordningen.
    Bemærk, at transport til og fra FEI-stævner dog som udgangspunkt vil være omfattet af transportforordningens område.

    3. Må jeg som privatperson transportere min hest til skovturs- eller fritidsbrug uden at opfylde kravene i transportforordningen?
    Ja, det vil som udgangspunkt falde uden for definitionen på transport i forbindelse med økonomisk virksomhed.



  • #7   23. maj 2014 Undrer mig meget over denne sætning:
    Er turen længere skal hestetraileren godkendes til Dyretransport :
    Vil det sige at jeg kan læsse min hest i en alm trailer og køre af sted så længe jeg ikke kører 50 km?? smiley smiley smiley Det må være en fejl... smiley


  • #8   23. maj 2014 Team Tindur : Har du autorisation til transport af dyr ?

  • #9   23. maj 2014 Nej for der jo undtagelser som jeg også har sat ind ovenover :

    Transportmidlet skal godkendes hos en godkendt synsvirksomhed
    Du kan her se listen over godkendte synsvirksomheder

    Det er synsvirksomheden, der udsteder godkendelsescertifikater. Godkendelsescertifikater skal kunne fremvises ved transport af dyr.
    Et godkendelsescertifikat er gyldigt i max. 5 år fra udstedelsesdatoen.

    Der kan udstedes 2 typer af godkendelsescertifikater - et til henholdsvis korte transporter (varighed < 8 timer) og et til lange transporter (varighed > 8 timer).

    Der kan være undtagelser for krav om godkendelse af et transportmiddel. For eksempel hvor besætningsejeren transporterer egne dyr i eget transportmidel til og fra egen bedrift, når:
    1. Den samlede transporttid er under 8 timer
    eller
    2. Transporten foregår over en samlet strækning på mindre end 50 km fra egen bedrift, hvor transporten påbegyndes.


  • #10   23. maj 2014 Nå ok smiley Den stod bare som om man kunne det... smiley Bare mig der misforstod smiley Vidste den ikke holdt en meter smiley

  • #11   25. maj 2014 Tak for jeres svar!:)

Kommentér på:
Må man køre med andres heste?

Annonce