{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Pegasus
Pegasus
Tilmeldt:
1. okt 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17

Hvad farve bliver han? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Min hoppe folede i weekenden det skønneste lille hingsteføl.

Jeg er dog virkelig i tvivl om, hvad farve han bliver. Der er mulighed for sortbrun, brun, musegrå, brunblak, rødblak og rød rent genetisk.

Bliver han sortbrun eller musegrå, tror I? Jeg tipper nok selv sortbrun, men ih, jeg er usikker!

Men lækker, dét er han! smiley

Håber nogen har et bud!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad farve bliver han?
  • #1   28. jun 2016 Han kunne godt ligne min da han var 14 dage smiley Han er blevet sort.

    profilbillede
  • #2   28. jun 2016 Et år senere smiley

    profilbillede
  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #3   28. jun 2016 Tak for dit bud, Line. Du har ret i, at følfarven minder meget om min - og det kunne jo godt bekræfte min forestilling om, at han skulle blive sort. smiley

    Hvor er din forresten virkelig smuk! smiley

    Andre, der har bud?


  • #4   28. jun 2016 Hvis de skal blive sortbrune, så er de mere leverpostej farvede. Det har vores ihvertfald været. Tror den bliver sort smiley

  • #6   28. jun 2016 Ham her blev også helt sort da følelsen forsvandt smiley

    profilbillede
  • #7   28. jun 2016 Tak Pegasus og i lige måde smiley

    Begge Kronos forældre er sorte, og opdrætter havde spået at han ville blive Jet Black som sin far. Det tog dog knap et år før farven rigtig kom frem. Hans følpels blev fx. afbleget sidste sommer, så der gik han fra musegrå til helt lysebrun smiley Da hans 'rigtige' pels kom frem blev også den afbleget i starten - så det var først i vinters at jeg blev helt overbevist om at han rent faktisk BLEV sort smiley


  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #10   28. jun 2016 Stald Z: Han er efter Aron fra Møllegaard og min røde hoppe Blesa. smiley

  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #14   28. jun 2016 Arons mor er musegrå (=sortblak). Worldfengur havde udregnet nogle sandsynligheder for farve.. Aron bærer på blakgenet, selvom han ikke selv er blak. Så han kan sagtens give blak afkom. smiley

  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #18   28. jun 2016 Så blev jeg så meget klogere. smiley Jeg gik egentlig mest bare ud fra, at WF kunne lave en nogenlunde reliable udregning, men jeg kan da godt nu læse mig til, at blak er dominant, så Aron kan jo ikke have det.

    Pyt. Farven er jo alligevel ikke det, der gør en god hest. smiley


  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #20   28. jun 2016 Ja da, det er altid positivt at blive hjulpet ud af en vildfarelse. smiley Jeg tror bare jeg havde bildt mig selv ind, at blak kunne bæres skjult, f.eks. som vindott, som du selv skriver.

    Og det hjalp mig jo også lidt til at farvebestemme mit føl - nu kan han jo næsten kun være sort. smiley


Kommentér på:
Hvad farve bliver han?

Annonce