{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Binyrebarkhormon behandling {{forumTopicSubject}}

MIn hoppe har gennem de sidste par måneder haft tendens til at stejle og hoppe rundt når der kommer rytter på ryggen af hende.
Hun har været i røntgen og er fri for kissing spine og halsen er også fri for osteoporose. Dog var ligamentet ovenpå torntappene lidt flosset, formentlig pga. forkert sadel. Vi har efter dette fund redet med en anden og meget bedre sadel, men hendes adfærd er ikke ændret i takt med dette, så nu prøver vi med binyrebarkhormon behandling - der bliver sprøjtet binyrebarkhormon ned ved/i ligamentet, og dette skulle så give ligamentet fred til heling og bedre velværd for hesten.

Er der nogen af jer der har erfaring med denne form for behandling, og virkningen af den???


Kommentarer på:  Binyrebarkhormon behandling
  • #1   24. okt 2013 Jeg har selv modtaget flere af den slags behandinger pga gigt og deraf følgende irritation og betændelse i sener og muskelvedhæftninger omkring nogle af de store led.
    Vores gamle vallak fik samme behandling i forbindelse med problemer i halsen (der dog desværre ikke kunne afhjælpes på sigt)

    Virkningen er tæt på øjeblikkelig. For mit eget vedkommende kan det gøre noget ondt den første dag, men allerede på 2. dagen er der en kæmpe lettelse.

    Men binyrebarkhormonen behandler ikke skaden som sådan. Er der betændelse kan denne slås lidt ned, men behandlingen er først og fremmest smertestillende (hvad self osse kan være noget af en lettelse), så normalt vil behandlingen skulle følges op med f.eks. genoptræning eller anden behandling der skal afhjælpe det egentlige problem... Nu ved jeg ikke hvordan det står til med din hest, måske smertefri + ny sadel er al den behandling der skal til, men jeg ville i hvert fald lige forhøre mig ved dyrlægen om der skal tages nogen forholdsregler i træningen for at det skadede ligament rent faktisk FÅR ro til at komme sig.


Kommentér på:
Binyrebarkhormon behandling

Annonce