{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LA - Hvornår?
  • #1   4. aug 2015 Der er ingen regler udover at man selvfølgelig skal overholde OUT-reglerne. Der er krav til hvad du skal have opnået for at må starte b-stævner, men ingen krav til eks at må starte LA, så længe hesten er min 5 år.

  • #2   4. aug 2015 Det er det som er lidt "sjovt" i dressur, der er ingen krav mht at "rykke op". Så derfor er der ingen kvalitetskrav, andet end hvad du selv sætter som rytter.

    Fx har jeg set en salgsannonce med en MA-hest - og ja det havde den da gået, men altså til mellem 48-53 %..... Så jo hesten gik da MA.

    Mvh Charlotte


  • #4   4. aug 2015 Team Bøgh: Kender også en der har startet en enkelt PSG, og den har måske en enkelt gang eller 3 været over 63%, lige siden den startede LA1.. smiley

    Men som sagt, der er ingen krav.. Dog er konkurrencen i LA meget stor på distriksplan, da mange ryttere kommer med deres nye unge topheste, der bare skal ud og have et par stævner i bagagen inden de gøres klar til MB.. Derfor skal man faktisk have en rigtig rigtig god hest i LA1 for at klare feltet til C-stævner.. Der er det lidt mere stille og roligt på klubplan..


  • #5   4. aug 2015 Jeg har også "lært", at hvis du har redet 3x65+ i %, så er du klar til at rykke op i klasserne.
    Men det er bare sådan en tommelfingerregel smiley

    På d-plan er der OUT-regler, de findes ikke på C-plan. Derfor ligger der nogle gode ekvipager og "cykler rundt" i klasser, som de vinder gang på gang på C-plan. Men ofte er der en god grund, fx at de er bundstabile, men fx ikke kan gå seriechangementer, fordi de ikke er hurtige nok i afviklingen af ch'erne. Dvs de er bundstabile, og spytter enkelt-ch'er ud på samlebånd, men kan ikke rykke videre uddannelsesmæssigt op i MA.

    Ofte er der rigtig gode 5 års ungheste i la1-2, og så igen 6 års i MB0 på C-plan.

    Og det er væsentlig nemmere at ride på D-plan. Jeg plejer at sige, at man kan fratrække 5% fra ens resultat på D-plan, for at matche hvad man får på C-plan.

    Til gengæld er det ofte hyggeligere at ride på D-plan. Ofte på C-plan er der 32 eller 60 ekvipager i fx LA1, så det bliver lidt stort og uoverskueligt.

    Mvh Charlotte


  • #6   5. aug 2015 Mener ikke man må starte en dressur klasse, hvis man har fået 1/2/3 plads tre gange på samme hest.
    Dvs Max 3 rosetter pr klasse pr hest smiley


  • #7   5. aug 2015 Sebastian: Så enkelt er det ikke helt.. Men OUT-reglerne er fint beskrevet i reglementet..

  • #8   5. aug 2015 Oh Well.. Det er også mange år siden jeg har redet i sandkassen smiley

Kommentér på:
LA - Hvornår?

Annonce