{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Sams mor <3
Sams mor <3
Tilmeldt:
24. sep 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Klaus Ferdinand Hempfling kommer til Naturama i Svendborg!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået slettet min gamle profil så nu har jeg oprettet en ny - så jeg står som et fuldkomment ubeskrevet blad - og det kan jo nogengange være meget rart smiley så nu vil jeg gøre mig rigtig umage for at være høflig og venlig denne gang smiley så der slet ikke er nogen der bliver sure smiley

Anyway - jeg har lagt mærke til at der ikke ser ud til at være nogen der har opdaget at Klaus Ferdinand Hempfling besøger Naturama i Svendborg på lørdag den 30.9.2017 smiley
Det er ikke særlig dyrt - koster 200 kr for en voksen og 100 for børn. Der er altid så mange der (undskyld udtrykket) brokker sig over at han er så dyr, så nu vil jeg lige fortælle jer alle sammen smiley at man har muligheden for at opleve hans arbejde og høre ham fortælle om sine principper for en meget billig penge! Han er blevet inviteret af Naturamas PR afdeling og det er et støtte arrangement for dette fine lille museum som gør rigtig meget for at formidle en bred vifte af viden om vores natur! Så kan man samtidig lige gå en runde i udstillingslokalerne som er rigtig fine (som Faaborgenser må man jo gøre lidt reklame for de lokale seværdigheder smiley )
Det er efterhånden MEGET sjældent at KFH afholder demonstrationer af denne slags - han tilbyder efterhånden næsten kun mere individuelle forløb så det her er faktisk ret enestående! Så det er bare med at komme ud af hullerne folkens smiley Det skal nok blive interessant!
https://www.facebook.com/events/358487931230786/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klaus Ferdinand Hempfling kommer til Naturama i Svendborg!!!
  • #1   24. sep 2017 Ej øv!
    Jeg kan ikke på lørdag...
    Ellers var jeg helt klart taget der ned!


  • #2   24. sep 2017 Jeg vil SÅ gerne med!! Detaljerne skal lige på plads, men håber! smiley
    Det ér nemlig enormt billigt og en enestående chance for at se ham live smiley


  • #3   24. sep 2017 Dyrt?? Det er da ingenting? Gav væsentligt mere, da jeg var til Will Rogers klinik smiley

    Håber nogle vågner op og kommer afsted smiley


  • Sams mor <3
    Sams mor <3 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   24. sep 2017 Det bliver spændende at se hvad det er for en hest han bliver præsenteret for! Jeg ved ikke om Naturama måske på et tidspunkt offentliggører noget om det men jeg holder et vågent øje smiley

    Det er bestemt ikke dyrt nej og en rigtig god lejlighed til at se ham arbejde live! Så det er bare med at slå til for der kunne nok godt tænkes at blive udsolgt tror jeg!


  • Sams mor <3
    Sams mor <3 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   25. sep 2017 Nu har de valgt en hest til arrangementet - jeg er ikke nogen ørn til Facebook og har ikke selv en konto så jeg ved ikke rigtig noget om hesten (hvis der står noget?) men der er da et billede af den udvalgte:
    https://www.facebook.com/Naturama-212725242110163/


  • #7   25. sep 2017 Ja jeg har ikke brug for at møde ham igen.. så I må hygge jer. Jeg har heldigvis andre ting at bruge mine penge på smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   25. sep 2017 Hvad er han for en?

    Har set så mange opslag (positive) om folk der var helt vilde fordi at dette foredrag bliver holdt.

    Hvad går det ud på? (kan en opsumere kort?)

    Jeg har muligvis en billet på hånden, og trænger til at opleve noget hesterelateret, og det fanger lidt min interesse ud fra den jubel der er smiley


  • #9   25. sep 2017
    Jeg har overvejet at deltage, for at se hvem manden er, nu der er mange ting både for og imod ham.


  • Sams mor <3
    Sams mor <3 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   26. sep 2017 Prøv at checke Klaus' YouTube kanal - der ligger et væld af videoklip som viser hvordan han arbejder. Han bruger kropssprog til at kommunikere med hestene - hvilket de selvfølgelig forstår øjebikkeligt, uanset hvor misforståede de har været i den tidligere træning, fordi den bygger på den måde hvorpå hestene kommunikerer indbyrdes - og han arbejder helt og holdent på hestens præmisser. Han er begavet med en ekstremt stærk intuition/finfornemmelse som han benytter særdeles kvalificeret til at 'føle' hvad hesten har behov for, hvad den har lyst til og hvordan den har det 'energetisk'. Den kombination gør ham ekstremt god til heste som er svære for andre mennesker at håndtere og det er virkelig spændende at se ham arbejde synes jeg. Der er altid noget nyt at lære. Jeg har været med på rigtig mange af hans arrangementer og har aldrig mødt et menneske som er mere kompromisløst end han er det - alt hvad han gør, gør han fordi han mener det er rigtigt for hesten - hensynet til den går først, og han er hudløst ærlig i sin vurdering. Det kan der være nogle som har det lidt svært med, men laaaangt de fleste er super tilfredse og får virkelig meget ud af arbejdet.

    På lørdag holder han først et kort foredrag hvor han forklarer grundstenene i sin tilgang til arbejdet med heste og bagefter bliver han præsenteret for en hest han ikke har mødt før og som volder ejeren problemer af den ene eller anden art. Han vil så arbejde med hesten og give ejeren så mange redskaber som muligt til at kunne fortsætte arbejdet og således få løst op for problemerne så vidt som det er muligt på et par timer.

    Klaus arbejder ikke metodisk (og han arbejder jo i virkeligheden mest med mennesker fordi det er os der skaber problemerne og ikke hestene) og det er meget forskelligt hvad der sker når han møder en hest, så det er altid interessant, også når man har set ham mange gange og jeg må indrømme at jeg personligt synes der er lidt 'troldmand' over ham - nu er der nok en masse som misforstår den bemærkning så jeg vil skynde mig at forklare: det jeg mener er at det nogen gange virker som om det ikke kan være rigtigt det der sker! Også hans videoklip virker nogen gange som om der er klippet noget væk, men da jeg har set ham så mange gange og oplevet at forandringen altid sker meget abrupt, ved jeg at det ikke er tilfældet - selvfølgelig bliver der klippet så man ikke sidder og ser ham stå og gøre ingenting i en evighed (det gør han ganske tit) - men de essentielle scener har altid været i de klips fra events hvor jeg har været med. Jeg kan særligt huske et kursus hvor der kom en pige med en PRE hoppe tror jeg det var (det bev desværre ikke filmet) - hun ville gerne vise en hel masse af det hun kunne med hesten og hesten så ud til at være virkelig tændt og frisk og rørig. Klaus sagde til hende at han aldrig havde set så træt en hest i hele sit liv. Det virkede virkelig mærkeligt og publikum mumlede lidt i hjørnerne fordi de selvfølgelig ikke fattede hvad i alverden han havde gang i. Så bad han hende om at lade hesten gøre hvad den ville og begyndte at forklare en masse ting. Der gik ikke lang tid før hesten lagde sig ned, midt i arenaen, med en kæmpe flok mennesker omkring sig - og den lagde sig til at sove smiley Det var næsten ikke til at fatte. Ejeren blev vildt rørt fordi hun slet ikke havde været klar over at hesten var totalt udkørt, men Hempfling havde simpelthen fornemmet det på dens energi. Hesten blev liggende og hvilede i lang tid og ejeren sad sammen med den i arenaen - det var virkelig rørende.

    Og så er der for eksempel også videklippet med den smukke PRE hingst Dictador som ikke ville have grime på - hingsten kom op til Hempfling på hans gård i Thy og han arbejdede med den en god times tid - og siden da har de ikke haft problemer med at lægge grimen på den mere smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=Y_NnFauhYSU


    Men det jeg personligt er allermest fascineret af er den forbindelse han opbygger med hesten, som gør at den bare vil være sammen med ham hele tiden og får den til at vise sig fra sin bedste side - og det gør ham i stand til at arbejde i det fri med hestene ligesom om det er en lej, eller en dans - det er ikke cirkustræning som man ser tit og ofte - det er mere at sammenligne med et forelsket par som føler hinanden og præcist ved hvilket skridt der er det næste og det er da det jeg sev har søgt i samværet med hestene - de følger hinanden og skiftes til at tage initiativ. Men man må nok erkende at Klaus er meget speciel og ingen tvivl: man kan lære rigtig meget af ham, men der er efter min bedste overbevisning ingen som kommer i nærheden af at opnå den samme nærhed som der er mellem ham og hestene. Det her er en af mine yndlingsvideoer: https://www.youtube.com/watch?v=zq06bmJLt-U
    Det er også bare en totalt lækker hingst synes jeg smiley

    Og så lige et kursueksempel - anden halvdel er et detaljeret snit hvor man hører hvad han siger: https://www.youtube.com/watch?v=nQ5N0-sMe14

    Jeg kunne blive ved, og ved, og ved.... smiley

    Jeg er sikker på det bliver en interessant eftermiddag og det er helt sikkert en køretur værd hvis man godt kan lide at se noget nyt. Hempfling er også super underholdende og så er han jo iøvrigt også en celebrity på den internationale heste-scene - en af de rigtig 'tunge drenge' - han har flest kunder fra udlandet som faktisk rejser til Danmark fra hele verden for at komme på meget dyre træningsophold hos ham!


  • #12   26. sep 2017 Suk smiley
    AMT- Gør dig selv den tjeneste at Google ham og læs hvad du finder smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   26. sep 2017 team tindur: nu ved jeg at du er meget sart med trænere/metoder/teorier mm.

    så mon ikke at det ikke er så slemt smiley

    sams: det lyder spændende, vil lige tjekke hans kanal ud.


  • #14   26. sep 2017 AMT- Men du ved jo også at jeg ikke hopper på hvad som helst indenfor "hippie " verdenen .. Så når jeg beder dig tjekke ham ud er der nok en årsag smiley

    Mvh TT


  • #15   26. sep 2017
    Foredraget er udsolgt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   26. sep 2017 team tindur: det er det jeg siger, du er SART når det kommer til andre hesterelaterede mennesker.

  • #17   26. sep 2017 Javel ja smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Klaus Ferdinand Hempfling kommer til Naturama i Svendborg!!!

Annonce