{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Hvor er det bedst at fole henne? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Min hoppe har termin om en måned og vi er nu snart nået til det punkt hvor man bør finde ud af om hvor hun skal fole henne.

Jeg har besluttet at hun skal fole ude, da det er det hun har prøvet før og det er lettest i forhold til at de allerede går på døgn osv.

Men problemet er mere hvilken fold hun burde fole på.

Pt. går hun på fold med en sød vallak og en stor fuldblodsdame. Folden ligger LIGE ud til vejen, hvor folk ofte kører/kommer gående osv. Vi har haft problemer med små piger der går ind til hestene og folk der foder dem. Vi har nu fået sat skilte op med 'ingen fodring' og indtil videre har jeg ikke set nogen der har gjort det heller. Lige på den fold hun går nu, tænker jeg, at det måske kan være lidt risikabelt med folk, hvis de synes at hoppen og føllet skal fodres eller de simpelthen synes føllet er for sødt, så de går derind - er bange for at sådan noget kommer til at ske igen, hvis et føl kommer.

MEN, altså jeg er 100 % sikker på, at jeg gerne vil have hoppen på alenefold, så hun kan få fred til at fole, med hensyn til komplikationer osv. det er nemmest, og hvis hun skal fole på den fold de går på nu, kan man jo bare lave en enefold længst væk fra vejen!

Der er dog også den mulighed at flytte hoppen om bagved på de andre folde. Der er der ingen der kan komme ned til dem af folk udefra. Men hvis hun skal flytte om bagved, så skal hendes folkkammerater med, så hun ikke bliver helt alene. Men hoppen skal dog stadig have en alenefold. Problemet er græsset om bagved, da der er rimelig meget og hvordan vi lige får det hele organiseret osv, da både hoppen og vallakken ikke må få ALT for meget græs, da de er lidt for tykke.

Åh, det er meget forvirrende, håber at der er nogle af jer der forstår min frustation og har nogen forslag til hvad man kunne gøre og hvilken fold der lyder bedst til at fole på smiley

Mvh


Kommentarer på:  Hvor er det bedst at fole henne?
  • #1   26. maj 2016 Jeg ville have den om bag ved der er helt ro.
    I kan jo begynde at stribegræsse hestene allerede nu, så der er plads til at lave en mindre fold på den mark de skal gå på uden for meget græs.


  • #2   26. maj 2016 Ja freden omme bagved er meget tiltalende.

    Problemet omme bagved er bare, at folden ikke er særlig stor. Fuldblodshoppen er til den tynde side, og kan sagtens tåle græsset, men vallakken og min egen kan ikke tåle alt græsset der er omme bagved. Så vi snakker om, at vallakken og min hoppe får sin egen indhegning og græsse ned, så får fuldblodshoppen lidt mere, som hun har brug for. Men så skal der også bare byttet om på dem igen og folden laves om igen, når min hoppe så skal til at fole.


  • #3   26. maj 2016 Jeg synes du skal lukke dem om bagved, bygge om så din hoppe og vallakken går på fold sammen og når det så er oppe over, lade vallakken gå sammen med fuldblodshoppen. Jeg tænker ikke at det bliver lang tid han skal gå der og de kan jo lukkes sammen når hun har folet. smiley

Kommentér på:
Hvor er det bedst at fole henne?

Annonce