{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islændere
  • #2   27. okt 2014 Forår/efterår. Pelsskifte for at holde varmen om vinteren, og for ikke at koge over om sommeren.

  • #3   27. okt 2014 Som line skriver er islænderen en hest lige som alle andre heste - der er INGEN forskel på det punkt ud over at de er avlet i et isoleret område. Det er der også mange andre hesteracer som er.

    Islænderen fælder forår og efterår ligesom alle andre heste - også akhal tekineren som er en af de ældste ørken-hesteracr du kan finde. Der er ikke den store forskel ud over mændgen af pels, som er større jo mindre hesten bliver da små dyr ofte har sværere ved at holde varmen end større dyr smiley


  • #5   27. okt 2014 Ja men Line Z
    her i danmark, putter alle næsten dækken på deres DVer men islændren går uden, så hvorfor går de med dækner? fordi de ikke kan klare kulden? for så danner de jo ikke ens pels vel?


  • #6   27. okt 2014 Line Z - jeg har set lidt af det hele og min erfaring siger mig at tykkelsen ikke ænder sig meget. Jovist får de tungere heste længere pels, men araberen fik da mindst lige så meget - det var bare kortere og mere fluffy smiley Generelt har jeg bare oplevet at ponyer får længere og mere pels end de større heste. Grunden til udsagnet om at større heste skal bruge mindre energi på at holde varmen er fordi jeg flere steder har læst det - jeg kan bare ikke huske hvor smiley

  • #8   28. okt 2014 Nej LIne Z
    Har ikke set en DV uden dækken når det regner om sommeren....
    De burde ikke gå e´med dækken, men nej alle de der DV skal have dækken på når det regner, og de kommer jo også ind to timer efter de kommer ud eller sådan noget. Min islænder har gået ude hele sommeren uden dækken, har haft dækken med på en tur på en uge men han har aldrig haft det på! så hvorfor?


  • #9   28. okt 2014 Bakkegård, det har jeg til gengæld - rigtig mange gange for disse heste går udendørs løsdrift hele året rundt. Alt fra arabere til welsh og tinker har gået uden dækken stort set hele året med meget få undtagelser. Det er kun nogen få af de ældre heste som har haft brug for dækken. DV'erne har klaret det fortræffeligt og araberen havde aldrig nogensinde brug for dækken. Så jo, man kan sagtens holde varmen.
    Men, hvis du begynder at putte dækken på hesten (ligegyldigt race!) så vil den danne mindre pels fordi den jo får dækken på. Der er jo ingen idé i at hesten skal sætte en masse pels så den rigtig kan komme til at svede inde under dækkenet....


  • #11   28. okt 2014 nej en uden dækken lad os ringe til pressen!

Kommentér på:
Islændere

Annonce