{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sluthøjde på hest med ukendt forælder
  • #1   1. sep 2017 Nej det kan man jo ikke engang rigtig sige noget om selvom man kender forældrene. De kan falde ud til den store eller den lave side. Du må vente og se.



  • #2   1. sep 2017 Men mit gæt vil være slut 160´erne start 170´erne

  • #3   1. sep 2017 Har nu fået oplyst af far er Schleswig smiley Så han ender nok et sted mellem 160 og 165 tror jeg

  • #4   1. sep 2017 Laila - Min Frederiksborger var som 1 års 139,5 stg. Og nu som 2,3 års er han 158 stg. Vi regner med en sluthøjde på 165 stg. smiley Så jeg tror din bliver over 170 stg smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #5   1. sep 2017 En tommelfingerregel siger, at som 1 års er hestene 80 % af sluthøjde.

    Så, del med 80 og gang med 100 og læg lidt til.

    Men jeg er rimelig sikker på at køber du hesten og i arbejdet godt sammen, vil du om 3 år mene at han har den mest sympatiske størrelse.
    (Medmindre du skal bruge ham til noget der kræver en meget specifik størrelse,vil kærligheden sikkert gøre blind)


  • #6   1. sep 2017 Hvis min tommelfingerregel passer, vil et føl på 150 cm blive ca 190 cm
    Du ender med at elske store heste?


  • #7   1. sep 2017 Læste dette engang. Synes det er meget interessant smiley
    http://www.progressivecattle.com/topics/herd-health/3848-horse-sense-thats-a-tall-horse


  • #8   1. sep 2017 Jeg tror jeg har set annoncen med den smukke plag - han ser fin ud smiley

    Umiddelbar vil jeg også tænke +165 nok nærmere 170, men næppe 175 cm i stang, hvis man skal forsøge sig med gæt smiley

    Jeg har selv købt mine to heste som 1 års. Som 1 års var dem med kendt afstamning 154 cm og den med ukend afstamning 147 cm i stang.

    Ham med kendt afstamning er blevet +170 cm i stang som forventet ( 172 cm)

    Selskabsplagen med ukendt afstamning blev helt sikkert for lille, og da han blev 4 år og skulle tilrides var han kun lige knap og nap 160 cm i stang - ALT for lille til mine 180 cm i højden.
    Men tilrides skulle han da, og så sælges til en sød pige der ville tulle rundt på en lille kraftig oldenborglignende hest.

    Han er nu som 10 års min bedste dressurhest - B-hest i dressur som 7 års, debuterede i prix Sct Geo på landsplan som 9 års, og min helt egen lærerhest i at ride GP smiley Jeg red la1-2 på klubplan før jeg begyndte at ride på lille Pinot.
    Han er vokset i størrelse - og er ca 165 cm nu - og ja jeg ser mere harmonisk ud på den store hest på 172 cm i stang, men han giver den bedste ridetur ever, og man glemmer total hans (mangel på) højde.

    Så som doc who siger kærlighed gør blind smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #9   1. sep 2017 Ja, kærlighed gør blind.
    Jeg skal ud til min lærehest. 5 cm højere end mig er sgu noget møg, og masse som en tankvogn,især når det er en western sadel der skal smækkes op.
    Men pludselig... det er snart ok normalt


  • #10   1. sep 2017 Doc who det er jo bare billig motion at løfte tung westensadel smiley

    Lige pludselig er jeg lykkelig fo min lette Wintec dressursadel og en bette hest smiley


  • #11   1. sep 2017 Jeg har altid hørt at de som tommelfingerregel har nået 90% af deres højde som 1 års, altså ville det her være (152*100)/90 = 168,89 cm i stang.
    Men hvis han er 152 nu og er fra maj så er han også snart 1 1/2 og kan være vokset noget siden maj smiley
    Men det svinger helt sikkert meget, det er trods alt kun en grov tommelfingerregel. smiley


  • #12   2. sep 2017 Pew, ja så bliver han da høj kan jeg godt se smiley .

    Jeg læste lidt om Schlewiger og der stod at hingste var max 158 cm. Og kiggede så lige herinde og fandt en der var 170 cm!

    Havde håbet han blev mindre end 170 cm, egentlig gerne kun lige over 160 cm.

    Ikke fordi jeg har noget imod store heste, men jeg har 2 fysiske sygdomme som sætter nogle begrænsninger. Bl.a. er mine skuldre ikke for gode, så blot det at skulle strigle en så høj hest, kan give problemer. Sadle op er heller ikke det store hit deroppe og jeg skal jo også op på bæstet på et tidspunkt smiley

    Men lækker er han og jeg kan ikke helt slippe ham. Vakler dog rigtig meget mellem ham og Knabstrupper, for måtte sælge min plettede hoppe sidste efterår og savner hende hver dag. Er meget glad for det sind Knabstruppere har og elsker de pletter der <3. Så nu må vi se hvad det ender med


  • #13   2. sep 2017 Husk at der findes skamler smiley det er kun dig og fantasien der sætter grænser smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Sluthøjde på hest med ukendt forælder

Annonce