{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Foreningers hjemmesider {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften antyder.
Hvor meget bruger i jeres avlsforningers hjemmesider?
Jeg bare på grund af nysgerrighed tjekkede jeg nogle forskellige foreningers hjemmesider ud. Og jeg blev mere end forbløffet over hvor outdatet de er. Ja pengene kan altid diskuteres. Men inden for hver race er der jo forskellige traits i forhold til andre. så når man som ny hesteejer gerne vil søge information om pågældende race som man vil købe kan det være svært at finde information.
Hvad leder i typisk efter på jeres foreningers hjemmesider? Hvad savner i?
udover det basale som mobil venlige sider med information som løbene bliver opdateret hvad savner og mangler man ellers?
Jeg har sat mig et projekt i hovedet ved en forening som jeg gerne vil hjælpe til en bedre hjemmeside hvor der blandt andet skal være information om fodring og gode råd til at holde hesten sund og rig på muskler.

Jeg synes bare at hvis racerne gerne vil have flere medlemmer og flere penge i kassen kan man kalde det. så er det også vigtigt at de i dag online ser indbydende ud.

Hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foreningers hjemmesider
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   15. sep 2017 for mit vedkommende så kogger jeg kåringsresultater, følbedømmelser, arrangementer, auktioner mm.

    jeg ville aldrig bruge en forenings hjemme side til råd om fodring, hold af hest mm.
    ^ det er så individuelt at det ikke kan sættes simpelt nok op


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   15. sep 2017 desuden tror jeg ikke at en hjemmeside gør forskel på udbud pg efterspørgelse. det handler om type, brugbarhed og popularitet.

  • #3   15. sep 2017 Vil give dig absolut ret i forhold til fodring. Men nogle racer kræver jo at man sætter sig ind i det. f.Eks Shire skal leve af godt grovfoder minimalt stivelse og sukker. gerne masser af roepiller og fuldfoder/vitaminer for resten.
    islændere er typisk en nøjsom race det samme med ic og fjordheste.
    derfor kan man sagtens stille generel råd og vejledning op.
    Er nok sværere på de varmblodet smiley kunne jeg forestille mig.


  • #4   15. sep 2017 Vil give dig ret i at det grundlæggende handler om udbud og efterspørgsel men hvis du nemmere kan finde information på den ene race du står med i forhold til den anden. inden du har kigget på hesten så er man mere tilbøjelig til at gå efter den du kan finde information på nemt.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. sep 2017 Ts: som hesteejer bør man se på den enkelte hest, og ikke vurdere ud fra en hjemmeside, som er generel.

    desuden ved man 99% ag gangene fra sælger/salgsannonce mm. om hesten kan leve af intet, eller om den er sværd at holde hul på smiley

    andre hesteracer er lige så nemme/svære :-).


  • #6   15. sep 2017 Fuldstændig enig med AMT. Jeg bruger også foreningens hjemmeside til at kigge hingste, kåringsresultater, osv. Men ville aldrig bruge siden til fodringsråd e.l. smiley

    http://www.fhf.dk/website/

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   15. sep 2017 ts: hvilken information vil du finde om racen?

    heste er ikke som eks. hunde, hvor der er en enorm stor forskel på type, egenskaber og temperament. smiley

    hvis folk er i tvivl om en bestemt race, så googler de, og vælger højst sandsynligt den første hjemmeside der dukker op smiley


  • #8   15. sep 2017 absolut.
    Men kan nu tage udgangspunkt i mig selv.
    Jeg har lige købt Shire og inden jeg valgt den race søgte jeg og søgte jeg efter information på generel fodring af shiren. Hvad lever de af?
    Jeg fandt blandt andet ud af hence jeg blev klogere på at hvis Shire hesten får for meget protein og stivelse har den større tilbøjelighed til at få skab og muk.
    Den information er jo guld værd i for en som skal købe en ny race.
    absolut når man står med sin hest må man prøve sig frem hvad der er bedst.

    Husk at læs hvad jeg skriver og ikke overfortolk det som om at denne race skal have en halv liter af det her foder og 10kg af det her hø.
    absolut ikke!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   15. sep 2017 Cg: det er derfor at man benytter en proffesionel til at lægge en foderplan til sin hest smiley

    jeg kan sagtens følge din tankegang.

    men hvis man på foreningshjemmesiden smider råd og vejledning op, og folk benytter sig af det - hvad så hvis det overhovedet ikke dur til hesten?

    og hvor skal informationen komme fra? en tilfældig, en ekspert? smiley



  • #10   15. sep 2017 Min forventning til en avlsforenings hjemmeside er at jeg skal kunne finde oplysninger om avlsmål, karakteristika, resultater af kåringer/skuer, arrangementer og gerne en oversigt over stutterier.



  • #11   15. sep 2017 selvfølgelig kan og bør man rådføre sig med en prof. Men inden for avl er det avlere der faktisk tit har mere styr på fodring i forhold til race.

    Og hvis du gerne vil have det ordret kan der stå.

    "----hesten er typisk bedst fodret med masser af hø og ------
    dog skal man passe på med ---protein fordi at -------

    Vi anbefaler desuden at du altid rådgiver dig med din dyrlæge eller anden foderplanlægger så du får den rette mængde til lige netop din hest."

    mere firkantet bør det absolut ikke være.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   15. sep 2017 cg: nu var jeg lige inde og kigge på: http://www.shirehorsesociety.dk/125560028

    og med den måde som det er sjrevet og forklaret, mht skriftsprog og generel fakta og understøttelse, så må man hellere undlade at kaste sig ud i at forklare om fodring.

    "godt foder" - gulerødder???


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   15. sep 2017 jeg kan se at jeg har fået formuleret mig en smule forkert, og mangelfuldt i forhold til hvad jeg egentligt mener - beklager.

    Jeg kan sagtens forstå at man på forhånd vil give evt. købere mulighed for at læse en masse om en race, i forhold til det generelle foderbehov inden for racen - især hvis der er nogle kendte problematikker som der er ved shiren (noget jeg ikke vidste om, og som faktisk er rigtigt interessant).

    Men som eks. i det overstående link, så bliver det fremlagt på en måde, så det fremstår meget negativt, og nærmest som "dårlig" avl, og en skrøbelig race.

    Jeg tænker at det er en rigtig god ide, at gøre opmærksom på at der kan forekomme disse problematikker, men uden at man begyndere at anbefale div. fodertyper, og muligheder.

    MEN, hvis man gerne vil gå mere i dybden med det, så bør det gøres ordentligt, og på en måde som det virker professionelt skrevet, og skrevet så det ikke bliver mangelfuldt. I det overstående link, fik jeg det indtryk af at man gerne ville informere, men egentligt ikke havde nok viden/tid til at informere nok. Derfor kommer det til at virke ustruktureret og useriøst. smiley


    Side spørgsmål: ved man hvorfor at Shiren har disse problematikker i forhold til protein indtag, og muk?


  • #15   16. sep 2017 Hm.
    Jeg er ny indenfor western, og dermed også paint / quarter horse.

    Der har været et par arrengementer, jeg var interesseret i at se på.
    Jeg havde nær aldrig fundet stedet for DM fordi de nævnte gårdens navn, ikke adresse eller start eller slut tidspunkt.

    Det er generelt mange hjemmesider er svære at finde rundt i.
    Måske er informationerne der allerede, men det virker kun hvis jeg kan finde dem...


  • #16   16. sep 2017 Det jeg kigger efter er arrangementer, hingsteliste, salg, resultater for både hopper og hingste og en avler liste med link til deres hjemmeside.
    Jeg synes også ofte at siderne er mangelfulde, eller ikke opdateret.
    Nogle gange går man ind for at se arrangementer og det eneste der er at finde er sidste års arrangementer. Så kan man som forening ikke forvente et stort opmøde og slet ikke nye interesserede.
    Men jeg tror så at de måske holder deres facebook side mere opdateret, da der nok er flere der kigger eller det måske er lettere, jeg ved det ikke da jeg ikke er på fb. men det er det jeg hører fra andre.

    Jeg overvejer at min næste hest skal være en clydesdale, så jeg har været på deres hjemmeside for at samle info og de skal fodres på samme måde som Shire, hvilket jeg er enormt glad for at der stod noget om, så jeg ikke får en hest hjem og fodrer den med det musli min sportspony får (med 26% stivelse)

    Noget andet der er en god ide at have med er hvis der er nogle bestemte ting vedr. pasning og pleje af en bestemt race at det er til at finde.

    Hvad hesten ideelt bruges til/er lavet til er også en god ting at oplyse om.
    Og så synes jeg altid det er sjovt at læse om racens historie og om der er forskellige linier og typer og i så fald hvad forskellen er.


  • #17   16. sep 2017 Nu er jeg medlem af New Forest foreningen, og jeg synes faktisk ikke vores hjemmeside mangler noget smiley

  • #18   16. sep 2017 Ballonfisken:
    Er det den side der hedder newforest.dk?

    Det eneste jeg kan finde på den side er et galleri med et par billeder af Lundemarksgårds Layout og to andre billeder, samt et billeder to liner beskrivelse af Layout på forsiden.
    Er det fordi den ikke er mobilvenlig, eller er der bare ikke mere på siden, for så synes jeg den mangler meget.


  • #19   16. sep 2017 Arh, Sorry! jeg fandt den rigtige side!
    Den har et rigtig bredt indhold! Har ikke kigget i bybden, men den ser ud til at have det der skal bruges ?


  • #20   16. sep 2017 Lige new forest har jeg kigget meget på, da jeg søger pony. Og den er ret god og indeholder stort set alt, hvad jeg behøver. Dog kunne salgslisten være mere opdateret, men det er jo sælgerne der ikke melder ind, så svært at klandre foreningen for.



  • #21   16. sep 2017 Jep den hedder newforestponyer.dk smiley
    Jeg synes heller ikke den mangler noget nej. Salgslisten er ikke så opdateret, men det er nemlig sælgerne der selv skal melde ind. Ponyerne står typisk på stutteriernes hjemmesider har jeg erfaret smiley


  • #22   16. sep 2017 Min erfaring er så, at det gør de heller ikke.
    Men kontakter man dem direkte, så har de næsten alle noget til salg smiley


  • #23   16. sep 2017 Ja de større stutterier smider ikke alt op. De mindre plejer dog synes jeg smiley

Kommentér på:
Foreningers hjemmesider

Annonce