{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

DEBAT! Sikkerhedsvest :-) {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er simpelthen nødt til at tage en debat op med jer herinde! smiley

Hvornår mener du at man skal bruge sikkerhedsvest ift. springning? smiley

Jeg må indrømme jeg før har sprunget de der 10-40 cm uden springvest, men efterhånden har jeg ALTID springvest på ved spring OG hvis jeg rider tur, hvor jeg ved det skal være lidt "vildt"!

Jeg kunne aldrig finde på at springe over 50 cm uden springvest, jeg bliver simpelthen SÅ nervøs af at se andre springe "højt" uden sikkerhedsvest på, selvom jeg aldrig (7-9-13) har faldet af og fået større skader, så får jeg dårlige nerver af at se folk springe uden vest! smiley

Men hvad er jeres holdninger? er det ens eget valg? Hvor højt ville du max springe uden vest? Ja, kom med jeres holdninger! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DEBAT! Sikkerhedsvest :-)
  • #1   11. mar 2014 Som udgangspunkt altid. Men den er sku også smuttet for mig hvis jeg har taget et spring eller 3 uden det var meningen smiley

    Og ja selvfølgelig er det ens helt eget valg.


  • #3   11. mar 2014 På mine ponyer kunne jeg aldrig finde på at springe uden springvest!
    Jeg har styrtet et par gange, og der redede springvesten mig.

    Hvis vi bare rider over bomme eller cavellettis i dressurundervisning, har jeg ikke springvest på.

    Så jeg rider kun med den til stævner og springundervisning. Nogle gange rider jeg dressur med en Hit Air vest, nogle gange har jeg den på i skoven også smiley


  • #4   11. mar 2014 Jeg synes ikke højden af springet har nogen betydning. Lige meget hvor højt springet er, kan du jo stadig falde af, med ryggen ned i bommet.
    Jeg springer aldrig uden vest!

    Hvad skovtur angår, kommer det lidt an på om det er en stille og rolig hest, eller ej.

    Jeg er egentligt lidt ligeglad med om andre bruger vest. Det er ikke mit liv der bliver gamblet med, så ja, det er deres valg smiley


  • #5   11. mar 2014 Altid springvest!
    Tog et styrt i 2008, hvor jeg skulle springe. Lige inden springet vælger ponyen at stoppe, så jeg ryger ned på siden. I stedet for at løbe udenom springet, vælger ponyen så at vende rundt, så jeg hænger ind imod barrieren i stedet, og direkte maser mig op ad barrieren. Ponyen tog en hel langside, hvor jeg blev mast.. Røg direkte ned på ryggen bagefter. Det gav mig en overnatning på sygehuset, et lille bitte hul i rygsøjlen, og en ryg der altid vil være mærket af det. Havde jeg ikke haft sikkerhedsvesten på, som klart tog det værste, så ville jeg nok have brækket ryggen. Har siden den dag kun hoppet cavaletties, og det var også med sikkerhedsvest. Så for mit vedkommende, altid sikkerhedsvest. Blander mig dog ikke i, hvad andre vælger at gøre.


  • #6   11. mar 2014 Jeg bærer vest næsten ALTID.
    Jeg skal have vest på, men hvis jeg glemmer
    den kan der ske undtagelser! smiley
    Jeg synes det er mærkeligt det med ikke at have vest på over 40 cm, men have den på over 50 cm. Da der kan ske lige så slemme skader ved 40 cm som 50 cm! Selvfølgelig øges risikoen jo højere springet bliver, men synes man skal have den på uanset hvad. Og man kan jo risikere at hesten snubler/falder og lander oven på dig. Der er flere der har fået reddet sit liv af sådan en vest! Og som regel bærer jeg den ALTID, både spring (uanset højden), dressur og tur smiley Du kan risikere at miste livet når du rider, og måske kunne vesten da være din redning, så hvorfor ikke bruge den altid?


  • #7   11. mar 2014 Jeg har nææææææsten altid vest på, når jeg skal springe. smiley
    Men jeg har mange gange sprunget uden. o: Det højeste jeg har sprunget var uden vest. Hmmm, slemme mig. :c Men jeg er i hvert fald "tilhænger" af springvesten. smiley


  • #8   11. mar 2014 Som skrevet var det før i tiden jeg kunne finde på at snuppe små spring uden vest, men at jeg nu altid har vest på når jeg ved jeg skal springe! :-))

    Og jeg må sige jeg ikke gider vesten altid, det er hæmmende for hvordan jeg sidder i sadlen (den passer bare ikke godt til at ride dressur i, især på grund af sadlens bagklap), men spring og "vildere" ture smiley

    Jeg har det bedst uden vest, men er blevet nervøs med årene, så nu er vesten et must under spring for mig, for ellers er jeg endnu mere nervøs end jeg ellers er smiley

    Men ja, selvfølgelig ville det være klogest med vesten på altid, men det kommer aldrig til at ske for mig smiley


  • #9   11. mar 2014 Jeg rider altid med sikkerhedsvest. Jeg føler mig helt "nøgen" uden den smiley

  • Anine S
    Anine S Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #10   11. mar 2014 Jeg har altid ridevest på efter jeg havde et voldsomt styrt sidste år fordi vi skulle tage en runde i galop da hesten valgte at lege rodeo. Jeg faldt af ind mod vægen og blev løbet over. Det endte med en forstuvet skulder og en lilla hofte jeg fik af vide at hvis jeg ikke havde haft sikkerhedsvest på ville jeg nok havde haft indre blødninger da hesten vejer lidt over 400 kg ramte min mave.

    Jeg synes folk kun tror det går galt når man springer og hvis du falder af på andre tidspunkter er du en dårlig rytter

    Dog hvis jeg rider dressur folder jeg "klappen" på vesten op


  • #11   11. mar 2014 Jeg har desværre ingen vest, ønsker mig en men har ikke prioriteret det endnu... Men skal! Jeg har hele tiden sprunget uden vest og det er heldigt at jeg ikke er kommet galt af sted med de styrt jeg har taget. Har dog "kun" sprunget 80 cm. Men det er INGEN undskyldning! Jeg burde have ladet være med at springe, men nej.. Det var dybt uansvarligt af mig især med tanke på at jeg har mand og børn der hjemme der ønsker at have sin mor/kone hjem i godt behold. Men en vest SKAL købes! Har ikke sprunget på længe så det var godt denne debat kom op så jeg igen kom til at tænke på vesten smiley Man burde springe med vest!
    Mvh TT


  • #12   11. mar 2014 Jeg springer aldrig med vest. Har faktisk slet ikke redet med vest siden februar 2012 da jeg stoppede som groom i Silkeborg.
    Selvom jeg har en lamelvest og bevægelsesfriheden i den grad er vel bevaret, så har jeg før været ved at tage turen i sandet fordi vesten satte sig fast i sadlen og det gider jeg ikke igen.

    Desuden er jeg alligevel gået så meget i stykker at det næsten kan være lige meget smiley .


  • #14   11. mar 2014 Jeg har min vest på når jeg springer og når jeg er på tur i skoven. smiley

  • #15   11. mar 2014 Jeg har ALTID vest på. Uanset om det er spring, dressur eller bare en lille tur i skoven. Men mest fordi min mor tvinger mig ^^

  • #16   11. mar 2014 Jeg red ALTID med vest da jeg var 9-11 år. Havde haft lidt for mange dumme oplevelser til at turde ride uden.
    Men jah, den blev for lille og siden har jeg ikke redet med vest, heler ikke om jeg så springer, galopere stupmarker, whatever.
    Ups. Det er jo ret fornuftigt at havde på...


  • #17   11. mar 2014 Egentlig bør man jo altid have den på, til spring eller ej.
    Jeg faldt for 6 år siden af, lige ned i bommen, jeg trykkede 2 ryghvirvler, som jeg stadig kan gå og døje lidt med i dag. Springet var 20 cm, og jeg tænkte 'arh det betyder ikke noget.' Ja det blev så ris til egen røv.
    Jeg har altid hadet min vest, men det sidste stykke tid hvor jeg er begyndt at tilride, er jeg faktisk blevet så vant til den, at jeg nu også er begyndt at ride med den dagligt, også på den gamle, også ved tur og dressur.

    Jeg ved hvor meget sådan en kan tage af i et slag og har selv mærket, samt set flere andre hvor det gik meget værre til, derfor må jeg indrømmer at jeg ALDRIG nogensinde kunne finde på, at springe uden springvest igen, om det så er 20 cm. Og for fremtiden vil jeg også have den på ved ture og dressur smiley


  • #19   11. mar 2014 Før i tiden havde jeg ikke en sikkerhedsvest, så der har jeg sprunget 120 uden, ikke smart nej.
    Men nu bruger jeg den hver gang jeg springer og på tur nu. Jeg har den fra riders company, synes den er virkelig god smiley


  • #20   11. mar 2014 Aldrig sjovt med en debat hvis ingen er imod flertallet. Så her får i lige min mening smiley

    Jeg kan ikke klare at have vest på, jeg føler mig stiv som et bræt og kan ikke sidde ordentligt. Jeg har redet heste der har været erklæret sindsyge, sprunget (alt fra bom til 50cm), redet alene i skoven og alt sådan noget UDEN vest og gør det gerne igen. Simpelthen fordi jeg ikke kan ride med den.
    Og jeg har ellers haft mine fald, men det er aldrig maven/ryggen det er gået ud over. Kun fra jorden har jeg prøvet at blive sparket i maven (flere gange) og den ene gang det gik rigtig galt, havde jeg den på.. Hjalp ikke en skid smiley


  • #21   11. mar 2014 Jeg har altid vest på i spring og på tur samt hvis jeg ved vi bare skal have noget hyggeridning uden sadel. I dressur kan jeg simpelthen ikke klare at have den på. Jeg er pisse dum, ved det godt, men jeg sidder forfærdeligt, får ondt i ryggen og muskler når jeg rider med vest. Jeg er fuld af dårlige undskyldninger smiley

  • #22   11. mar 2014 Jeg kan godt se det fra begge vinkler og jeg er selv en af de personer som virkelig skal "presse" mig selv til at tage den vest på!

    Jeg rider tur alene i alle gangarter uden vest, rider tur med andre uden vest, rider dressur uden vest, ja, undtagelserne er kun hvis jeg springer, rider jagt og rider "vilde" ture, ellers ligger vesten pænt i skabet!
    Jeg indrømmer gerne at det er pisse dumt men jeg synes sku det er behageligere uden! Sådan er min holdning!
    Meeeeen, må indrømme at efter jeg har fået lamel vest er jeg da blevet bedre til at tage den på! smiley

    Jeg er skide dobbelt moralsk, men jeg mener stadig at hvis man springer højt, så burde man have vesten på af ren sikkerhed, eller for at passe på mine dårlige nerver smiley


  • #23   11. mar 2014 Jeg har de sidste år også kun redet med vest ved spring eller jagt.
    Selv galopfræsere uden sadel og i rebgrime har jeg redet uden sikkerhedsvest, det kunne jeg dog aldrig finde på i dag, for ikke at tale om at min balance slet ikke er til det pjat længere smiley
    Jeg tror bare jeg er blevet lidt ældre og tænker lidt mere over hvad der kan ske på længere basis, end jeg har gjort førhen smiley


  • #24   11. mar 2014 jeg ejer ikke en vest og rider derfor aldrig med vest. den ene gang jeg havde en på følte jeg mig fanget og uden mulighed for at bevæge mig

  • #25   11. mar 2014 Personligt bruger jeg aldrig vest og ejer heller ikke en. Skulle jeg endelig begynde at bruge en, vil det blive en hit air vest.

  • #26   11. mar 2014 Bruger kun min vest, når jeg rider military.


  • #27   12. mar 2014 Min mor brækkede ryggen da hun faldt af en hest.. Hendes liv bliver aldrig det samme så er det sagt..


  • #28   12. mar 2014 Jeg har desværre ingen sikkerheds vest... Har dog kigget lidt efter en men vel have en som er meget tynd og som man ikke føler sig fanger i og har jeg ikke fundet endnu

  • #29   12. mar 2014 Min mor har også brækket ryggen ved at falde af, og det er yderst få ting hun ikke kan i dag. Hun både rider, arbejder, gør hus rent osv. smiley

  • #30   5. aug 2014 aldrig..
    følger mig helt stiv og endnu mere usikker med vest på, end uden vest..


Kommentér på:
DEBAT! Sikkerhedsvest :-)

Annonce