{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Opvarmsnings banen {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG! smiley
Her d. 30. skal jeg til stævne igen, og så kom jeg til at tænke på de sidste gange jeg har været til stævne. Jeg ved ikke om det bare har været der hvor jeg har været, men synes ingen viser hensyn til hinanden! Folk rider lige ind foran andre, og tager slet ikke hensyn til de måske ikke så trygge ryttere. Sidste gang jeg var til stævne, så jeg en pige der skulle ride. Hun virkede meget nervøs, men de andre var helt ligeglade!
Tænk hvis hesten sparker, så vil dem der rider ind foran vel blive sure, og sige det er den anden skyld?..
Jeg synes det er meget pinligt at folk i hesteverden, ikke engang kan tage hensyn til hinanden når der er stævne... Man kommer vel ud for at have det sjovt?.. Synes folk burde kigge ud over deres egen næsetip.. smiley Synes selv jeg er ret god til at tage hensyn til de andre på banen, men der er meget svært når næsten alle andre er helt ligeglade...
Hvad er jeres mening?...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmsnings banen
  • #1   26. okt 2016 Evigt problem, og synes ellers jeg har set både klubber og TD'er(til C-stævner) prøve at gøre en indsats for at få mere orden på opvarmningen. Det bliver desværre ofte værre når vinterstævnerne træder ind, da der så ofte er mindre opvarmningsplads og alle vil stadig gerne varme op på lige præcis deres måde og så kommer der risikoen for at genere hinanden.

    Desuden er der også nogle som føler sig generet for nemt, så det er lidt af en balancegang. Der skal være plads til alle, men folk vil nu engang gøre tingene lidt forskelligt og den enes måde kan virke generede for andre.


  • #2   26. okt 2016
    Min oplevelse er at folk er på opvarmningen i halve og hele timer - fx fordi man ikke kan have hesten stående i trailer alene. Så kan man sagtens være der 2-3 timer fordi det er den tid der er mellem ens klasser.

    Også bliver der hurtigt fyldt på en bane med 20x40 mål.


  • #3   26. okt 2016 Det værste er dem der synes det er ok at sadle op midt på opvarmningen. Eller når folk skridter begge veje. Så lad da være....

  • #4   26. okt 2016 Hold da op! Har aldrig hørt om folk der sadler op på ridebanen, men det kan sagtens passe! Hader især de forældre der råber til deres børn, om hvad de skal gøre

  • #5   26. okt 2016 sådan er det altid, men jeg oplever oftest folk tager rimelig hensyn. De prøver at holde sig udenfor ens åbenlyse bane. Jeg har kun én gang (heldigvis) oplevet en ride direkte ind foran mig, hvor jeg kom over et spring.
    Men det at én er nervøs, kan andre jo ikke tage sig af, alle kan ikke ride 4 meter ved siden af én, bare fordi hun/han er nervøs.
    Hvad generer mig, er at man rider to og to i en lille ridehal.. Det burde man virkelig ikke.

    Til gengæld kan jeg ikke se problemet i at en forælder siger, hvad rytteren (forældrenes egen) skal gøre, oftest er det ponyrytteres forældre, der er med som fungerende træner. Hvordan skulle de ellers vide hvad de skulle, foruden skridt, trav og galop, de er jo alle under 16. smiley


  • #6   26. okt 2016
    Folk sadeler heller ikke nødvendigvis op der - men hvis man skal starte 2 klasser og hesten ikke kan stå alene i traileren, i vente tiden er man nød til at være et sted.
    Men hvis de fx er en af de første i en klasse der er 15 starter i - så starter de som regel 30-45 minutter med at varme op og før den klasse er slut, så går der jo en god rum tid. Måske den tager 2 timer og komme igennem, næste klasse begynder så at varme op før den anden er slut og der er måske også 15 starter.

    Så er der pludselig mange på banen. Og især hvis nogen fra den første ikke skal starte klassen også lige efter, men først den næste klasse efter.


  • #7   26. okt 2016 Mange folk er generelt dårlige til at tage hensyn, men så prøv at kom på en pony i hesteklasserne. Der kan man tale om at blive overset!

  • #8   26. okt 2016 Har endda oplevet at en som skulle starte kom ind med hesten i longe og spurgte om hun ikke måtte longere den i den ene ende af ridehallen på opvarmningen i et par minutter. Hun fik lov, da man jo også selv gerne vil have folk er medgørlige hvis men selv står der en dag, men det var generende. Ikke nok med at det fyldte så sprang hesten også rundt og lavede det ene rejehop efter det andet så man skulle ihvertfald ikke ned forbi den på hovslaget.

  • #9   26. okt 2016
    Haha ja, som ponyrytter er man tit lidt mast blandt de kæmpe høje kramper der ind imellem har det med at være en del let til bens.

    Også på min der ikke bryder sig om at andre traver tæt på, så hopper hun nærmest ind i barrieren - derfor opvarmer jeg sjældent særligt meget :b


  • #10   27. okt 2016 Tak for svar! Det var meget sjovt at læse jeres oplevelser! smiley

  • #11   27. okt 2016 Synes ikke det er såååå slemt på springopvarmningerne. smiley

  • #12   27. okt 2016 Tror det er forskelligt fra sted til sted

  • #13   27. okt 2016 På Vestsjælland har jeg ikke oplevet noget slemt i hvertfald, men når jeg kigger på dressur opvarmninger bliver jeg helt overrasket over, at folk rider ind foran hinanden.

  • #14   27. okt 2016 Har set flere gange når nogen ridder mod et spring på opvarmningen, at nogen bare galoperer direkte ind foran og forbi. Og syntes helt klart at man kan se på mange af hestene/ponyerne at de bliver forvirrede. Og det syntes jeg er synd for hestene, at man ikke tager hensyn til hverken en anden rytter, men heller ikke hesten.

  • #15   27. okt 2016 Synes mere det er i de mindre klasser, men ja, det er rigtigt.
    Dog har jeg ikke oplevet det så meget i hesteklasser som for pony.


Kommentér på:
Opvarmsnings banen

Annonce