{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "begynder jagt"
Begynder jagt?
Hjælp nogen der ved hvornår og hvor der er en begynder hubertusjat i distrikt 11-12-13
Skrevet af: Julie Schmidt-Hansen & Teglvangs Corriane Jong - 2. nov 2008

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder jagt
  • #1   31. aug 2014
    Det kommer an på hvor landet du holder til?


  • #2   31. aug 2014 jeg bor på Sjælland smiley

  • #3   31. aug 2014 Roskilde rideklub holder gerne deres jagter på Ledreborg.
    Det er super gode jagter, hvor der bliver taget hensyn til alle. Det er generelt er rigtig godt tempo, hvor der bliver taget højde for tærrenet.
    Der står altid folk klar til at hjælpe, jeg syntes det er et rigtig godt sted at starte!


  • #4   31. aug 2014 I går var der en jagt ved Espe Gods, der er spring, i to højder. Man kan ride uden om og springe. Den er lavet til at ALLE kan være med. De holder jagten hvert år. Se evt. Mere på deres facebook side, Jagtudvalget ved 2012

  • #5   31. aug 2014 Jeg starter på langeland. (ved godt det er på den forkerte side men man kan jo evt sejle)

    de har som regel tre klasser en på 70 cm en på 50 cm og en hvor man ikke springer. alle kan ride med i alle klasser og hvis man ikke lige vil springe et eller flere spring så undlader man bare det, så kan man selv sagt bare ikke gennemføre jagten og få roset smiley

    i 70 cm klassen rides der med rimeligt højt tempo (blev lidt overesket over hvor stærkt det gik) i 50 cm klassen er tempoet mere behersket smiley


  • #6   31. aug 2014 < 3 Pip < 3 Pia Kirkegaard * - fra Sjælland til Langeland, der skal du enten over Storebælt (370 kr for at komme over broen med trailer, hvis jeg ikke husker forkert) eller du skal over med færgen fra Lolland og det koster også - derudover tager begge dele nogle timer, så det er ikke bare en lille tur. Ja - jeg tog selv turen med hest i sommers :o)

    Jagterne på Langeland (under LHS) er dem med de laveste spring af hvad jeg har kunne finde, ellers er en "babyjagt" typisk med spring på minimum 80 cm. De fleste spring er opsatte, men der er dog nogle faste spring - ikke noget vildt og voldsomt.

    Til TS - Jeg fandt et opslag fra en ret ny jagtforening og det virker som et godt sted at starte. http://baggegaardenprip.wix.com/jagtrytterselskabet

    Et billede fra da jeg i juli var til jagt på Langeland - 50 cm :o)


    profilbillede
  • #7   31. aug 2014 du har fuldstændig ret - ridning med hjertet - men jeg fortalte bare at det var muligt smiley

    jeg har også altid været glad for at ride deres jagter smiley


  • #8   31. aug 2014 Hehe ja det skal bare planlægges lidt smiley

    Jeg synes det er meget rart at "alle" kan være med og det kan man netop på Langeland.


  • #9   31. aug 2014
    Hvor meget kræver det for at være med i det 50 cm ved LHS? :o)


  • #10   31. aug 2014 Krikken - en jagt på Langeland plejer at vare ca. 2-3 timer og jo, der bliver galoperet og travet en del, men faktisk foregår en del af det i skridt. En jagt er typisk på 12 km ca og der er indlagt en pause midtvejs. Af spring er der ofte mellem 25-35 og misser man et, så gør det ikke så meget.

    Det er klart en god ide at få trænet hesten i at være med i et felt inden, bare nogle stykker, så man ved hvordan den håndterer det, så skal den have nogenlunde styr på fusserne og ikke stresse vildt op. Den må gerne live op, men en vildt stresset hest er bare ikke sjov at have med.

    LHS's hjemmeside er denne: http://www.langelandshestesport.dk/37723209


  • #11   31. aug 2014 basalt at du kan galopere på din hest/pony og stoppe den smiley kender en der havde sin 4'års med efter at have redet den i to eller tre måneder... hun kunne galopere lige ud og stoppe. hvis man tager den første jagt på året er den ikke særlig lang og uden faste forhindringer. den sidste jagt jeg var på var lidt vild (også fordi højden nu var 70 cm) men det er altid muligt at undlade de spring man ikke vil springe.

  • #12   31. aug 2014
    Har meldt mig ind i LHS fordi jeg stod og manglede medlemskab til dressur.
    Så tænkte måske og melde til en jagt en gang ;o). Men ved ikke lige om dyret kan, hun er en nervøs type over for nye ting men flokinstinkt gør mange ting, som jeg dog ikke ved hvordan hun håndtere :o)


  • #13   31. aug 2014 Der er også hyggeholdet - der er ikke rigtig nogen spring, men det er skovtur, som er fin træning til de små jagter. Der burde du i hvert fald godt kunne være med - de er rigtig søde i LHS smiley

  • #14   1. sep 2014 ja LHS er et rigtig godt sted at starte som de to andre også har skrevet der oppe ^^^^
    jeg startede sidste år, og rev næsten alt ned. men så trækker man bare om bag ved så der er plads til dem der ikke river ned. og her i år har jeg redet to ud af tre jagter fejlfrit. så det er bare med at komme af sted! her den 13 september mener jeg der er efterårs jagt. (Y) smiley


  • #15   1. sep 2014 Der er babyjagt i Ølstykke til foråret, og så holder Sportsrideklubben jagt hver søndag, hvor de første på sæsonen er nemmest smiley

  • #16   1. sep 2014 jeg vil så absolut ikke anbefale babyjagten i ølstykke som ens første jagt. Jeg startede den i 2013 og det var faktisk ikke specielt sjovt. Det kan godt være, at springene var små, men det var farten bestemt ikke! Jeg syntes det var en meget kaotisk jagt og andre jeg har snakket med som har startet denne jagt har ment det samme smiley



  • #17   1. sep 2014 Altså i det felt jeg red i i Ølstykke blev der klaget over farten var for lav smiley

  • #18   2. sep 2014 Hahah, det kan være det er hvad man er til smiley
    Jeg red den bare i 2013, der lå is og sne og jeg syntes bestemt ikke der blevet taget hensyn til dette, ikke fordi det var et kapløb men tempoet var ret højt.
    Snakkede med smeden så sent som den anden dag, han havde startet jagten i år, han mente også at tempoet lå noget højt smiley

    Men det kan være det er mig og dem jeg kender der er nogle piverøve, det skal jeg ikke kunne sige smiley


  • #19   2. sep 2014 Tja man ved aldrig, jeg rider jagter hos Sportsrideklubben, kan være det er derfor smiley I år var der jo heller ikke sne som sidste år, måske derfor den var mere begynder venlig smiley

  • #20   2. sep 2014 Ja, sportsrideklubben holder jeg mig så også langt fra smiley
    Min gamle part red ejeren jagter på, også hos sportsrideklubben, jeg var næsten altid med på en kigger, og jeg syntes altid der var nogle der blev hentet af ambulance. Nej der er jeg simpelthen for stor en kylle rylle smiley


Kommentér på:
begynder jagt

Annonce