{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Stævne med b3 - hvad er det? {{forumTopicSubject}}

Lidt sigende overskrift, men eftersom jeg kun har startet b0 indtil videre, vil jeg gerne starte med b3. Jeg ved at man self skal have en fejlfri runde i hovedrunden og der skal gå max 45 sek efter ens hovedrunde før omspring. Mit spørgsmål er her: Bliver der fløjtet inden man skal ride omspring, eller hvordan? Gerne med uddybene svar, da jeg er lidt usikker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne med b3 - hvad er det?
  • #2   24. okt 2017 Du får intet signal. Du skal selv holde styr på om du har redet fejlfrit, men hvis du rider videre selvom du har 4 fejl, vil du ringe 2 gange, så du ikke rider resten af banen.
    Jeg elsker den metode, fordi der er 45 sek (ca) til at huske omspringningen inden man rider videre. Her kan man evt også få styr på er dårligt flow med hesten smiley

    Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål smiley


  • #3   24. okt 2017 Hvis du har fejl i hovedspringningen, giver dommeren stopsignal (2 fløjt/dut) når du passerer mållinjen
    Hvis du er fejlfri, fortsætter du direkte til omspringningen.
    Dommeren giver intet signal, da passage af mållinjen betragtes som startsignal for omspringningen. Herefter har du 45 sek. til start.


  • #4   24. okt 2017 Der bliver forresten ikke fløjtet til de fleste D eller E stævner, men kun fra C stævner og opefter smiley

  • #5   24. okt 2017 Arh, det gør der altså til de stævner, jeg ser (Jylland)

  • #6   24. okt 2017 351. METODER OG KLASSETYPER
    351.1. Metoder – ordinære springninger
    Metode B3
    Der afholdes 1 hovedspringning.
    Der registreres fejl som beskrevet i punktet ”Beregning af fejl” og tid som beskrevet i punktet ”Tidtagning”. Hvis ekvipagen har fejl i hovedspringningen, giver dommeren stopsignal (2 lydsignaler), når mållinjen passeres.
    Har en ekvipage 0 fejl, afholdes umiddelbart efter afslutningen af hovedspringningen 1 omspringning - se punktet ”Omspringning”. Omspringningen gennemføres umiddelbart efter hovedspringningen således:
    Da ekvipagen er fejlfri i hovedspringningen, giver dommeren intet signal, og passage af mållinjen betragtes som startsignal for omspringningen, hvorefter rytteren har 45 sek. til start.
    Ved begrænsning i den elektronisk tidtagning anvendes denne i omspringningen, og tiden i hovedspringningen tages manuelt. Ekvipager, der ikke har kvalificeret sig til omspringning, placeres efter fejl og tid i hovedspringningen.


  • #7   24. okt 2017 Mimre - undskyld mener på Sjælland. Der fortæller vi det pænt over dommertårnet at rytteren red med 4 fejl i første fase og derfor ikke må forsætte til omspringningen smiley

  • #8   24. okt 2017 Læs i reglementet, så får du korrekt svar. smiley

Kommentér på:
Stævne med b3 - hvad er det?

Annonce