{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Tøj til rideskolestævne?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal starte min første ld1 på mandag, men jeg er meget i tvivl om, om man skal have stævnetøj på eller man må ride i sorte ridebukser, grå jakke og korte ridestøvler med leggings??
Jeg kan ikke åbne reglementet fra DRF så det er derfor jeg skriver her smiley
(Det er et rideskolestævne)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tøj til rideskolestævne??
  • #1   2. apr 2015 Rytterens beklædning:

    Beklædningsgenstande på rytterens overdel
    Militæruniform tilladt, uanfægtet af nedenstående krav.
    Plastron, tørklæde, slips: Obligatorisk: Hvid, off-white eller samme farve som
    ridejakke. Kontrast farve på plastron tilladt.
    E-, D-stævner og C-stævner: Valgfrit hvis der anvendes trøje i stedet for
    jakke
    Skjorte, rideskjorte, bluse med høj hals: Obligatorisk: Hvid eller off-white
    krave.
    E-, D-stævner og C-stævner: Valgfrit hvis der anvendes trøje i stedet for
    jakke.
    Ridejakke, trøje etc.: Ridejakken (kjolen) skal være mørk. Kontrastfarve på
    krave og kanter er tilladt.
    Ponyryttere: Ridejakke obligatorisk.
    Hesteryttere: I sværhedsgrad 0-3 er ridejakke obligatorisk. Fra og med
    sværhedsgrad 4 er det valgfrit om der rides med ridejakke eller kjole.
    Juniorryttere må ride med kjole i sværhedsgrad 3 såfremt klassen er
    udskrevet som en juniorklasse
    E-, D-stævner og C-stævner: Mørk trøje eller klubtrøje kan benyttes i stedet.
    Handsker: Obligatorisk. Skal være hvide, off-white eller samme farve som
    jakken.

    225.4.Beklædningsgenstande på rytterens underdel
    Militæruniform tilladt, uanfægtet af nedenstående krav.
    Ridebukser: Obligatorisk. Ridebukserne skal være hvide eller off-white, dog
    må skindet være farvet.
    E-, D-stævner og E- og D-klasser: Stævnearrangøren kan tillade valgfri farve.

    Ridestøvler: Obligatorisk. Støvlen skal være af læder, kunstlæder eller
    gummi med glat/let rillet sål og hæl. Støvlen skal være mørk ensfarvet.
    Sikkerhedsmæssigt forsvarlige snører over vristen og lynlåse af samme
    farve som støvlen er tilladt. Støvlen kan have følgende udformninger:
    - Lang glat støvle i ét stykke.
    - Kort glat støvle med tilhørende løst, glat skæfte.
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: Leggins kan benyttes i stedet for løst,
    glat skæfte.


  • #2   2. apr 2015 Jeg tænker at man vel være plejer at have hvide bukser og bluse, sort jakke, og støvler smiley

  • #3   2. apr 2015 Mille: Kan skal bare have plastron og handsker på også..
    Ikke mange husker det, men det er obligatorisk,


  • #4   2. apr 2015 Også selvom det er et rideskolestævne? Hvis det er så er jeg lidt på spanden..:i

  • #5   2. apr 2015 Rideskolestævne er jo et E-stævne.. hvis klubben er medlem under DRF, og bruger DRF's programmer, hvilket de jo gør, så er det reglementet der skal følges.
    At der sikkert ikke bliver sagt noget til det, så synes jeg alligevel det er alm. pligt at møde reglementeret påklædt.


  • #6   2. apr 2015 Okay... Jeg er bare i Sverige indtil søndag, og når vi kommer hjem skal jeg til påskefrokost.. Så jeg har ikke tid til at låne/ købe noget...:(

  • #7   2. apr 2015 Til et rideskolestævne kan man som regel få lov til lidt af hvert. Kan du ikke få en til at ringe til din ridelærer og spørge hvordan reglerne er til Jeres stævne?

  • #8   2. apr 2015 Altså lyse ridebukser - evt. Beige. En mørk ensfarvet trøje og handsker i samme farve som trøjen. Indenunder har du en bluse med høj krave - evt. Rullekrave som skal være hvid og så leggings og korte ridestøvler og så er du kørende.

    Hvis du spørger dem der planlægger stævnet kan du sikkert også få lov til at ride med dine almindelige ridebukser...


  • #9   2. apr 2015 Som udgangspunkt så skal alle stævner følge DRF´s reglement.. Lige gyldig om det er lille internt stævne eller stort C stævne...

    MEN de små interne stævner, der ser jeg ofte at klubben aftaler med dommeren, at almindelig hverdags tøj er okay i de små klasser... DOG må der aldrig gives nogen former for dispensation på sikkerhedsudstyr! (for eks. at få lov til at ride i kondisko)


  • #10   2. apr 2015 Tak allesammen!
    Nu har jeg skrevet til en af ridelærene smiley


  • #11   2. apr 2015 Man må vist godt have sorte ridebukser på. Har jeg ihertifald hørt smiley

  • #13   2. apr 2015 Silje: dengang jeg red rideskolestævner (godt nok mange år siden), red jeg bare i det jeg nu havde. De gik ikke op i hvad du havde på da der bare var hyggestævner.

  • #14   2. apr 2015 Spørg bestyrelsen på din rideskole omkring det smiley det er helt klart den bedste måde at finde ud af det på smiley

  • #15   5. apr 2015 Mange tak allesammen! smiley
    Hun opfodrede alle til at tage hvide ridebukser på og en sort bluse, så har været inde i en butik, på vej hjem fra Sverige og købe nogle smiley


Kommentér på:
Tøj til rideskolestævne??

Annonce