{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Drømmehest? Hvis i selv kunne designe.. {{forumTopicSubject}}

Heej alle, jeg keder mig her klokken meget sent, og kom til at tænke på hvordan min drømmehest skulle se ud hvis jeg helt selv kunne designe den..

For det første skulle den have en enorm romernæse (det ses bla. ved kladruber, lusitano og PRE).. Jeg er helt vild med dem. Jo tydeligere, jo bedre! Der er så mange der syntes det ser galt ud når hesten har en 'bakke' på næseryggen, men det syntes jeg ikke.. jeg syntes det er så flot..
Den skulle meget gerne være en hingst (ikke kun på grund af udseende, men også fordi jeg bare syntes hingste er det skønneste). Og så elsker jeg blå øjne.. alle dyr med blå øjne er bare skønne.. så det må den gerne have.. En cremello måske :b

Hvad med jer? smiley
Jeg ved godt at de fleste nok skriver "Ej, men den jeg har nu er min drømmehest".. Vær nu lige med!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømmehest? Hvis i selv kunne designe..
  • #1   23. mar 2014 En sortbroget hoppe med farvefordelingen 70% sort, 30% hvid, på 175 cm.
    Goe springgener, og gangarter over middel.
    Ædel, men stadig til den kraftige/muskuløse side (som California, bare mere ædel)
    Cool, men bestemt ik kedelig.
    Et udtryk som Rebecca har, store smukke øjne, store runde næsebor og ørene lidt mere fremme end alle andre.



  • #2   23. mar 2014 Gad helt vildt godt have en total speciel hest.

    En hest på omkring de 190 i stg. Med massere af hovskæg, dog elegante slanke ben uden at være for slanke. God stærk ryg og bagpart med massere af muskler. Massere af man og hale. Skulle være af farven Silver Dapple.
    Udover det skulle den være 5 gænger - både kunne tølte og passe - Så en forvokset islænder smiley Samtidig skulle den have gode og rene gangarter, så den kunne føre mig til MB i dressuren. Og LA i spring om muligt.. smiley Store brune øjne, en stor hvid hjelm blis. Skulle være den ultimative tur hest også, trafiksikker for alt, og gerne glad for vand. Skulle være MIN hest, men samtidig en min far/mor kunne ride..

    Ja. Umuligt at finde sådan en hest. Dårh! D:


  • #3   23. mar 2014 Og så skulle den være Hingst, så den kan gå sammen med min islænder..

  • #5   23. mar 2014 Jeg har altid drømt om at få en sort eller rød pony hingst med 4 hvide sokker, og en blis. Og så skulle den gå internationale stævner i dressur, og springe med en fantastisk teknik.

    Og sørme ikke om jeg nu har en rød pony hingst med 4 hvide sokker og en blis stående i stalden smiley Og han har ovenikøbet international og landsholds erfaring i dressur, og springer faktisk ganske glimrende. Så ja, jeg fik min lille pige drøm til at gå i opfyldelse smiley


  • #6   23. mar 2014 Faktisk har jeg min drømmehest og det mener jeg smiley
    Men hvis jeg skulle have mig endnu en drømmehest skulle det være hingsten ude fra gården hvor Celina stå. Han er en PRE hingst og går hver gang man trækker ham med høje knæløft og sænket hoved og skal rigtig vise sig for hopperne, han er simpelthen så lækker ;D


  • #8   23. mar 2014 Hvis man nu kunne plette en lusitano, eller anskaffe en køn klassiksk knabstrupper (har bare ikke pengene), så skulle det da helt klart være hesten.
    Den må gerne have tænding på banen (mangler mange heste efter min erfaring) og så være dejlig frisk, men stadig styrbar i skoven. Den må gerne have de typiske høje benløft, og en dejligt harmonisk, let kompakt, men ikke tung bygning.
    Der skal gerne være så meget man og hale, man nu kan få hos en plet-hest. og hesten skal gerne være hoppe (helst) eller vallak (ellers har jeg ikke opstaldning)


  • #9   23. mar 2014 min plettede dame må være min drømme hest hun er lige tilpas "skør" nok samtidig med hun er samarbejdsvillig og stadigvæk har sine egne meninger om ALT smiley

  • #10   23. mar 2014 Jamen lige siden jeg fik min første hestebog pegede jeg på shiren og sagde: "Sådan en skål jeg have".
    Så selvom det ikke er tilladt i legen må jeg sige Elektra er min drømmehest. Dog må jeg indrømme jeg godt kunne undvære hendes hanetrit.
    Men hun er den smukle Shire med 4 hvide ben, en stor uens hjelm blis, massere hårpragt og stadig et vågent sind jeg altid har drømt om, men aldrig turde håbe på kunne lade sig gøre smiley


  • #11   23. mar 2014 En spinkel OX'er på 155-160cm. Hingst men hvor det ikke kan mærkes smiley Gode lige ben og med et kønt hoved uden alt for meget araber knæk på næsen.
    Kraftig og lang pandelok og simi kraftig/tyk lang tyk man. Han skulle så være leverrød og have en bred hvid blis og 4 knæ høje hvide sokker


  • #15   23. mar 2014 De 2 jeg har nu er mine drømmeheste.

  • #16   23. mar 2014 Min lusitano hingst er min drømmehest. Jeg vidste det dog ikke før han pludselig stod foran mig. Jeg troede drømmehesten var en kopi af min tidligere hest, 1,70, vallak. Ca 8 år.... Men jeg blev klogere

  • #17   23. mar 2014 Enten skulle det være en welsh cob vallak i farven buckskin eller svedfuks, eller en stor sort vallak med stregblis eller en lille stjerne som eneste aftegn.

    Anyway welsh cob'en skulle være ca... 148-152 i stang. En pony med den rette tænding, som ikke spænder op over det mindste. Kort sagt cool og rolig, men med viljen til at arbejde.

    Den sorte skulle være noget oldenborg på omkring 157-162, og med samme temperament som cob'en blev beskrevet med. En af de to ville være "the one".


  • #18   23. mar 2014 Jeg har faktisk allerede min drømme hest, men skal da også lige være med smiley
    Den skal være en meget mørk fuks, næsten mørkebrun., med en dejlig stor blis og 4 sokker. Den skal være elegant og let at se på, og skal have en god dressur motor, men skal også have en god springteknik. Den skal være 148 cm, med hesteben og ponykrop. Den må gerne være lidt varm/opmærksom, men stadig nem at have i byen.


  • #19   23. mar 2014 Jeg ville bare ha den jeg har, Lækker mærkebrun med fyldig hale og man,
    kraftig krop men uden at være for stor. en som alle andre tænker den er alt for "tung" og danse med, men når de ser den gå tager de det i sig. ingen tvivl om at min egen er min drømme hest.


  • #20   23. mar 2014 Åh min drømme hest smiley 175 cm kul sort med 4 hvide sokker, flot hals og flot bagpart. Ekstremt gode gangarter, og bare det bedste sind i verden smiley

  • #22   23. mar 2014 Min drømme hest er en blanding af de 2 jeg har nu..

    Schwante har et udseende og en højde som jeg er helt forelsket i, hans temperament er helt fantastisk passer perfekt til mig, men der mangler lige det som Anton har, Anton lader folk komme tæt på ham og det har schwante en del svære ved..

    Men udover det er schwante perfekt for mig, hvis han så ikke lige havde hanetrit, strubepibning og var for tynd så ville det hele bar spille smiley


    Så jo jeg har rent faktisk købt min drømmehest det meste af hans "fejl" kan der gøres noget ved og resten er ikke noget der genere hverken hest eller rytter


  • #24   23. mar 2014 Min drømmehest er nok meget tæt på hende jeg har part på smiley

    Den skulle være rød med 4 hvide sokker. Den skulle være spinkel men elegant bygget. Det skulle være en hoppe og den skulle have dejlige brune øjne. Der måtte gerne være en smule temperament, men ikke for meget. Og den skulle gerne være følsom for schenkler, men skulle være nem at stoppe smiley

    kan være det er sådan en der kommer ud, når Fio skal have føl XD smiley


  • #25   23. mar 2014 Jeg har faktisk næsten lige købt min drømmehest.
    Jeg har, så længe jeg kan huske, altid drømt om en frieser hoppe, som var et nussehovede.
    Her i Marts købte jeg så den mest perfekte frieser hoppe. Ikke så stor 1,55, men det passer lige til mig, jeg er ikke så stor. Har set billeder, hvor hun var laaang man. Den er klippet nu, men er ikke i tvivl om, at den kommer igen. Og så er hun bare så god som dagen er lang. Så sød, så nem, sjovt at ride og ikke bange for noget som helst.
    Jeg havde ærlig talt aldrig troet, at jeg nogensinde skulle få min drømmehest, især fordi min mor er bange for alt over 1,35. Det er så fantastisk smiley


  • #26   23. mar 2014 En UNICORN smiley

    Har endelig fået min drømme hest, efter 3 år smiley


  • #27   23. mar 2014 Min anden drømmehest er en paint hoppe. Hun skulle være fyldt med energi, men meget lydhør. Omkring 1,55-1,60 og være buckskin broget med glasøjne og omkring 5-6 år. Og selvfølgelig western redet smiley

  • #28   23. mar 2014 En gråskimmel, med hovskæg, og firkantet bygning. Helst omkring 150- eller en smule derover. Ganske ung, omkring en 3-4 år, utilredet, så jeg selv kunne lege med det. Med andre ord en yngre, ikke-ødelagt og højhere version af min nuværende pony <3! For selvom han absolut er den hest jeg elsker aller højest, savner jeg at kende hans fortid, og derudover er han allerede præget af for mange år på rideskolen, med let slidgigt i sine bagben... Så vi kommer nok aldrig til den ultimative samling, og levader, som ellers er min helst store drøm :c!
    Anden hest kan jeg dog næppe tænke til mig, self. savler jeg over de spanske hingste, forskellige farver, osv. Men jeg drømmer kun om en hest - og det er Hugo xD!
    Selvom det ikke var lovligt i legen *ups*


  • #31   23. mar 2014 4 ben, hoved og hale...:o) Eller hvor mange må man vælge???

    Selv avler jeg "kedelige" brune DV'er (har endelig fået en rød hoppe, så nu mangler jeg bare en sort...). Men jeg elsker forskelligheden i alle heste/ponyer. Bare de har et korrekt eksteriør og har kapacitet til det de nu er født til fx dressur, spring, distance eller hygge, ja ja selv hyggeheste kræver vel en form for kapacitet, der er vel ikke alle der egner sig til kun hygge...

    Jeg gad godt ha en smuk palomino, gerne næsten guldfarvet. Men en hest kan også være smuk bare den er brun, rød eller sort, bare den har de rette aftegn eller den rette udstråling. En broget er heller ikke værst, eller en knabstrupper, men pletterne skal sgu sidder de rigtige steder.

    Projektet til næste år hjemme hos os er i første omgang en rød med mange aftegn....


  • #32   23. mar 2014 Åhhha, min drømmehest må være en hingst på omkring 170 stg. Sporty bygning, ikke for tung, ikke for tynd, med masser af muskler gerne en lækker skimmel, broget, cremello, dun eller anden lækker farve og med hovedet på rette sted:).

    Hertil vil jeg så gerne have en hoppe ligeså, mangen til hingsten stort set bare ikke Samme farve så jeg kan lave nogen super lækre føl:)


  • #33   23. mar 2014 Jeg ville vælge enten en frieser med masser af hår og kæmpe gang, og så lige en smugle højere end den gennemsnitlige frieser eller en virkelig dressurpræget hest med lange ben, tror jeg vil have mig en helt sort hypper men farven er lidt underordnet. Så en dressurpræget frieser med masser af hår ville nok være hvad jeg drømmer om. En kombi af det jeg drømmer om smiley

  • #34   23. mar 2014 En Campolina :D! Synes de er så flotte!

  • #36   23. mar 2014 Har altid sagt at jeg gerne vil have tre heste, så her er mine tre drømmeheste:

    Den ene skal være en Polsk eller Dansk Varmblod. Brun, med en hvid stjerne i panden, og fire hvide sokker. Cirka 175 centimeter høj. Muskuløs, med stort talent for spring, og middel talent for dressur. Den skal jeg bruge som stævne hest.

    Den anden hest, skal gerne være en jyde eller en belgier, som jeg kan ride en masse ture på. 180-190 centimeter høj. Karamelbrun, lang sort man og hale, og kraftigt hovskæg + stor hvid blis i hovedet. Den vil primært blive brugt til lange ture, så den skal være 110% trafiksikker.

    Den tredje hest skal være en lille fluffy shetlænder. Omkring 100 centimeter høj. Den skal være sort og hvid broget, med lysende blå øjne. Den skal jeg bruge som show og jordtrænings hest smiley


  • #37   23. mar 2014 En robust, elegant, mørk skimmel vallak på 167 cm. Gerne et stooort hoved, synes det er så charmerende! Store gangarter uden et stort rygsving, da min hofte ikke kan holde til de "hårde" bevægelser. Kan tændes efter behov, men ellers tilpas cool og nem at have med at gøre smiley

  • #38   23. mar 2014 Af udseende er det en palomino/araber/pinto. en hvid vallak der har store lyse palominofarvet pletter, eller kulsort med blå øjne. mellem 155 og 165 i stang. store tillidsfulde øjne og en tydelig fremtrædende mule, spidse øre og elegante bevægelser.


    af personlighed, er den rolig fra jorden, meget tillidsfuld og følger en over alt, ingen nykker i stalden eller under kørsel. i naturen er den frisk og fremadgående, ikke bange for noget. under ridning i dressur er den meget energisk og opmærksom på signaler, kan rides uden udstyr og er meget følsom men fattet. i spring er den igen energisk og fremadgående, passer på sin rytter og skal kunne rides uden udstyr.

    af talent skal den kunne føre mig til øvelser som de laver i OL i dressur og springe på samme niveau også.


  • #39   23. mar 2014 Min drømmehest er en frieser, men hvis jeg kunne få ændret noget, ville jeg ha:
    - Den skulle være omkring 175-180+
    - Store brede skulder, men stadig den sporty model, altså, vil ikke have at den er så tung i det at ride, men må godt have det "tunge" udseende, hvis man kan sige det på den måde smiley
    - En stor hårpragt, men ikke overdrevet, bare sådan god tyk og lang.
    - En masse hårskæg.
    - Nogen lange elegante stænger.
    - Og så drømmer jeg om en lækker hingstebasse.
    - Selvom jeg elsker den sorte farve, ville jeg heller ikke have noget imod at man kunne få den i sådan en flot rød eller dejlig gylden mørkebrun farve.


    Og tja, egentlig så ville jeg ikke ændre så meget, da frieseren opfylder alle mine "krav" på den perfekte drømmehest - både udseende mæssigt, men i den grad også personlighedsmæssigt! :-D'


  • #40   23. mar 2014 Plot Blue! Verdens bedste og lækreste hest!

  • #41   23. mar 2014 Min drømmehest er en sort, stor sportshest(dressur) hvor den havde meget gummibold gangarter, med lemmerne perfekt påsat med et alt for lækkert udtryk i dens meget ædle hovede.
    Hoppe/vallak/hingst..
    Den skulle have en mellembred gennemløbende blis, eller et specielt hvidt aftegn i hovedet.
    4 mellemhøje sokker og LÆKKER stor hale, og lang pandelok. En tyk, men medgørlig man i dressurlængde.
    Og så skulle den være omkring 170 høj.
    MUMS! Sådan en ville jeg gøre alt for at få! smiley <3 smiley


  • #42   23. mar 2014 Kulsort, 4 høje sokker, stor blis, tyyyk hale og pandelok, sportstype med kæmpe gangarter! Uh!

  • #43   23. mar 2014 Nu er jeg en fjordheste freak smiley
    Såh.. Men hvis min lille skat havde haft en kraftigere hale & pandelok, så havde det været perfekt! Men jeg klager ikke smiley Ingen heste er perfekte, og det er så hans minus smiley


  • #44   25. mar 2014 Jeg drømmer om en lækker buckskin quarter vallak eller hingst, ca. 155 cm., toptrænet og muskuløs, med lang, tyk man, pandelok og hale, som rides i western på højt plan - hvor reining er hans stærke side. smiley smiley

  • #45   25. mar 2014 Aviador V her. smiley
    Nok den smukkeste P.R.E hingst jeg nogenside har set! Med den lækreste nuance af buckskin, NEVER! smiley
    Det var planen at min P.R.E hoppe skulle insemineres med ham, men hun blev desværre aflivet inden. smiley
    Det ville ellers være blevet en smukke føller. smiley

    Ellers en med samme bygning som Aviador, bare kulsort uden aftegn. smiley


    profilbillede
  • #47   28. mar 2014 en hest på 1,49-1,55
    skal være rød, med en blis og 4 lækre sokker! smiley
    OK til dressur, spring og tur, og ekstremt rolig og venlig (jeg mister hurtigt selvtillid når jeg rider! smiley ).
    slanke elegante ben (ikke FOR slanke!).
    let bøjet hals, en lille smule konkav profil, en smule firkantet mule.

    eller:
    brun med en stjerne i panden og 4 små lækre sokker! smiley
    blå øjne. OK til dressur, spring og tur, og ekstremt rolig og venlig (jeg mister hurtigt selvtillid når jeg rider! smiley ).
    slanke elegante ben (ikke FOR slanke!).
    let bøjet hals, en lille smule konkav profil, en smule firkantet mule.
    1,49-1,55 i stang.

    Det var mit! smiley


  • #48   28. mar 2014 Casir Ask må nok være min drømmehest smiley han er helt fantastisk
    http://tinypic.com/view.php?pic=2s6q2gx&s=8#.UzV8ApK9KSN


  • #50   28. mar 2014 en kraftig bygget palomino med 4 lige høje sokker (eller ingen sokker) og en stjerne og en snip der ligner 2 hjerter smiley og blå øjne

    eller en sort kraftig bygget hest med 4 lige høje sokker (eller ingen sokker) og en stjerne og en snip der ligner 2 hjerter og blå øjne

    og højden på hestene gerne 170-180 cm (wow kommer til at falde bagover af skræk når jeg ser ned smiley :D)


Kommentér på:
Drømmehest? Hvis i selv kunne designe..

Annonce