{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Mus? {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley
Er der nogle kloge hovedet som er sygt forstand på det mus værk i benene?
Har det betydning for træning og stævne ?
Skal man være bekymret for det?
Og hvordan skal man kunne holde det nede? Noget godt foder til? Eller fodre tilskud?
Håber i ville hjælper mig tak for forhånd!! :-*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus?
  • #1   15. nov 2014 Har ikke ligefrem sygt meget forstand på det smiley Men fik af vide af dyrlægen da han var ude og tage røngten af en i stalden på 1,5 år at når den ikke havde nogle mus der så fik den det aldrig. Det er altså ikke noget der kan udvikle sig med tiden.

    Men kender flere heste med mus som går konkurrence på højt niveau, uden det har nogen betydning for dem.

    Men vil anbefale dig at snakke med din dyrlæge om det og få taget nogle billeder af det...


  • #2   15. nov 2014 Der er taget billeder og det har ingen betydning smiley men er der noget foder man kan købe så de får bedre? Tror du der finder fuldfoder med ledtilskud?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   15. nov 2014 En mus er en flig der er knækket af ledet i benet (kan være knogle, brusk mm.)

    For størstedelen har det ingen betydning for brug, mens det for andre heste kan gå ind og genere og udvikle store smerter.

    "Musen"/fligen kan vandre, dvs. den sidder ikke fast, men kan flytte sig op og ned i benet.

    Der er intet foder eller anden form for forebyggelse, det er udelukkende noget der kommer af f.eks. En fald


  • #4   15. nov 2014 Øv smiley tusind tak for svar smiley


  • #5   15. nov 2014 Så blev jeg også lidt klogere smiley Mht foder, så tror jeg ikke man kan få noget der decideret smører leddene, men man kan jo få en masse tilskud.
    Men hvis en mus er en lille flig der kan vandre så hjælper det jo nok heller ikke en hel masse...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   15. nov 2014 Eller er det OCD du mener?

    Det betegnes ofte som det samme, men er lidt forskellige ting


  • #7   15. nov 2014 Hvad er forskellen ?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   15. nov 2014 Det kan du læse inde på netdyrlægen smiley

    Men mus er en skade, hvor OCD, nærmere kan betegnes som en misdannelse, som desuden også er arveligt.

    Jeg er desværre bare ikke fod nok til st forklare mig til at jeg kan fortælle forskellen, det vil bare ende ud i en ren gang volapyk


  • #9   15. nov 2014 AMT: Jeg tror ofte at OCD bliver omtalt som mus så... For hvis en mus kommer af en skade eller et fald så kan det jo ikke være arveligt. Og man hører da tit om hingste der avler mus...

  • #10   15. nov 2014 Det ikke noget som er avlet, men det kommet efter en skade

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   15. nov 2014 Kristina: ocd og mus bliver ofte omtalt dom det samme ja.

    Men ocd er arveligt, (er blandt andet det sezuan har).
    Og mus er ikke arveligt


  • #12   15. nov 2014 Er det så også det Romanov har?? Har også hørt den avler "mus"..

    Det er da vildt fedt så klog jeg bliver i aften smiley

    TS: Hvis det er kommet efter en skade, kan det så måske betale sig at få den fjernet??


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   15. nov 2014 Kristina: korrekt smiley

    Men både en operation ved mus og ocd koster vidst omkring 10.000, men er ved også med stor garanti for at der intet er bagefter..


  • #14   15. nov 2014 Okay... Fedt at få lært noget nyt smiley

    Ja operationen er ret dyr, men som regel garantere de også at hesten er 100% funktionsdygtig bagefter.

    Det er så fedt at lære lidt om det her, for hende jeg er opstaldet ved har en hoppe som avler "mus". Men som jo nok er OCD. Hun har 4 afkom efter den med røgnten-fejl og kun en uden..


Kommentér på:
Mus?

Annonce