{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Ride hjelm :) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal til et dressur stævne og det er ved at være lang tid siden jeg har redet dressur smiley da jeg har redet væddeløbsheste de sidste par år, så mit spørsmål er om man må ride med en jockey hjelm med blåt hjelm betræk eller om det skal være stort og at man må ride med jockey hjelm smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride hjelm :)
  • #1   27. aug 2015 det her er fra fællesbestemmelserne:

    1.1. Ridehjelm: Se disciplinafsnit. Såfremt ridehjelm er påkrævet i en eller flere af de klasser, som hesten/ponyen er tilmeldt, skal der ved færdsel til hest/pony anvendes korrekt fastspændt sikkerhedsgodkendt (se DRF godkendte standarder på www.rideforbund.dk). Ryttere til hest/pony skal bære ridehjelm på hele stævnepladsen under hele stævnet.

    og det her fra dressurdelen:
    225.1. Sikkerhedsudstyr
    Ridehjelm/hat (evt. bowler/militærhat) Obligatorisk. Skal leve op til kravene i Fælles Bestemmelser. Skal være mørk. Diskret udsmykning tilladt. Ventilationsanordninger tilladt.
    Ponyryttere: Ridehjelm obligatorisk. Juniorer: Ridehjelm obligatorisk for ryttere til og med det år de fylder 18 år, uanset sværhedsgrad.
    Senior/ungryttere: I sværhedsgrad 0-3 samt på 6 års heste eller yngre er ridehjelm obligatorisk.

    og så den sidste del:
    De fælles overgangsregler
    Godkendte ridehjelme i overgangsfasen t.o.m. 31. december 2016:
    CE-mærkede hjelme produceret før 4. november 2014, som er blevet typetestet i henhold til standard EN 1384.
    Godkendte ridehjelme uden øvre tidsgrænse:
    CE mærkede hjelme produceret efter 4. november 2014, som har undergået den nye foreløbige typekontrol. Dette er en midlertidig metode, som er mærket VG1 01,040.


  • #2   27. aug 2015 Jeg ved ikke, om en jockeyhjelm overholder de samme sikkerhedsgodkendelser, som der er udstedt til dressur, men du må i hvert fald ikke ride med en blå hjelm smiley

  • #3   27. aug 2015 Oka tak smiley men den er mere sikker end en dressur hjelm men tager bare et sort betræk på. smiley

  • #4   27. aug 2015 Men hjelmen skal stadig overholde godkendelserne: EN 1384 eller VG1 smiley

  • #6   28. aug 2015 AG:
    Det kommer jo så an på, hvilken farve blå, der er tale om. Du har ret, hvis det er et mørkeblåt overtræk smiley Jeg har bare forestillet mig, det er kongeblå, eftersom de jockeyhjelme, jeg har set, har været ret skrigende i farverne smiley


Kommentér på:
Ride hjelm :)

Annonce