{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

HN P
HN P
Tilmeldt:
26. mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 266

Nye ridehjelm regler {{forumTopicSubject}}

Nu skal vi alle have "nye" ridehjelm, pga der nye regler.
Hvilket jeg godt kan acceptere, på grund af øget sikkerhed.

Men hvem skal håndhæve reglen fra den 01.01.2018 ??

Hvordan skal hjelm kontrollen foregå ved stævner / skal det forgå ??

Hvem har ansvaret at klubbens medlemmer bruger den korrekte hjelm ??

Hvad er konsekvensen hvis man møder op til stævne med "forkerte" ridehjelm. ??

Hvad er konsekvensen for klubben, hvis deres medlemmer ride "privat" på klubbens grund, med ikke dd. godkendt ridehjelm. ??

findes der overhoved nogle nedskrevet regler?? hvor????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye ridehjelm regler
  • #1   1. nov 2017 Hvad er konsekvensen for klubben hvis udefrakommende ryttere der anvender faciliteter ikke bruger godkendt ridehjelm? smiley

    Mvh TT


  • #2   1. nov 2017 til stævner kan der tildeles gult kort og diskvalifikation hvis ens hjelm ikke er godkendt
    vil mene det er TD´er der tjekker hjelm - og at der vil være stikprøvekontrol.

    Tænker også at der vil komme kontrol til D-stævner


  • #3   1. nov 2017 der skal vel være 2 x "gul kort" for 1 dis.?


  • #4   1. nov 2017 det tror jeg ikke - i reglementet står:
    Gult kort og diskvalifikation tildeles rytteren såfremt reglerne i dette afsnit overtrædes
    afsnit: Sikkerhedsudstyr


  • #5   1. nov 2017 Er der kommet nye regler igen? Eller er der bare et eller andet jeg har overset?

  • #6   1. nov 2017 pr den 01.01.2018 træder den nye regel om hvilke ride hjelm der er lovligt at benytte ved stævner og alt ridning der foregår i/for klubber der er er medlem af DRF.
    +
    Der er kommet endnu en regel, om hvordan næsebånd skal side og være spændt, hvilke også gælder ved ridning for/i en klub, og til stævner.


  • #7   1. nov 2017 Mange tak for svar smiley

    Godt jeg ikke er stævnerytter for ellers ville jeg da skulle til at skifte hjelm (når nu man fik en ny sidste år som knap nok er brugt). Kan godt se, at sikkerheden skal være i orden, men til tider bliver det altså også lidt for meget. Tror ikke mit hoved er mere sikkert med en hjelm der overholder de nye regler, end den nye som jeg fik sidste år smiley

    Så godt det med næsebåndet og det lyder jo som en god idé. Problemet er så hvor godt det bliver overholdt.


  • #8   1. nov 2017 ang. ny hjelm. så hvis du købte ny sidste år, så er den sikkert ok, " reglen " blev lavet i 2016 og skulle havde trådt i kraft den 01.01.2017 .men så var der nogle i EU der ikke kunne blive enige, så det blev udsat til 01.01.2018.
    Så der er mange af de hjelme der er solgt der sidste par år, er stadig ok.
    Hvis der står VG1 i den, er den ok..


  • #9   1. nov 2017 Det er jo sådan at du gerne må ride undervisning osv.. med den "gamle" godkendelse, du må bare ikke ride stævner med den gamle der skal du have VG1 godkendelsen. Så der er ingen konsekvenser for dig eller klubben hvis du rider med den "gamle" til træning. smiley

    Jeg tror hjelmene bliver tjekket meget i starten nu hvor godkendelsen træder i kræft, ellers så tror jeg ikke de gør så meget ud af det. Men man kan aldrig være sikker. Det eneste der nok sker hvis du starter stævne med den "gamle" godkendelse er at du bliver disket.


  • #10   1. nov 2017 Dette er kun korrekt hvis du får undervisning på privat/ egen grund. Hvis du benytter facilitere der tilhøre en rideklub som er godkendt af DRF , så skal din ridehjelm følge de nye regler.
    Men rider du "hjemme" og på tur, så må du ride med gl. Godkendelse eller helt uden hjelm


  • #11   1. nov 2017 helt rigtigt HN P - alle klubber under DRF har fået besked om, at de ikke må lade nogen ride med ikke godkendte hjelme efter 31/12 - hvilke konsekvenser det måtte have hvis det ikke overholdes stod der ikke rigtigt noget om men kan forestille mig at de klubber der er sikkerheds certificerede kan få certifikatet frataget

    mvh Ponymor


  • #12   1. nov 2017 HN P
    Jeg ringede selv til DRF, for at spørge om jeg må bruge min gamle. Og jeg rider i en rideklub som er godkendt af drf, drf sagde at jeg gerne må bruge min gamle til træning bare ikke stævne.


  • #13   1. nov 2017 Sara - Jeg håber du har ret smiley

    Mvh TT


  • #14   1. nov 2017 så er det lidt underligt at DRF i Klubnyt skriver at klubber der ikke håndhæver de nye regler for ridehjelme faktisk kan indstilles til udelukkelse fra DRF smiley

  • #15   1. nov 2017 Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget styr på det hende jeg snakkede med havde, men det var i hvertfald der hun sagde smiley

  • #16   2. nov 2017 jeg har skrevet til DRF og de har svaret. ved at henvise til deres bestemmelser. men der er ingen konkrete svar, eller faste "regler" det virker lidt som at der skal/kan tolkes mellem linjerne.

    Nå men pyt fra min side, jeg trænger til ny hjelm, så det kommer belejligt.
    men til gengæld har jeg en flot stævne hjelm som kun er brugt få gange. of det er mange år siden nu. den kommer desværre ikke i brug i gen, selvom jeg havde bestemt mig for at udfordre dressurbanen igen efter rigtigt mange års pause ( jakken passer næsten stadig, dog krøbet en smule smiley ) nå jo hvis jeg tager mig sammen hurtigt, kan hjelmen efter 10 år på "lager" få sin afskedstur smiley


  • #17   2. nov 2017 Er der egentligt blevet lavet nogen men den nye godkendelse endnu

  • #18   2. nov 2017 Har lige modtaget denne mail fra DRF
    -----------------------------------------------------------------------------
    Det er denne i ridehjelm fra 1/1-2018 i skal benytte:

    CE-mærkede hjelme, som er blevet typetestet i henhold til standard EN 1384:2017, samt CE-mærkede hjelme produceret efter 4. november 2014, som er mærket VG1 01,040.

    Jeg beder vores kommunikationsafdeling om at uddybe godkendelsen for ridehjelm på hjemmesiden.

    smiley



  • #19   2. nov 2017 For fa'en. Havde helt glemt de nye regler. Må hellere skynde mig i byen med mulen, så. Bare så vi har prøvet det, inden jeg må holde pause med alt, nu jeg skal ud og bruge en milliard på en ny hjelm, som jeg ikke er ved at brække mig over at se på.

    Luksusproblemeeeeer. Vildt irriterende.


  • #20   2. nov 2017 Melanie: du kan altså sagtens få meget pæne hjelme der ikke koster en krig.

  • #21   2. nov 2017 Distriktmester - Jeg er kræsen. Og jeg har problemer med at passe rigtig mange hjelme. Ofte er dem jeg kan passe, simpelthen for grimme til at jeg vil bruge penge på dem.

  • #22   2. nov 2017 Melanie: tja - dit problem - synes bare der er mange fine - men kan så heller ikke selv bruge de fleste (incl. Samshield) og tro mig har prøvet nærmest alle) fordi jeg har ret rundt hoved og de fleste hjelme er mere aflange (har lige købt en KASK - den sidder supergodt er dog lidt pebret i pris) men hvis du ikke rider stævne eller rider i en klub under DRF bestemmer du jo så også selv hvad du vil ride med smiley

  • #23   2. nov 2017 Distriktmester - Yes. Det er rigtigt nok mit problem. Nu er grunden til ny hjelm jo, at jeg kigger på stævner. Ellers havde jeg slet ikke haft det problem.

Kommentér på:
Nye ridehjelm regler

Annonce