{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Erfaring med udlån af hoppemave? Tinker/welsh {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ifolet min haflingerhoppe nu til sommer. Hoppen er godt kåret, hingsten nøje udvalgt, og føllet er efter al sandsynlighed en beholder. For ikke at have et aleneføl havde jeg overvejet, at ifole en af mine andre hopper også. Men jeg er egentlig ikke selv interesseret i at eje mere end ét føl. Og jeg er ikke så god til at sælge heste - jeg beholder dem helst, men det er altså ikke aktuelt at beholde to føl.

Jeg havde derfor tænkt på, om det måske var muligt at 'udlåne' mavsen på en af de andre, hvor føl og hoppe så stod hos mig indtil fravænning. Jeg tænker ikke, jeg skal tjene noget på det, men vil ikke have nogen udgifter på det heller, og så vil jeg sætte som krav, at føllets ejer forsikrer hoppen under drægtighed, foling osv.

Det drejer sig om

- enten en ret smuk, højtstillet tinkerhoppe på 1,56 (nok mest realistisk tænker jeg)

- eller en ligeså smuk, buckskin welsh på 1,32, der er avlet som ren sec. C, men ikke registreret, hvorfor føllet 'kun' ville kunne blive registreret som welsh partbred F1 (som jeg har forstået det).

Welsh'en har fået nogle føl før hos tidligere ejer, og har været en god mor, tinkeren har - så vidt jeg ved - ikke nogen føl bag sig. Begge heste kan ses på min profil.

Mit motiv er som sagt at få en legekammerat til mit eget føl (forudsat at det altså lykkes begge hopper at komme i fol, og få levende føl selvfølgelig), uden at jeg har det økonomiske mm. ansvar for et føl mere. For 'modparten' tænker jeg, at fordelene kunne være selv at kunne bestemme hingst til føl på en fin hoppe, hvis man altså alligevel går i tanker om at anskaffe sig et føl af de racer, men ikke selv har en hoppe, man vil bruge. Og at præge føllet fra starten af selvfølgelig.

Men er der overhovedet et 'marked' for den slags? Og er der nogen, der har erfaringer med det? Hvilke kontrakter har I i givet fald brugt? Hvor 'annoncerer' man for den slags (jeg er ikke på facebook)? Kom endelig med input.

Mvh Katrine

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Erfaring med udlån af hoppemave? Tinker/welsh

Annonce