{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Hjælp til en smule nervøsitet {{forumTopicSubject}}

Hej

Min dejlige DV og jeg starter LC1 og LC3 på Lørdag. Jeg er helt sikker på at vi nok skal fuldføre det, men jeg er alligevel ret nervøs. Også fordi jeg har lagt syg i dag og i går, og har ikke kunne træne, så jeg er bare blevet mere nervøs.

Nogen som har nogle gode tips?

Vi har planlagt at være der i rigtig god tid, fordi vi har udregnet at hun ca har brug for 45 minutters opvarmning hvor hun bliver redet ordentlig igennem og vi øver nogle af de ting vi skal ride. )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til en smule nervøsitet
  • #1   9. dec 2014 Når jeg bliver før nervøs så tænker jeg altså bare på at det ligesom der hjemme og at det hele kun er for sjov. Og de andre er mindst ligeså nervøse smiley

  • #2   9. dec 2014 Ja, go tanke gang. smiley
    Jeg har tænkt lidt på at skrive alt det op jeg skal have med, han det hele pudset og gjort fin og bare være klar når vi skal afsted, og heller en halv time før afsted så der ingen stress bliver, for min hoppe er så varm og hun mærker det med det samme.


  • #3   9. dec 2014 Det lyder også som en god ide smiley

  • #4   9. dec 2014 Men jeg tror også det er fordi jeg er nervøs for LC3, hun har lidt svært ved at blive ved med at holde balancen når hun skal ned af langsiden i galop, vi skal heldigvis lave en volte midt på, men nogen der måske har en ide til jeg kan gøre? Måske evt. stille hende lidt længere ind af, eftersom hun finder på at changere.

  • #5   9. dec 2014 Har også redet meget lc3 smiley
    Et tip er at side meget nede på indvendig sæde .. Så du gør hesten meget klar over at der ikke skal chanceres..


  • #6   9. dec 2014 pas på ikke at varme for meget op, det kan man hurtig komme til fordi man vil være helt klar, men man risikere bare en hest der har brugt det bedste krudt! smiley Masser af skridt "pauser" hvor du stadig bøjer af og laver øvelser smiley Og! Lige inden du rider ind:

    Spænd ALLE muskler i den krop ! Og slap så helt af i alle muskler! Hvorfor? Fordi at så er du sikker på du ikke spænder i nogen! Ret ryggen, træd ned i bøjlerne, og slap af i skuldre og sæde smiley Tag så en dyb indånding og rid ind med et smil smiley Det er min egen tjekliste inden jeg rider ind til dressur, da jeg ellers spænder op smiley Og for mig virker det! smiley


  • #7   9. dec 2014 Okay, og vil det trække meget ned hvis hesten øger farten på galoppen fordi den bliver usikker? smiley

  • #8   9. dec 2014 Jeg rider en undervisning hvor jeg begynder at trave et kvarter inden vi starter hendes undervisning, og når hun har redet de 3 kvarter er hun afbalanceret og lydig på sæde og tøjle. smiley

  • #9   9. dec 2014 og små halve parader hvor du evt stiller hende en ganske lille smule til indvendige smiley husk at ride og hjælpe hende, man glemmer det hurtigt når man er nervøs smiley Og pyt med det hvis hun skifter galop! Hvis resten af programmet går fint så er det ikke så vigtigt smiley Bare ikke gå i panik hvis hun gør det og sørg for at lige få kontrol på hende igen inden du springer an smiley


  • #10   9. dec 2014 Hvis du bare sørger for at ride dine overgange og gøre noget ud af dem så tror jeg ikke du kommer til at høre så meget for det smiley Dommerne bliver altid MEGET glade hvis de kan se folk virkelig gør noget ud af overgangene smiley

  • #11   9. dec 2014 Okay super, vores overgange sidder næsten i skabet, så jeg vil helt sikkert tage alle jeres råd til mig og få øvet meget de næste tre dage. smiley

  • #12   9. dec 2014 Jeg har lige redet LC3 i søndags på en super skøn baby hest og den kigger for det første utrolig meget, og så mangler den lidt balance, så jeg stillede den lidt til indvendige, og så bare indvendige ben på og så gik han fint forbi smiley men pas på du ikke får taget for meget tilbage inden 15m volten, for så mister den nok galoppen hvis den har lidt svært ved det forvejen, det gør min ihvertfald smiley jeg skal virkelig tænke over at ride en smule frem til volten smiley

  • #13   9. dec 2014 Held og lykke! smiley

  • #14   9. dec 2014 Jeg vil øve den i morgen, også hos min underviser på Torsdag, jeg er simpelthen så spændt, hun er heldigvis ikke hesten der mister krudt hun har så meget krudt det kan ikke beskrives hun elsker simpelthen at arbejde, men min lille baby er også kun 5 så jeg forlanger ikke at hun klare hele programmet uden fejl. Men jeg ved hun kan!

    Tak Mia. smiley


Kommentér på:
Hjælp til en smule nervøsitet

Annonce