{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Max højde hingst
  • #1   23. apr 2015 Uden nogen som helst forstand på avl. Så vil jeg efter egen mening kun sige max 135 cm smiley Men jeg er overhovedet ikke indenunder avl så ved ikke om du kunne bruge min mening til noget smiley

  • #2   23. apr 2015 Find en hingst der har en del afkom så du kan se hvad den avler videre smiley nogle hingste avler stort selvom de er små og omvendt, så tjek nogle afkom ud og se hvad der bliver avlet videre smiley evt kontakt en avler som har godt styr på det smiley

  • #4   23. apr 2015 jeg er rimelig enig med Mason smiley

  • #5   23. apr 2015 Hvis du ikke vil bruge naturlig bedækning men inseminere i stedet, har jeg hørt, at du kan bruge den størrelse hingst, du vil. Følle tilpasser sig maven, så den kan ikke blive for stor inde i maven. Den kommer nok bare til at vokse meget, når den er født, hvis du vælger en sit frieserhingst smiley

  • #6   23. apr 2015 Ved naturlig bedækning plejer man at sige 20-25cm højere end hoppen, nogen gange 30.
    Ved insiminering kan du teknisk set smide en hingst på 254cm på hende, hvis det er det du vil, for som Bidløse siger, føllet tilpasser sig (oftest) hoppens mave.
    Der er blevet eksperimenteret med shire/shetlænderblandinger, hvor hopperne er blevet insimineret med en hingst af den modsatte race, og føllene er kommet fint ud, og er så ellers bare skudt i vejret inden for kort tid.


  • #7   23. apr 2015 Ved naturligbedækning vil jeg sige max 20-25 cm an på hvad det er for en hoppe og hvad for en hingst..

    Ved insiminering så jah kan su selv vælge.

    NÅ det så er sagt så jah tilpasser føller sig normalt efter hoppen

    MEN i nogle tilfælde ender man ud med et stort føl som hoppen tit ikke kan fole selv og skal have hjælp til. så det skal man lige huske og have med i huskebogen.


  • #8   25. apr 2015 Man skal bare passe på med det alligevel vel. Lad os nu sige at føllet først skyder i vejret når det er født, kan det resultere at det for voks problemer pga den skal vokse så meget på så kort tid. Det ikke naturligt.:-)

Kommentér på:
Max højde hingst

Annonce