{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Afkom efter Bøgegårdens Laurino {{forumTopicSubject}}

Hej folket derude

Vi (mor og datter) er en af de mange heldige ejer af et afkom efter Bøgegårdens Laurino.
En hest med et super temperament og en del vokseværk har han også haft siden stangmålet nu siger 180 cm.

Jeg vil gerne høre jeres erfaring med lige netop dit afkom efter Bøgegårdens Laurino smiley temperament, gangart, ridelighed? måske nogle små særheder

Til info bliver der desværre ikke flere afkom efter denne fantastiske hest, da Laurino er blevet kastereret.

Til sidst et billede af vores store dreng.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afkom efter Bøgegårdens Laurino
  • #1   21. apr 2017 Selvom en alvs hingst er kastrerest så betyder det jo ikke altid der ikke kommer flere afkom.. tit er det frost sæd mm efter dem. jeg overvejer og bruge en død hingst til en af mine hoppe =)

  • #2   21. apr 2017 Jeg har denne skønne dreng på snart 6 år, han er 1.74 høj. Jeg købte ham i Oktober 2016. Så vi har kendt hinanden i et halvt års tid - og lærer stadig hinanden at kende.
    Han har det mest fantastiske temperament. Han er utrolig tillidsfuld og knyttet til mig. Han er et stort nussehoved og en rigtig drengerøv, der elsker at lege, hvad enten det er med mig eller andre heste. Han er ikke dominerende overfor andre.
    Vi rider dressur og tur - han kan gå i tung trafik uden at rokke med et øre.
    Han kan øvelser til LA i dressur og har gode gangarter, dog er samlet skridt ikke den bedste, men bliver bedre og bedre smiley Hans trav skal i sær fremhæves. Han er en meget følsom hest og man skal ikke over-presse ham, så bliver han lidt hidsig og forvirret. Ting tager tid at lære ham, men når han så har lært dem, så gør han det også bare.
    Jeg er meget glad for ham og han er ALTID i godt humør! Han giver mig en kanon ridetur hver gang.


    profilbillede
  • #3   27. dec 2018 Min Liva er efter ham. Hun er lav (157 cm), kort og meget bred. Tætsiddende torntappe som konsekvens af hendes korte ryg, specielt fra manke til lænd. Høj over bagparten, stor skulder. Gode stærke hove, dog tendens til "fuldblodshove" / lave dragter.

    God skridt, middel trav. Galoppen ikke værd at skrive hjem om.
    Lidt kuk i kasketten smiley Går fra rolig til ilter ret hurtigt, stresser nemt - har hun til gengæld en rolig dag, så er hun også MEGET rolig og finder sig i nærmest hvad som helst.

    Lægger sig pænt til og bruger sin ryg godt under ridning. Ikke super energisk under ridning, men med fint sving og sug. Søger naturligt ned. Godt anlæg for samlingsgrad.


    Her lyder hun som en komplet kegle, men hun er nu højt elsket alligevel smiley


  • #4   27. dec 2018 Bøgegårdens Liva: Din Liva lyder til at være nærmest en modsætning af den store dreng vi har smiley

    Han er stor og lang (165 cm i dækkener), skulle dog også have lidt tætsiddende torntappe men det er ikke noget vi har mærket og vores dyrlæge godkendte røntgen inden køb.
    Han har tre særdeles gode gangarter hvor især skridt og galop skal fremhæves! kæmpe skridt med min 4 hovbredder - stor og rummelig galop som er nem at sidde på

    Meget øvelsesstærk i sidebevægelser, mangler dog styrke, selvtillid og en masse erfaring.

    Efter en overvindelse og masser af ros springer han særdeles også godt! Bruger ryggen og super styrbar.
    Dertil kommer at han er jordens største kælepot og han er super tilknyttet til min mor som også rider ham mest smiley


  • #5   10. jan 2019 Min er også en kælepot uden lige, det er skønt smiley

  • #6   25. sep 2019 Jeg har en dame efter Bøgegaardens 1,69 i stg.
    Gangarter:
    Skridt - særdeles god
    Trav - Over middel
    Galop - Over middel, dejlig opad bakke.
    Egnethedstest i 2016
    Exteriør kåret 2016
    Hun har et super lækkert sind, krydret med lidt ballade på den fede måde smiley Pt. har hun gået 2 LA klasser , men MB venter lige rundt om hjørnet smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Afkom efter Bøgegårdens Laurino

Annonce