{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

"Det er mig eller hesten" {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Jeg har alt for mange gange hørt at kvinder med egen hest få at vide af ægtefællen/kæresten, "du må vælge mellem mig eller hesten". Nogle har børn, andre har ikke. Men jeg bliver bare så trist når jeg hører det. Disse kvinder elsker jo deres hest, det er jo hverdagens pusterum for langt de fleste. Tænk at komme så langt ud at det kan ende med en skilsmisse!?

Hvis jeg nogensinde fik valget mellem min kæreste og hesten, valgte jeg klart hesten. Jeg ville have det forfærdeligt uden hest, for det betyder så meget for mig. Desuden er det jo ikke et sundt forhold at have når man forbyder sådanne ting. For hvis man så startede til en anden sport, så ville det måske ende samme sted.

Det går vel også ud over børnene, for mor og far kan jo ikke gå og diskutere non-stop over en hest. Skilsmisse er jo også en stor ting?

Men hvad ville i svare? Jeg ville sige fra start at han lige så godt kunne lade være med at spørge, for hesten kommer i første række smiley (så længe jeg ikke har børn i hvert fald)

Håber ikke nogle blev trådt over tæerne, men jeg ville altså ikke tolere det her...


Kommentarer på:  "Det er mig eller hesten"
  • #1   15. nov 2013
    Det kan komme så langt ud, fordi man er i økonomiske problemer :o)
    Eller tidsproblemer fx. fordi børnene skal hentes.

    Min kæreste har spurgt mig før; mig eller hesten? Bare sådan for at vide det, ikke noget valg jeg skulle træffe. Men det er fordi han ikke bryder sig om at jeg sætter en hest over ham.
    Jeg ved dog ikke hvor langt jeg ville gå for hesten - altså om jeg ville gå fra ham for at beholde dyret, eller hvordan jeg lige ville reagere. Men har ikke kunne svare på hans spørgsmål.


  • #2   15. nov 2013 Jeg ville generelt have svært ved at en kæreste forbød mig noget.. Om det så var at have hest, eller være venner med en af mine venner.. Jeg skal ikke forbydes at gøre ting jeg har lyst til, slet ikke hvis han stiller det op som et ultimatum - hvis han kommer med en reel grund til at han har det sådan, og den er acceptabel, ville jeg selvfølgelig tage det op til overvejelse, men et direkte forbud og ultimatum? niks, det ville jeg ikke finde mig i! smiley

  • #3   15. nov 2013 Har præcis samme holdning som dig!
    Hesten kommer altid i første række, og det får han også at vide, når jeg engang får en kæreste.. Så han behøver ikke at spørge.


  • #4   15. nov 2013 Jeg har ligesom Krikken fået stillet det spørgsmål - dog af min ekskæreste.

    Og han fik afvide at hvis han stillede mig det ultimatum, ville han ryge. Ligesom han ville ikke vælge mig over sit job.

    Det betyder ikke, at man ikke holder af hinanden, det betyder bare at man ikke vil begrænse den anden i vedkommendes interesser. Så jeg accepterede at han arbejdede i døgndrift i perioder, for at starte sit eget firma, samtidig med at han skrev speciale på Uni.
    Til gengæld accepterede han min hest.

    Og sådan kommer det også til at være i mit kommende forhold, jeg nok får. Han skal være indforstået med at der er hest, og dermed basta smiley


  • #5   15. nov 2013 Der er jeg rigtig heldig, med at have en kæreste der faktisk gerne vil med ud til min hest og ordne boks, nogle gange også ride lidt og så videre. Jeg tror ikke på og håber ikke, at han ville kunne finde på at stille mig sådan et valg.

    Jeg ved dog heller ikke hvad jeg ville vælge. Jeg ville aldrig skille mig af med min hest pga en kæreste, men jeg ville heller aldrig skille mig af med min kæreste pga min hest.


  • #6   15. nov 2013 Der kan være ting der spiller ind som f.eks økonomi. Hvis nu der ikke er råd og ejeren af hesten nu ikke vil se det i øjnene.
    Jeg har heldigvis en kæreste der selv har en meget tidskrævende hobby, så han har stor forståelse for det. Det så skønt og give os et godt forhold på den side.


  • #8   15. nov 2013 Jeg har været så heldig at finde en som faktisk støtter mig i det med hestene.. Han har også måtte opgive nogle ting for at have hestene.. Mit liv er mine dyr.. Han behøver ikke at spørge mig for han kender svaret smiley

  • #9   15. nov 2013 jeg ville til enhver helst have min mand frem for min hest hvis jeg skulle vælge....... det er fordi han er som han er. han ville ALDRIG sige jeg skulle vælge han ved hvor meget det betyder for mig at have hestene i mit liv han kan godt syntes det tager meget tid men vi har os to små børn. vi har heldigvis hesten hjemme og har hal så kan ride når det passer med dem. men det er heldigvis en livstil som passer til os begge. ville aldrig kunne have en kæreste der skulle bestemme hvad jeg må og ikke må


  • #10   15. nov 2013 smiley tænker lige har i seriøst fundet den rigtige mand hvis i vælger hest frem for ham? Tænk nu lige over det en gang mere piger. Hvis situationen er så langt ude at det hesten eller manden, bør hesten reelt set altid ryge. Ellers har man ikke den rigtige mand. Dog er det heller ikke en situation han skal sætte en i. For er der ingen børn er det jo som at sige barnet eller mig... Og så vælger man jo sit barn. Men har man en mand, og vil have børn stifte familie osv så er ens dyr trods alt efter dette, og må tilpasses. Kan de ikke tilpasses må man finde andre hjem til dem, eller hjælp til pasning. Jeg har lille barn og til tider blir der redet tur måske en gang på 14 dage. For skal der handles ind efter arbejde fyldes benzin på, hentes barn så nej er der ikke tid til hest. Men elsker min hest og mit frirum. Og så længe der råd til det i min økonomi skal han have det godt smiley og være min hygge hest. Så man bare heldig at der så mange gode opstaldere der kan hjælpe med at strø osv. Når min tid ikke er til det.

  • #11   15. nov 2013 Jeg sagde allerede til min mand da forholdet var 14 dage gammelt at han til hver en tid ville ryge ud før dyrene gjorte det. Så vidste han hvor skabet stod!
    Selvfølgelig skal alt gøres med måde, men det var for at gøre det klart hvor stor en betydning dyrene har. Jeg har da været nødt til at indgå diverse kompromier for at vores hverdag hænger sammen, men dyrene er her stadig og det fungerer fint, selvom der er kommet børn til i mellemtiden. Min mand ved hvor meget det betyder for mig at have mit frirum, ligesom jeg respekterer at han har brug for at være frivillig brandbrand og bruger brandstationen som sit frirum.
    Derfor tror jeg heller aldrig at han kunne finde på at give mig det ultimatum, for selvom jeg i dag ville vægte min familie højere, er han godt klar over at han ville ende ud med en mavesur, hysterisk, utidig kone og en frygtelig mor til sine børn.
    Jeg vil hellere vælge at bruge det af min tid det kræver ud af huset på fuldtidsjob, heste osv. og så være den bedste mor jeg kan, fordi jeg trives og er glad for det jeg laver, end jeg vil være en dårlig mor og husmor 24-7


  • #12   15. nov 2013 Her vil hesten blive valgt, han ved de er mit liv og altid har været det.

    Men jeg kommer heller aldrig til at skulle tage hensyn til børn osv da jeg ikke ønsker at få børn.
    Og det har jeg holdt i hele tiden, og det forsætter jeg da jeg har en sygedom der ikke lige er en god cocktail med børn, samtidig med at jeg bare ikke kan holde børn ud i længere tid, (sorry) og jeg på ingen måde ville kunne fungere som en rigtig familiemor.


  • #13   15. nov 2013 Jeg er hudløst ærlig:

    For godt og vel 2-3 måneder siden endte mit forhold da, min kæreste sagde Enten er det mig, ellers er det hesten (det gjorde hun også da jeg kørte motocross, fik så sin vilje efter jeg fik en skade)
    Men anden gang var for meget så jeg sagde, at hun måtte have et godt liv. Fordi som du selv siger, det for meget at forlange!

    lige pt. ved jeg ikke hvor langt jeg vil gå for hesten, men vil kæmpe til det sidste! Det hun ikke er der mere er lidt et plus, da jeg også er studerene så har mere tid til hesten og lektier smiley


  • #14   15. nov 2013 Okay jeg er så kun 14år men altså. Jeg havde helt klart valgt hesten da det kun er idioter der beder en om at vælge mellem noget man holder så meget af! (hvis det altså ikke afhænger af pengene) XD. Når men hvis manden (eller damen/kvinden what ever) beder en om at vælge sin bedste ven fra sig og ikke kan acceptere ens livsstil, så kan han/hun ikke acceptere mig! smiley

  • #15   15. nov 2013 Min kæreste ved udmærket godt at mine heste kommer i første række, (men min datter før dem selvfølgelig) Men han acceptere det 100%, for han ved hvor meget de betyder for mig. Han hjælper mig sågar med at hente foder, lukke ind og ud osv osv smiley Ja så heldig kan nogen jo ha lov at være smiley Og så er min datter så heldig at vokse op med en masse heste i sit lig smiley

  • #16   15. nov 2013 RAG: du behøver ikke undskylde for din mening om børn. Jeg nærer dyb respekt for folk som dig. At du formår at erkende at du både grundet sygdom og personlighed ville være uegnet som mor er da beundringsværdigt i forhold til alle de der får børn i flæng og enten ikke gider eller kan sørge for dem. Jeg tager hatten af for dig.

  • #17   15. nov 2013 Hov. Fik ikke skrevet at det her ikke handler om økonomi, for det kan jeg godt forstå. At holde hest koster mange penge, og de penge SKAL være der, hvis nu der er brug for akut dyrelæge eller smed.

  • #18   15. nov 2013 Tine b, folk plejer ellers straks at være efter mig med at sådan kan jeg ikke være bekendt at sige, og at jeg helt sikkert ændre mening.

  • #19   15. nov 2013 Hvis en fyr nogensinde siger det til mig så ryger han..
    Ham jeg vil leve med resten af mit liv skal acceptere mine heste og skal vide at de har en kæmpe betydning for mig..
    Så har han behov for at sige det så er han intet for mig


  • #20   15. nov 2013 Jeg tænker også lidt..
    Hvis han beder en om at vælge imellem ham og hesten, hvad bliver det næste så ikke? Det kan være et farligt forhold at være i!

    Selvom min kæreste faktisk er møg allergisk overfor heste, ville han ALDRIG stille mig ssådan et valg


  • #21   15. nov 2013 Det er vildt at jeg kan være uenig med SÅ mange.. For mig betyder min kæreste mest, så blev jeg sat i valget var det altså hesten der røg. Jeg ville savne det af helvedes til men hvis tingene ikke fungerede så ville jeg accepterer det.
    En kæreste er en du forhåbenligt skal leve resten af dit med, der er min hest altså en periode af mit liv. Hun bliver jo ikke 40 år.. smiley
    Min kæreste er så fisker, så han bruger lige så meget tid som mig på en skør interesse man har fået sig. Han støtter mig i mine heste, og jeg har fuld respekt for hans fiskeri smiley


  • #23   16. nov 2013 Det bliver heldigvis aldrig et problem her.
    Min kæreste deltager både aktivt og økonomisk i hesten.
    Han har bla. købt bil og trailer.
    Og hvis jeg stiller alt mit udstyr midt i stuen, så ska det så der!
    Det er gjort klart fra start, hesten er ikke til diskussion "den skal være her, du må være her"
    Jeg begrænser ingen, men jeg vil/ka heller ik begrænses.


  • #24   16. nov 2013 Min kæreste er ikke super glad for heste, men stillede han mig det spørgsmål, så ville han ryge med det samme.
    Jeg vil aldrig nogensinde leve resten af mit liv med en, som ikke kan acceptere det jeg elsker. Han har sågar sagt til mig, at hvis vi en dag flytter sammen, så må jeg heller ikke få mine kaniner med mig, og der fik han også at vide, at så skulle vi ikke bo sammen, hvis han ikke kunne acceptere dem.

    Håber lidt på at ændre hans mening omkring heste på søndag, hvor jeg slæber ham med ud til min ridelærer, men lærer han ikke at acceptere min hobby.. Ja.. Så må jeg nok sige farvel og tak for denne gang.
    Dyrene kommer i første række.


  • #25   16. nov 2013 Nu er både kæresten og jeg heldigvis begge hesteenthusiaster, og derfor kommer det næppe til at ske. Det tætteste vi kommer er nok "Måske vi skulle skille os af med en", og det skulle være under ekstremt økonomisk pres.

    Dog er der ingen tvivl - Jeg ville vælge hesten til hver en tid. Mine heste er mine børn, og skulle en mand være så hensynsløs at bede mig skille mig af med en jeg elsker så højt, jamen så kan han rende og hoppe.
    Og jeg ved min kæreste har det på samme måde. Hvis jeg sagde til ham "Det er mig eller hesten"...ja så ville han grine, for det ville aldrig ske, men seriøst set, så ville han bede mig smutte.


  • #26   21. mar 2014 Jeg ville vælge hesten, for hvis ens kæreste/mand virkelig er en god kæreste/mand ville han ikke tvinge en til at vælge smiley

  • #27   21. mar 2014 Hov ups, lidt gammelt forumx)

  • #28   23. mar 2014 Pyt da med det Ada. Der er jo næsten intet der er forgammelt til at blive taget op?

  • #29   23. mar 2014 Haha, helt okay Ada smiley

Kommentér på:
"Det er mig eller hesten"

Annonce