{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl
  • #1   23. apr 2014 Jeg ville ikke designe min egen hesterace, men jeg ville bygge om på den jeg har nu. Hun er PRE/Hollandsk varmblod.
    Hvis jeg skulle lave om på hende ville jeg;
    Have mere højde på
    Mere fylde
    Mere hårpragt ( man,hale osv. )
    Lidt bedre skridt og mere sving i galoppen.

    Havde jeg skullet avle på hende havde jeg ventet på at hun blev 8 for at se hvor høj hun endte med at blive. Ender hun på 160, så skal der er en oldenborg på hende, og bliver føllet en hoppe skal hun have føl med en stor PRE. Så har jeg min drømmehest smiley


    Havde jeg så selv skullet designe min egen race skulle den være:
    Høj
    Sporty men med massere af fylde
    Lækker hårpragt ( som en PRE f.eks. )
    Lækre gangarter. ( over middel )
    Både spring- og dressurbetonet.
    En hest der ville kunne tåle at stå i en uge og stadig være lige så sød at ride på og have med at gøre.
    En cool hest som ikke løber når den bliver bange, men heller ikke bare går forbi alting. Jeg vil have lidt at arbejde med.


    Ellers vil jeg bare sige, fine en hingst der opfylder DINE krav, samtidig med at han opvejer hoppens svage sider og hun opvejer hans. Så kan det ikke gå helt galt.


    Lovmæssigt ved jeg ikke rigtig hvad du skal ligge vægt på, og jeg ved ikke om du fik svar på dit spørgsmål, men jeg håber at noget af det kunne bruges smiley


  • #3   23. apr 2014 Jeg tror ikke på der findes en eneste race som kan opfylde alle ens krav. Men holsteneren er nok et godt bud på den race jeg bedst kan lide. Jeg vil have hest omkring 170 +- lidt. Varm hest med masser af temprament uden at være dum. Oftes utrolig godt spring, og tit med gode gangarter, tros de er springheste smiley Og smukke heste.


    Alt hovskæg burde forbydes.. Det grimt smiley Kort man, ikke for tyk. Og en middel tyk hale smiley


  • #4   23. apr 2014 Hovskæg er smukt Marie smiley :P smiley
    Nok bare ikke til en holstener xD


  • #5   23. apr 2014 Jeg ved snart ikke hvilken race der er den rigtige for mig.
    Jeg er vild med Oldenborg racen, men kun den gammeldags type. En godmodig hest som ikke er kæmpe høj og mega stor og bred, men har stadigvæk et ret koldt temperament. De kan både springe og gå dressur og så er jeg generelt vild med temperamentet.
    Så hvorfor lave en ny race, når den perfekte race står overfor mig smiley

    Også selvom jeg nok ikke ender med en Oldenborg. Det handler jo ikke om racen, men om en hest med de rigtige "idéer".


  • #7   23. apr 2014 Yeah Connemaraer er dejlige. Havde en gang part på en dejlig hoppe i hestestørrelse, som hed Petsy Bay smiley

  • #8   23. apr 2014 Jeg ville gerne ha´ en stork...
    http://www.youtube.com/watch?v=lYmVd8OK1ZI

    Jeg ved ikke hvad min ynglingrace er. Måske en skønsom blanding af lidt af hvert. Jeg synes de fleste heste er smukke, men for mig er det ikke de det handler om. Selvom det nu ville være rart med 10-15cm til Pony kræet..


  • #9   23. apr 2014 Tror min drømmerace allerede findes - det må være en welsh cob. Synes de er så flotte, ikke for spinkle men alligevel sporty. Ikke for lidt man og har også hovskæg. Jeg eeeeelsker masser af hår! smiley
    Eller en irish cob - dem har jeg også altid været forelsket i... smiley


Kommentér på:
Avl

Annonce