{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

udtaget til championat? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle her der har haft heste udtaget til 5 års championat som kan fortælle mig hvor svært det er at kvalificere sig og hvad de forventer af equipagen?
Selvfølgelig er konkurrencen svær, men er meget nysgerrig på hvor svært det endelig er at kvalificere sig?
Håber meget at min baby hest og jeg kvalificere os næste år:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udtaget til championat?
  • #2   18. nov 2014 Følger smiley

  • #4   18. nov 2014 Men den skal ikke have noget før egenhedstesten vel?
    Min har massere af kapacitet, men jeg døjer meget med nervøsitet til stævner så det skal der lige arbejdes på inden.
    Tak for hjælpen!:)


  • #5   18. nov 2014 Jeg bliver en lille smule forvirret nu. Der er to forskellige championater. Der er DSA som er det rideforbundet arrangerer og som afholdes for 4-, 5-, 6-, og 7-års springheste. Her går kvallerne om sommeren og finalen til JBK.

    Derudover går der E-test som kvalificerer til unghestechampionaterne i Herning. Det er kun åbent for 4 års DV heste.

    Jeg kan se på din profil at din er 3 år i år og derfor bliver 4 år til nytår. Jeg går derfor ud fra at det er E-test og herning du spørger til?

    E-test i sig selv burde gå som amateur og har du en god hest og får redet ordentligt kan du også godt få den med videre. Problemet med at ride som amateur til den slags arrangementer er jo at vi ikke er ligeså godt som profferne til at få hesten til at vise sit bedste på hvert eneste spring.
    Skulle du få den videre til herning er det et ret svært sted at ride en unghest og man skal som rytter have tjek på sine nerver, for hesten skal nok få nerver for begge parter. I Herning kræves der også noget mere af hesten end der gør til e-test hvor man ofte får lov at ride banen et par gange.

    Så held og lykke med projektet. Øv dig på at få nerverne under kontrol så burde det gå.


  • #6   18. nov 2014 Så vidt jeg ved skal de gå et eller to kvalifikationsstævner på C-plan hvor de skal have minimum 8 i snit for at gå videre smiley Og en 5-års skal kunne gå en LA1 smiley Du kan jo se på de forrige års resultater og sammenligne hestene med din smiley

  • #8   18. nov 2014 Line B: bare til din orientering er der ikke championat for 7 års til JBK. Det er udelukkende 4-, 5- og 6 års. smiley

  • #9   18. nov 2014 Tak TwinHors. Det er nok taget af igen, sidst jeg havde unghest til springchampionater var til 7-års championatet i 2006. jeg tror det var første år de holdt det og man har nok siden besluttet at det ikke fungerede smiley

Kommentér på:
udtaget til championat?

Annonce