{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Største Gangartshest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg vil gerne lige høre, hvad er den største gangartshest/gangartsrace der findes? Den skal have en stærk tölt. smiley

Jeg spørger da jeg godt kunne tænke mig et afkom med min skønne hingstebasse (Islænder) og så få et hesteafkom. Det ville være fantastisk, så jeg har en efterkommer.

Mange hilsner,

Lolita.


Kommentarer på:  Største Gangartshest?
  • #1   1. okt 2014 Du kan lave en Aegidienberger, hvis du krydser ham med en Paso-Peruanos, dog er de ikke super høje, men har god tølt har jeg hørt smiley

  • #2   1. okt 2014 tølter en tennese walker ikke?
    den troede jeg egentlig var højere?


  • #3   1. okt 2014 TWH'en er højere jo, men det er vidst ikke en godkendt blanding?
    Men det er selvfølgelig heller ikke sikkert at det skal være det smiley


  • #4   1. okt 2014 Det behøver bestemt ikke at være en godkendt blanding, planen med min hingst var at han skulle avlsgodkendes men jeg må erkende at jeg ikke har 20000 til det vis jeg ikke er sikker på at han går igennem - siden hans mor ikke er kåret skal han have et meget højt snit.

    Men ellers fejler hans sind (!) eller hans bygning bestemt ingenting, og han har en god, solid tølt - Og jeg kunne godt tænke mig at få en højere supertølter, det ville være fantastisk! smiley

    Tusind tak for forslaget Sipo smiley Hvor høj bliver sådan en TWH? smiley


  • #5   1. okt 2014 Ca. 150-165 cm smiley

  • #6   1. okt 2014 Har lige stalket et par stykker på Hestegalleri, det ærger mig rigtig meget at dem der er her er maks 155 smiley Kunne godt tænke mig en hoppe på minimum 160, så er jeg rimelig sikker på at føllebasse bliver 148+. smiley

  • #7   2. okt 2014 Må jeg lige spørge, om planen er at købe en hoppe eller låne maven? smiley Bare sådan i forhold til pris, hvis du skal ud og have fat i en hest også smiley

  • #8   2. okt 2014 Muligvis misser jeg noget her, men hvorfor køber du ikke bare en gangartshest i den størrelse du ønsker, i stedet for at avle og håbe at den bliver stor nok? Er hingsten ikke stor nok til dig, så virker det lidt fjollet at avle på ham.

    20'000kan nok desværre ikke engang gøre det i dag, og no offence, men med hans afstamning, så forstår jeg godt at du ikke vil ofre det (jeg har taget samme beslutning med min hoppe - jeg vil se hvad min hingst kan før jeg tager den beslutning på hans vegne - skal han ikke kåres, så bliver han kastreret)... Men det kommer hurtigt til at koste dig det samme hvis du skal til at avle, og LANGT mere hvis planen er at du vil indkøbe en hoppe med stærke gangarter.

    Så forstår jeg virkeligt ikke at du ikke satser på noget der som minimum kan bruges i en specialklub. Det er rigtigt rigtigt mange penge du står og skal til at bruge på en blandinghest som måske, måske ikke, er større og har gangarter.


  • #15   2. okt 2014 Jeg syntes forslagene her er uden for emnet, vil gerne bede jer om at holde jer til emnet. Hvad jeg beslutter er min sag, jeg ønskede bare at få afvide hvad for en race med tølt som minimum, der bliver højest. Jeg skal låne en hoppemave, ikke købe.

    Jeg er ret ligeglad med højden, det ville være fedt at få en på 148+ men om den bliver et par centimeter lavere er der ikke noget at gøre ved. Den skal jo alligevel ikke sælges videre anyways.

    Så i bedes holde jer til emnet smiley

    Taz: Tusind tak for dit indlæg, det lyder meget spændene, jeg vil lige tjekke de racer ud! smiley


  • #17   2. okt 2014 Geeeze Line,jeg mister snart tålmodigheden! smiley

    Jeg leder ikke efter nogen islænderhoppe smiley Jeg leder efter en anderledes race. (:


  • #20   3. okt 2014 .. Tak Eva. smiley

    Ville nu gerne have heste af alle racer, men for at være helt ærlig er det min hingstemands sind der siger mig mest - og personlighed. Jeg elsker ham utrolig meget og kunne godt tænke mig et anderledes afkom end bare en islænder - og en som jeg selv er med til at præge fra dag 1! smiley Om du kan lide det eller ej, er jo så ikke mit problem smiley


  • #21   3. okt 2014 Prøv at se på Gittes heste : Stald Nordkap smiley

Kommentér på:
Største Gangartshest?

Annonce