{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For gammelt pas? Eller
  • #1   2. okt 2014 Har aldrig hørt et hestepas blive for gammelt?? Men Google ved det vel smiley

  • #2   2. okt 2014
    Et pas kan ikke blive for gammelt. Men nogle er for gamle på den måde at de mangler medicin sider :o) Som det kræver for at starte stævner, da hesten vaccinationer skal stå i.


  • #3   2. okt 2014 Hmm, det lyder meget mærkeligt i mine øre.. Har aldrig selv haft det problem? Mine to tidligere heste har ikke haft deres vacciner i selve passet, men i en sundhedsbog ved siden af, og ved da min ene lige har været til stævne smiley men det må jeg melde pas på... Du kan vel ringe til dyrelægen og få de vacciner lagt over i passet... Ved bare hver gang mine har fået vaccine er det blevet skrevet ind i deres "elektroniske system", som hun kaldte det så flot min dyrelæge smiley

  • #4   2. okt 2014 Okay mange tak, det var nemlig fordi hun blev vaccineret, men dyrelægen sagde noget med at det skulle fornys.
    Men jeg forstår det ikke rigtigt.. :!


  • #5   2. okt 2014 Hmm... Ring ind og hør dem ad, spørg hvor du kan få det "fornyet" smiley det er jo gratis at ringe smiley

  • #6   2. okt 2014 Ja det prøver jeg (:

  • #7   3. okt 2014 Jeg mener også du skal ha det opdateret med medicinsider,men kontakt landskontoret.de ved besked.

  • #8   3. okt 2014 Hvis du ikke har fået medicin sider i passet endnu hvilket har været lovpligtigt i 4år, så skal du have gjort det..



  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #9   3. okt 2014 Til svaret om det er for gammelt er svaret ja, du har ikke været opmærksom på at få det opdateret, din dyrlæge burde dog have informeret dig sidste år og forrig år om den manglende fornyelse.

    Men når nu det er som det er så skal du inde på videnscenterets hjemmeside printe de formularer der skal sendes ind sammen med dit pas.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #10   3. okt 2014 TS her kan du gå ind og udskrive de ting du skal bruge

    https://www.landbrugsinfo.dk/heste/hestepas/sider/startside.aspx


  • #11   3. okt 2014 Efter at man skulle have nye medicinsider i, så måtte jeg sende mit pas til Holland smiley
    Måske det er det han har ment? smiley


  • #12   3. okt 2014 Hvor lang tid har du haft hesten?
    Hvordan ser passet ud?


  • #13   5. okt 2014 Heste er en haflinger fra 2000 hun har ikke fået fornyet pas i de 14 år. Der er medicin sider.
    Men bliver forvirret nu, så det kan godt blive forgammelt? smiley


  • #14   5. okt 2014 Hun har rødt pas smiley

  • #15   5. okt 2014 Tror ikke det kan blive for gammel som sådan. Min har også rødt pas (dog kun fordi den er avlet i Holland) og der var medicinsider i, men der skulle nye i smiley
    Det er det jeg mener smiley


  • #16   5. okt 2014 Okay, hvad er det du mener med medicin sider? smiley

  • #17   5. okt 2014 Min har vidst fået nye vaccinationssider smiley

  • #18   5. okt 2014 Okay, den har min en masse af (:

  • #19   5. okt 2014 hvor mange sider er der i dit pas ?? det plejer man at kunne se om det er opdateret på den måde

  • #20   6. okt 2014 Det havde min også, men der skulle nye til smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #21   6. okt 2014 De gamle grønne ID-beviser (udstedt før 1999) er ikke gyldige pas; ej heller de blå/grønne stamtavler.


    2. Alle pas skal indeholde sider til registrering af medicinering

    Pas udstedt hos Videncentret for Landbrug, Heste i perioden 1999 til 1. juli 2009 indeholder ikke sider til brug for registrering af medicinering, da der i denne periode ikke har været lovhjemmel til at inkludere disse.

    Det samme gælder mange udenlandske pas.

    Pas skal opdateres med medicinsider hos pasudstedende myndighed, dog opdateres alle pas på islændere hos Dansk Islandshesteforening. Udenlandske pas skal således til udlandet for opdatering.

    Tidsfristerne for opdatering af pas tilsvarer tidsfristerne for nyudstedelse af pas i punkt 1.

    Prisen for opdatering af pas udstedt af Videncentret for Landbrug, Heste er kr. 310,- incl. moms, i 2014.

    www.hestepas.dk findes link til bestillingsformular og online betaling.


    3. Obligatorisk registrering af ejerskifte

    Senest 30 dage efter at en hest er handlet, skal den ejerskiftes ved indsendelse af originalt ejercertifikat eller, hvis ejercertifikat ikke er udstedt, hestepas. Relevante underskrifter fra sælger(-e) og køber(-e) skal forefindes ved anmodning om ejerskifte.

    Krav om registrering af ejerskifte træder umiddelbart i kraft 1. januar 2010. Der er ikke nogen overgangsordning på dette område.

    Pris for registrering af ejerskifte i 2014 er kr. 150,- inkl. moms.


    4. Obligatorisk anmeldelse af døde dyr og destruktion af pas

    Senest 30 dage efter en hests død skal det anmeldes.

    For slagteheste sker anmeldelsen direkte fra slagteriet, mens den for aflivede og selvdøde heste skal foretages af ejeren.

    Hestens pas skal indsendes ved anmeldelse af død.


    5. Ny pasfarve til hidtil uregistrerede heste samt heste i ikke EU-godkendte forbund

    Fremover vil opdelingen på pasfarver være som følger:

    Røde/bordeaux pas: Heste i hovedafsnittet i et EU-anerkendt avlsforbund. Såfremt begge forældre er kårede/godkendt til avl i forbundet er avlsforbundets logo angivet på forsiden af passet. Alternativt angives neutralt logo

    Blå pas: Heste i bilag i et EU-anerkendt avlsforbund. Logoreglerne er som for bordeaux omslag.

    Heri denne passage står perioden for dit pas, og det klart og tydeligt at det skal opdateres, og din dyrlæge siger at det ikke er korrekt så du må have det indsendt hurtigst muligt ellers kan du ikke komme til stævner, tvivler dog på at de kontrollere dette hvis det er klubstævner du rider.


  • #22   6. okt 2014 Tak finder lige ud af noget (:

  • #23   6. okt 2014 Nej, et pas bliver ikke "for gammelt", det skal følge hesten hele dens liv smiley

    Men for nogle år siden blev det besluttet at sætte ekstra sider i passene, og derfor skulle/skal hestepas af ældre dato sendes ind til Landscentret Heste for en opdatering.

    Hvis passet ER opdateret, så er der 56 sider i det - førhen var der kun 40 eller 42.



  • #24   6. okt 2014 Ja jeg snakkede med min dyrelæge idag, han siger jeg mangler medicin sider i det.
    Men kan jeg starte stævner uden medicin sider i? (:


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #25   6. okt 2014 Nej det kan du ikke, dit pas skal være lovligt for at du må starte stævner.

  • #26   7. okt 2014 Okay ??

  • #27   7. okt 2014 Okay ??

  • #28   8. okt 2014 I teorien må du ik starte stævne under DRF, uden gyldigt pas, men om de tjekker det?
    Det er ca 4 år siden, at medicinsiderne blev et lovkrav, der er bla. udtagelse fra konsum.
    Så det er ik smart det ik er kommet i.
    Du ska påregne 10-30 dage, før du har passet igen, det ka dog godt ta længere tid.
    Så var din plan at starte stævne i det tidsrum, kommer du nok til at vente..


  • #29   8. okt 2014 Det er min erfaring, at passene tjekkes ved ca. 50% af stævnestarterne (i hvert fald mine starter).

    Noget helt andet er, at du jo også kan komme i problemer, hvis din hest bliver syg, og medicinsiderne mangler i passet - så du kan ligeså godt se at få det sendt ind hurtigst muligt.


  • #30   9. okt 2014 Det der er sket er jo at min hest har gået derhjemme på en fold med 2 ponyere og stortset ikke blevet redet, den har bare gået der. Og nu skal den igang og jeg opdager dette, ved i hvad det koster og om de har et nummer? Har søgt google men kunne ikke lige finde det,

  • #31   9. okt 2014 www.hestepas.dk


  • #33   10. okt 2014 Tak smiley

  • #34   10. okt 2014 Forstår det ikke helt, skal jeg bestille medicin sider over nettet?

  • #35   11. okt 2014 Ja, det skal du - bestille og betale. Så får du et værdibevis pr. mail, som du skal printe og lægge ved passet, når du sender det ind til opdatering.
    Det står altsammen når du trykker på "rettelse af pas med isætning af medicinsider".


  • #36   15. okt 2014 Okay, super tak smiley

  • #37   21. okt 2014 Så man skal sende passet med ? (:

  • #38   21. okt 2014 passet skal med ind ja ellers kan det ikke rigtig blive ændret

  • #39   25. okt 2014 Okay, så jeg skal sende det med i posten ? :!

Kommentér på:
For gammelt pas? Eller

Annonce