{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Salg af " Anden særlig race" ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle! Mig og min far har diskuteret lidt om hvor meget heste egentlig er værd. Jeg ville personligt ALDRIG give 100.000 for en hest der kun var let redet, ung, havde meget at lære og sådan noget, kun på grund af at den har en fin stamtavle. Hvor meget ville i højest give for en hest? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af " Anden særlig race" ?
  • #1   17. nov 2013 Jeg syntes ikke helt din overskrift passer så godt på dit emne smiley

    Men jeg har det på samme måde som dig. Dog ville jeg nok, som mit liv ser ud lige nu, højest købe hest for 20-25.000 smiley Så skulle den dælme også kunne nogle ting! smiley og have stævne erfaring osv.


  • #3   17. nov 2013 Dyre ungheste koster de penge, de nu gør pga kapaciteten. En 4-års med tydeligt Grand Prix potentiale skal da ikke koste det samme som en 4-års, der nok kun kommer til at snøvle rundt i LC-LB til klubstævner.

    Jeg er pt. på kig efter ny hest og skal have en hoppe handelsundersøgt på tirsdag. Den er efter Romanov på en af DK's bedste hoppestammer. Den er kåret i RDH, har 3 rigtig pæne gangarter og et fornuftig temperament. Den er 7 år og ikke aldersvarende uddannet, da den har været brugt som avlshoppe. Kapaciteten rækker til minimum MB på distrikstplan, så selvom hesten lige nu kun kan rides rundt i hvad der svarer til LC, skal den da på ingen måde koste det samme som en 7-års fjordhesteblanding med usle gangarter, der går LC på klubplan og formodentlig aldrig kommer ret meget længere.

    Jeg vil give det for en hest, som mit budget rækker til. Hoppen jeg har kig på koster 55.000 og det er en ganske rimelig pris.


  • #5   17. nov 2013 Caroline, jeg tror sgu også det er en god hest, jeg har fået fat i. Lige nu fremstår hun lidt tynd og temmelig muskelfattig, men det kan man jo gøre noget ved! smiley Hun har det dejligste, venlige og fornuftige temperament. Vil rigtig gerne arbejde, men er alligevel så cool, at man kan lade hende stå i flere måneder og så bare hoppe på nakken af hende. Var hun aldersvarende uddannet ville jeg slet ikke kunne komme i nærheden af hende økonomisk og arbejdet kan jeg selv lægge i hende, så det er en ren win-win situation! smiley

    TS, undskyld jeg lige spammer lidt smiley


  • #7   17. nov 2013 Hvis jeg havde pengene så ville jeg da gene købe en unghest til 100.000 den kan f.eks. var avls materiale eller højt kåret det kræver en god stambog eller super god på benene smiley det er der jo nogle der er 100.000 værd i ung aldre smiley

    Men en blanding ville jeg da også give mange penge for som ridehest, for du rider jo ikke på dens stambog smiley Og sådan et gade kryds er nogle gange bedre end ren avlede heste, det kan ses på alle de forbund heste der findes de klare sig rimeligt godt i ride verden af at være en blanding smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   17. nov 2013 Jeg kunne sagtens finde på at købe en 4-5 års til 100.000-200.000, hvis følskue, kåring, stamtavle, eksteriør og gang var som den skulle være, også selvom hesten kun var redet i skridt trav og galop smiley

    Når du køber en hest i den prisklasse ved at at sælger ikke er en eller anden useriøs pige på 13, og du ved at hesten sagtens kan komme op og gå S smiley


  • #9   17. nov 2013 Ja okay...Det jeg egentlig ville frem til men overskriften var, at min unghest kostede 6.000. Og jeg synes ikke hun var mere værd. Men Nu hvor hun viser tydeligt godt hovede, bygning og fantastiske gangarter synes jeg sagtens hun ville kunne komme op på 20.000 kroner selvom hun er et gadekryds. Og så når hun bliver redet til og sådan noget er jeg næsten 100 % sikker på at hun kommer op på 40-50.000 i værdi. Hun har KÆMPE kapacitet og hun er super lækker at arbejde med smiley

    Men jeg synes det er dyrt at sætte et 6 måneders føl til 60.000 fordi dens forældre er dygtige og kendte. For det er jo ikke ens betydning med at den kan det samme. Jeg ville overveje at give den pris for en unghest der var redet til og som man virkelig kunne se potentiale i. Men det er STADIG mange penge at give for en ung hest synes jeg...:)


  • #10   17. nov 2013 I spammer bare smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   17. nov 2013 Christina: hvad vil du ellers bedømme et føl ud fra?

    Man går jo både efter forældre, og div. Skuer..


  • #13   17. nov 2013 Jeg valgte min efter et godt hovede smiley Gode ben og god bygning. Min er et gadekryds, så kan ikke bedømme ud fra sjuer, tavle osv. da hun ikke har nogen af delene. Jeg ville aldrig gå efter stamtavle eller skuer som første prioritet. Jeg går efter hovede og bygning. Hvis hesten så har fin tavle og har gode point fra skuer er det da bare en bonus smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   17. nov 2013 Christina: men alle folk går efter forskellige ting, og sætter forskellige krav til hvad hesten skal "indholde"

  • #15   17. nov 2013 Ja self smiley

Kommentér på:
Salg af " Anden særlig race" ?

Annonce