{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Championat?
  • #1   5. jul 2015 Du kan læse en masse om det på www.varmblod.dk smiley

  • #2   5. jul 2015 jeg skal deltage med min 4 års Dv Vallak til championatet.
    man skal kunne tingene i alle LC programmer, altså volter, skrådt igennem, slangegang, slangebue, evt. øgninger etc.

    Man er 2 på banen af gangen til 4 års championatet, og dommerne siger hvad de gerne vil se, og så rider man selvfølgelig det. men ikke øvelser over LC niveau - så den behøver f.eks. ikke at kunne lave schenkelvigninger etc. (min kan dog efterhånden da de er god løsgøring og styrketræning).

    Bare spørg løs, jeg er rimelig godt styr på det efterhånden, da jeg har arbejdet for forskellige trænings- og salgs stalde, både professionelle og andet, og der har jeg selvfølgelig oplevet flere championater og spurgt ind til forskellige ting. samtidig har jeg nok læst alle reglerne der er indenfor championaterne smiley


  • #3   5. jul 2015 Rebecca, hvad så med mig, jeg har næsten lige købt ham og planen er vi skal langt, men jeg har på min gamle hest kun redet D stævner og har derfor ingen ryttermærker. Kan jeg så ride ham eller skal jeg have en anden til det? smiley

  • #4   5. jul 2015 Enig med Rebecca. Og så skal du også være medlem af DV for at kunne deltage.:-)

  • #5   5. jul 2015 Men skal jeg have nogen ryttermærker eller licens for at må ride ham til det??

  • #6   5. jul 2015 Du skal have rytterlicens, og for at kunne få det, skal du have ryttermærke 3 og 4 først smiley

  • #7   5. jul 2015 Du behøver ikke være medlem af Dansk Varmblod, hvis du vil starte DRF's ungheste campionater, som Sebastian siger (-:
    Men du skal have rytterlicens.


  • #8   5. jul 2015 Men husk for guds skyld at du IKKE må ride nedsidning i 4 år championaterne, gør man dette (også på opvarmningen) bliver man udelukket fra start. Selvom man skal kunne øvelser til LC så er nedsidning strengt forbudt (også på opvarmningen ^) bare et godt råd for det ville jo være trælst at betale så mange penge og så blive disket smiley
    (Det var i hvertfald reglerne da min gik 4 års i 2012)


  • #9   6. jul 2015 Gøttrup
    Må man virkelig heller ikke på opvarmningen? Ikke, at jeg ikke synes det er fair, for det er jo bare unge heste, men da jeg red championat i... 2012, måske, der var der flere 4-års der på opvarmningen øvede changementer, og tænker, at dette da så heller ikke må være tilladt? (-:


  • #10   6. jul 2015 Altså vi fik afvide man ikke måtte ride nedsidning heller ej på opvarmningen. Vi gjorde det ikke men der var heller ikke andre der gjorde det. Jeg skal dog lade det være usagt om man må changere smiley

  • #11   8. jul 2015 nedsidning til kvalifikationsrunderne er forbudt på selve opvisningsbanen. Har aldrig hørt om der skulle være forbud på opvarmningen. Men der er TD til stede, forhør dig evt. men ved finalen til jbk bestemmer man vist umiddelbart selv. det skal dog være det ene eller det andet hele vejen igennem. Man behøver ikke være medlem af DV for at deltage. Det er et DRF arrangement, ikke et DV. Hesten skal bare være dansk konkurrenceregistreret.

    input til det at changere:
    Ja, det er en sværere samlende øvelse, men oftest indøver man den tidligt hos de unge heste, da man udnytter deres manglende balance. Den bør ikke øves ofte, men man indlærer den ret tidligt, så hesten har signalet inkorporeret og det gør træningen senere en del lettere.


  • #12   9. jul 2015 Rebecca
    Jeg er helt indforstået med changementet - har selv redet min tidligere hest t.o.m MA niveau, og jeg ved også, at nogle bruger den af dig beskrevne fremgangsmåde. At jeg ikke bryder mig om den metode, er en helt anden snak, men at anvende changementer som opvarmning til 4-års championater tidligt på året, hvor flere af hestene faktisk ikke er fyldt 4 år endnu, synes jeg er forrykt. Og det tyder ikke ligefrem på, at changementerne kun anvendes en sjælend gang imellem i træningen.

    Men det er også irrelevant for emnet smiley



  • #13   9. jul 2015 Jeg kan kun sige jeg er enig. jeg er lidt gammeldags, så jeg siger altid, at hvis den ikke kan gå kontragalop hvor som helst på banen, så har den heller intet at lave changementer for, da den umiddelbart ikke har balance, styrke etc. til at udføre sådan en øvelse. Så ja, jeg er helt enig med dig. Flere af dem jeg har set de sidste år til championaterne, har været fuldstændig forrykt ridning. Jeg bryder mig virkelig ikke om at de hives op i en M-S holdning, lange opvarmninger, øvelser de ikke bør have lært osv. - Jeg deltager selv i år, men har ingen intentioner om at vinde noget som helst, selvom jeg har en hest med kæmpe kapacitet, potentiale og gang. Ingen tvivl om, at hvis jeg bad ham gøre som de andre, at han snildt kunne rende med dem, men målet med ham er ikke en championatsvinder, men min fremtidige GP-hest. Så vi skynder og langsom, og er han ikke klar, så er han ikke klar. Slut færdig smiley

  • #14   9. jul 2015 Jeg må erklærer mig enig med jer. Jeg har pt en 4 års låne hest som lige er blevet færdig med tilridningen. Men aldeig om jeg skal eller vil hive hende op og gå noget hun ikke er klar til. Vi håber på at kunne 5 års championat til august næste år men er hun ikke klar så skal vi slet ikke afsted. Jeg har en 7 års hoppe også som blev tilredet som 4 års men fordi hun ikke har været mentalt klar er kun blevet startet i 4 års championaterne og ikke mere da hun var lidt længere om at "forstå" øvelserne end de fleste så valgte at lade være og tage træningen i hendes tempo smiley

Kommentér på:
Championat?

Annonce