{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Udlån af hoppemave? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg lægger bare lige en føler ud, da jeg først skal bruge en til næste år (sommer).
Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt over om der er nogle som udlåner deres islænders hoppemave, da min ynglings hingst, fra det stutteri jeg var oppe og arbejde hos på Island sidste år, er kommet til Danmark. Dog har jeg ikke fundet nogle opslag omkring nogle der udlåner deres hoppes mave ud. Jeg har selv en vallak, men vil gerne have et føl efter denne hingst. Så mit spørgmål er egentlig om der er nogle som udlåner deres hoppes mave, eller kender nogle som gør, en gang til sommer. Helst i Nordjylland eller Midtjylland omkring Århus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hoppemave?
  • #1   16. sep 2017 Hvis ikke du formår at finde nogen vil jeg forslå dig efter jul at kontakte nogle stutterier for at høre dem ad.
    Men så vidt jeg ved er det meget dyrt at leje hoppemaver hvis det ikke lige er en man kender man kan låne af smiley


  • #2   16. sep 2017 Tak for svar. Ja jeg tænkte nok at hvis jeg skulle spørge et stutteri om lov til at låne en mave blev det dyrt, så derfor tænkte jeg at jeg selv ville prøve at finde en privat først smiley
    Men tak for dit forslag smiley


  • #3   16. sep 2017 Var det ikke en mulighed simpelthen at se, hvad han får af bedækninger og så lægge billet ind på et af de føl, hvor du også kan lide hoppen (tænker at det kan være svært at finde en hoppe, som man rent faktisk kan lide og ønsker føl fra, og som man så samtidig kan få lov at "leje" til et føl).
    Hvis det er en god (og kåret) hingst, kommer der jo formentligt nogen føl efter ham til salg smiley


  • #4   16. sep 2017 Jo det kunne man også, men der er lidt stolthed i at kunne sige at man "selv" har avlet føllet smiley

  • #5   16. sep 2017 jo - men handler det ikke i sidste ende om, at man vil have den bedst mulige hest efter drømmehinsten? Hvad hjælper det at bruge drømmehingsten, hvis den anden halvdel kommer fra en hoppe, som ikke er lige så meget en drøm?

    Når nu du gerne vil avle, men ikke selv har hoppen, så synes jeg self ikke bare du skal droppe det - man kan jo være heldig at muligheden rent faktisk byder sig.
    Men hav i baghovedet, at hoppen skal være lige så meget en drøm som hingsten og yderligere være et godt match til ham ift. styrker og svagheder... Taget i betragtning at hoppemaver til låns ikke ligefrem hænger på træerne, så kan det ønske være rigtigt svært at få opfyldt.

    Så mit svar var ikke ment som "drop det, det er umuligt", men mere "undersøg det, men overvej alternativerne" smiley


  • #6   17. sep 2017 Jeg slutter mig lidt til Michelle.
    Jeg lånte en hoppe også for netop selv at avle min egen ride pony.
    Men når lånehopperne ikke hænger på træerne er det altså mega svært at finde lige den man selv synes er super OG et super match til hingsten!
    Jeg valgte med hjertet og fik min drømmehoppe hjem (temperament messigt)
    Men med et eksteriør der, set i bakspejlet, ikke bør avles på, så selvom jeg valgte en hingst der var stærk hvor hun var svag, fik jeg et afkom med et fantastisk sind, fuldstændig perfekt til mig, men jeg har ikke bestilt andet end at behandle på ham pga. bygning og dermed skader... Han er nu som kun 9 årig pensioneret som ridehest.
    Så vær meget obs på at du kan få en hoppe som er af god kvalitet!

    Jeg har valgt at jeg ikke selv vil avle min egen igen, men købe et føl/unghest efter forældre der er rigtig gode og hvor jeg har set søskende som også er gode og holdbare.

    Jeg håber du finder drømmehoppen til din drømme hingst! Held og lykke!


Kommentér på:
Udlån af hoppemave?

Annonce