{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Størrelse på dækken til islænder {{forumTopicSubject}}

Jeg vil have regndækken på min islænder da hun går i løsdrift og jeg får næsten ikke redet fordi kræet konstant er dyngvåd og mudret.
Jeg havde et dækken liggende i str 135, men det er alt for stort. Ikke så meget i halsen, men 10-15 cm fra i længden ville hjælpe. Mit problem ligger egentlig i at det går aaaalt for langt ned på siderne af hende.
Så hvad vil I anbefale? Str 115 eller 125? Og hvilket mærke har korte sider? Jeg vil ikke have et med fleece indeni.
Hun er 137 i stang


Kommentarer på:  Størrelse på dækken til islænder
  • #1   7. feb 2014 Min bruger 125 smiley

  • #2   7. feb 2014
    Mål hesten, det er meget lettere :o)


  • #3   7. feb 2014 Min connemara på 144 - 148 bruger 125, så højden siger ingenting. Mål hesten fra lanse mærke til halerod, så har du svaret smiley

  • #4   7. feb 2014 Det har jeg gjort og hun ligger midt imellem str 115 og 125. Og nogle dækkener er store i størrelsen og nogle små. Derfor mit problem

  • #5   7. feb 2014 Mål hesten for at finde den rigtige str! Min traver på 153 cm bruger også str 125...
    Men et dækken, som ikke går så langt ned over siderne kunne være Amigos. Faldt lige over dette, hvis du finder frem til, at det skal være 125 cm. http://www.hestegalleri.dk/marked/Udstyr/1004752-amigo-ude-daekken-str-125-200-g-fyld


  • #6   7. feb 2014 Længden er ikke det største problem. Men hvis siderne er for lange er jeg bange for at hun træder i det

  • #7   7. feb 2014 Hov ja, det er så godt nok ikke regndækken, som du søger... smiley Sorry.

  • #8   7. feb 2014 Alfa bruger 125. Hun er 135 i stang

  • #11   7. feb 2014 Stald Zederkof: min bruger 125 i almindelig skridttæpper i andre mærker end rambo, jeg har så et vinterdækken i Rambo icelandic og det er også str. 125 så jeg vil ikke sige at de er store i størrelserne smiley

  • #12   7. feb 2014 horze har specielt lavet dækker til islænder! målene står på siden

  • #13   7. feb 2014 Mine islændere er vidt forskellige.
    Jeg bruger Bucas-dækkener til begge mine, da de ligger skidegodt på hestene (og de går ikke sindssygt langt ned i siderne)
    Min vallak på 148 (som er meget bred) bruger 135-140 i Bucas-dækkener.
    Min hoppe på 137 bruger 125-130 i Bucas-dækkener.

    og... Nu ved jeg godt, at det ikke var dét, du spurgte om, men jeg vil altså lige tilføje, at det siges, at det ikke er skidesmart at give en hest regndækken på som fast dækken om vinteren.
    Jeg overvejede det samme i sin tid, men blev kraftigt frarådet det, fordi et regndækken kun er lavet til regn. Hestene kan nemlig ikke holde varmen med dem, fordi der intet foer er i, og de kan ikke rejse pelsen under dækkenet, som de ville have gjort, hvis de frøs UDEN dækken. (så selvom din ismule har godt med pels, så kan den ikke rejse pelsen for at holde varmen pga. regndækkenet)
    Jeg har ingen erfaringer med det selv, da jeg gik fra det, fordi alle folk frarådede mig det, men har bare hørt det fra andre smiley
    Tænkte bare lige, at du skulle have det med i dine overvejelser.

    Men held og lykke med det smiley
    Mine heste går med dækken for første år overhovedet.. og jeg har IKKE fortrudt. Jeg har to superrene heste, hver gang jeg tager dækkenerne af. Og det betyder altså meget, når den ene er hvid smiley ;) Mine skal KLART have dækken på næste vinter også smiley


  • #14   7. feb 2014 Jeg har heller aldrig brugt dækken til islænder tidligere. Jeg er jo gammel i gårde hvad angår de små isbamser og er nærmest "opdraget" til at dækkener er bandlyst.
    Min beslutning om regndækken er faktisk affødt af en tråd herinde om præcis problematikken ved sammenklappet vinterpels under regndækkenerne.
    Det viste sig at der var virkelig mange herinde der kun bruger regndækken i vintermånederne uden nogen problemer.
    Så jeg vil prøve og det værste der kan ske er jo at hesten fryser og så må hun have et tykkere dækken (jeg var blevet likvideret hvis jeg havde udtalt det i islænderkredse for 20 år siden smiley )


  • #15   7. feb 2014 Trådstarter:
    Superfint, at du har øje for det smiley Jeg tænkte også bare lige, at jeg ville nævne det smiley
    Jeg aner som sagt intet om det selv smiley

    Jeg er også selv af den gamle type, som ikke mener, at islændere bør have dækken på.. Men jeg måtte bøje mig sidste vinter, da jeg stod med to heste, som ALDRIG kunne rides .. De går i løsdrift, så jeg kunne ikke lukke dem ind, så de var tørre, til vi skulle ride.. Og da jeg så begyndte at skulle have undervisning i ridehal med to heste, som for det første var så våde og beskidte, at de ikke kunne have sadel på, og for det andet var så langpelsede, at de svedte efter ti minutters skridt indendørs, SÅ blev jeg enig med mig selv om i efteråret, at NU skulle det dælme hedde "dækkenvinter" for mine isbamser smiley Så jeg klippede forparten på dem og smed dækkener på.. og jeg har IKKE fortrudt. Det fungerer bare, og jeg tror ærlig talt, at de faktisk nyder det smiley

    Men held og lykke med det!


  • #16   7. feb 2014 Jeg håber at det kommer til at fungere lige så godt her og jeg måske kan få redet mere end en gang hver anden uge.
    Jeg vil kigge de forskellige islænderdækkener igennem og så træffe et valg derfra. Hun er lige pt mellem 4 og 6 timer om at tørre når det har regnet meget. Det kan jeg jo ikke gå og vente på


  • #17   8. feb 2014 Hvis dækkenet nu ikke kommer til at fungere, så kan du altså købe et specielt dækken, som tørrer hestene på 0,5.
    Bucas har bl.a. lavet et.
    Så lægger man det på en våd hest og hesten tørrer indenfor 15-30 minutter.
    Har ikke selv prøvet det, men min veninde er helt vild med det.


  • #18   8. feb 2014 Tak for tippet Sanni. Er det det der cooler dækken?

  • #19   8. feb 2014 Aner det ikke smiley Måske? Lyder meget realistisk?
    Kan lige prøve at høre min veninde, hvad hendes hedder.
    Jeg har bare hørt fra hende, at hun har en tør hest på ingen tid, når hun bruger sådan et dækken.
    var bare en idé smiley Hun rider så dog på storheste, som går med dækken. Hun bruger det kun til at tørre dem efter undervisning, når de er meget svedige, så ved faktisk ikke, om det måske tørrer hendes hurtigere, fordi de har mindre pels end en ismule smiley


Kommentér på:
Størrelse på dækken til islænder

Annonce