{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

LB1 Program {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen skal ride lb1 til Morsø distrikt det er min første LB nogensinde og er meget nervøs

1 hvad kigger de på
2 hvor lægger øgningerne ca
3 nogle der kan sige programmet ?
4 hvad kigger de på ved c stævner i dressur
5 hvad skal jeg sån ca træne og være opmærksom på?
6 hvordan kan jeg falde lidt til ro og være afslappet

Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LB1 Program
  • #2   4. maj 2015 1 tak kigger de ikke lidt på det samme som Lc3

    2 altså i volterilbage og så i skråt igennem i galop

    3 fandt lige en kasse med alle programmerne men der står ikke hvor man skal øge også videre

    4 okay tak ja konkurrencen er hårde det er min første lb nogensinde

    5 okay tak

    6 god hjælp tak



    Så mødes vi da til dressur om torsdagen i lb1 en men ellers skal jeg springe Lc


  • #3   4. maj 2015 Ved du om startlisterne er kommet i nu og hvor

  • #4   4. maj 2015 Ellers er der på AppStore den som hedder dressur fra dansk rideforbund

  • #5   4. maj 2015 Ej tusind tak gitte

    Hvad skal man søge på for at fnde den er det dressur app ?


  • #6   4. maj 2015 Jeg er dommer, og vil da gerne forsøge at give dig et par råd smiley

    1 hvad kigger de på
    Først og fremmest om hesten den er afslappet, og arbejder korrekt og taktfast igennem kroppen.. Der næst om der rides præcist og om der er en god energi i hesten (kig øverst på kritikken, der står der hvad der vægtes)
    2 hvor lægger øgningerne ca
    Der står i programmet (kan du finde på www.rideforbund.dk
    3 nogle der kan sige programmet ?
    Igen - find programmet på DRF´s hjemmeside, og så kan du tegne en dressur bane ned - og tegne programmet på papir..
    4 hvad kigger de på ved c stævner i dressur
    Det samme som de kigger på til D stævner.. Dog skal du huske du skal have rytter licens og din pony skal være konkurrence registreret...
    5 hvad skal jeg sån ca træne og være opmærksom på?
    Det som der står beskrevet i programmet, vil være en god ide at have styr på smiley
    6 hvordan kan jeg falde lidt til ro og være afslappet
    Lad være med at tænk over at det er en konkurrence.. tænk at du skal ind og træne et program på en fremmed bane.. lad være med at sætte forventningerne op...

    Mors stævnet et et stort stævne.. Der er gang i 4 dressur baner på en gang, så der er MANGE heste, og en del mennesker over det hele (dog flest mennesker ved spring banen)...

    Tag afsted i god tid, gå evt. en tur på stævnepladsen med din pony inden du sadler op, så i begge kan gå og falde til ro smiley


  • #7   4. maj 2015 Ej er du dommer hvor fedt

  • #8   4. maj 2015 ja smiley

  • #9   4. maj 2015 1 tusinde tusinde tak

    2 tak

    3 tak

    4 okay tak han er konkurrence registreret og jeg har rytterlicens skal også springe der nede

    5 okay det vil jeg gøre

    6 okay tusinde tak

    Tak

    Ville det være en god ide ( vi har ikke bane kort så jeg kan ikke træne der inden ) men min vens hest står på rideskolen ville det være en god ide at tage der ned og træne hvordan øvelserne skal ligge og prøve at ride på banen



    Det kan ske den bliver lidt bange da han er ung men han har redet der mange gange dog til D stævnerne i ld1 og ld2 og en lc1 så tak tror vi kommer i god tid så han for lov at se banerne igen igen igen osv og blive afslappet


  • #10   4. maj 2015 Jeg ser ingen grund til at tage ud på stævne pladsen og træne inden et stævne.. Hvis du har planer om at skulle ud og starte nogle stævner i fremtiden, kan du jo ikke tage ud på hver stævneplads og træne inden smiley

    Så for eks. bare træne programmet derhjemme på en 20x40 meter bane - som den er til stævnet smiley sørg for at bogstaverne står korrekt - så du kan øve dig i at ride præcist... Det er blandt meget andet, vigtigt sådan noget som at dine volter ikke bliver for store smiley


  • #11   4. maj 2015 Den hedder bare dressur smiley

  • #12   4. maj 2015 Synes det er våget at melde til stævne på mors, hvis du aldrig har været programmet før.. Der er rigtig, rigtig, RIGTIG mange indtryk på Mors.

    Det første du skal gøre er at få styr på programmet.. læs det igennem og lær det grundigt.

    Dernæst få en underviser til at hjælpe med noget program ridning..


  • #13   4. maj 2015 Synes nu ikke det er mere vovet at melde på mors end andre steder..

    Mors er et C stævne lige som alle andre C stævner.. kravene er de samme til equipagen som til alle andre steder...

    At det så godt kan være en stor mundfuld psykisk, er jo så en anden side af sagen.. Men her må man jo så gøre op med sig selv, om man tager afsted for at vinde, eller tager afsted for oplevelsens skyld...

    Halvdelen af dem som rider på mors - rider der nærmest mest for oplevelsens skyld... det gjorde jeg også selv det første år smiley


  • #14   4. maj 2015 Jeg har også startet på Mors og tog det for oplevelsen..
    Jeg tænker ikke det er våget rent resultatmæssigt, men mere det lyder som C-stævne debut, hvis ikke der er startet LB1 før.. Så ny stævnekategori og nyt program som man ikke engang har læst endnu.. Kombineret med et stævne med så mange indtryk..


  • #15   5. maj 2015 Sanne ja det er vovet men jeg vil min underviser siger jeg kan og jeg glæder mig smiley


    Tak allesammen


  • #16   6. maj 2015 Så er det om en ugen

Kommentér på:
LB1 Program

Annonce