{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Hvor mange af jer dropper ridning under ridt pga dårligt vejr ? {{forumTopicSubject}}

Ja, tænkte på hvor mange måtte droppe ridturen/ridning, især her til aften, men også andre gange pga dårligt vejr.
Især under ridt altså man starter med at ride men så bliver vejret virkelig dårligt og ser ik ud til at ligge sig smiley


Normalt rider jeg i ridehus, (undtagen ved godt vejr self det ska jo udnyttes), men da der var stævne på gården idag, som først sluttede ved 23 tiden (og gården lukker 22.30)
Ja, så red jeg udenfor men det blæste meget og regnede rigtig meget, så red kun 5 min rundt omkring gården hvor jeg så blev nød til at stoppe det, da det ik lige så ud, som om min hest nød det pga vejret.
Så jeg hoppede af igen og sadlede af.

Så jeg tænkte lige på jer andre, især jer der ik har ridehus ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange af jer dropper ridning under ridt pga dårligt vejr ?
  • #1   18. apr 2014 Faktisk ikke.. Har tit taget mig selv i overvejelsen, men har bare arbejdet videre.. Regn gør mig intet, slet ikke når man først er varmet op.. Hesten er ligeglad, så længe den ikke får det direkte i ansigtet..
    Har aldrig haft ridehus der hvor jeg har stået, og kan godt lide at ride ude..

    Da jeg var lille læste jeg i et wendyblad, at uanset vind og vejr, skulle hesten ud smiley nok det eneste fornuftige jeg nogensinde har læst i det blad... Hehe..


  • #2   18. apr 2014 Stinne M: Ja, det har du nok ret i men tænkte lidt på det med jer andre, normalt tænker jeg bare ja det er jo bare surt for mig, men sådan er det at have hest derfor jeg sadlede op, men min hest gik bare sådan lidt utilfreds men den bare ik gad, og virkede lidt gladere for at være inde i stalden.
    Han var nem som han plejer men virkede ik så glad for vejret lyder måske mærkelig smiley


  • #3   18. apr 2014 Det er vel bare et spørgsmål om at komme igang og blive varme begge to, i mit hoved smiley

  • #4   18. apr 2014 Jeg er fuldstændig ligeglad...
    Vi har ridehus, så smutter self. derned, hvis det regner når jeg er på vej ud.
    Men hvis det har været okay vejr, og det først begynder at regne eller andet, når jeg er igang med at ride. Så rider jeg bare videre (:


  • #5   18. apr 2014 Jeg forsøger altid at ride videre, men min hest hader simpelthen alt, der rører hendes ører. Så kan jeg se, det trækker op, så får hun hut på og så afsted smiley

  • #6   18. apr 2014 Støvregn siger mig ikke noget, men hvis det virkelig tisser ned, så kan jeg godt finde på, bare at bruge tiden på at stå og hygge om hesten i stedet for. Eller her om sommeren, så bare vente til bygen er overstået med at smække hovedtøj på. smiley

    Min hest er ret sensitiv med blæsevejr, så hun får hut på når det blæser - men vi skal op på ret kraftig blæst / stormvejr før jeg springer fra. smiley


  • #7   18. apr 2014 Stinna M: Sådan kan man godt se det, men har en hest der er blind på det ene øje og endelig ik (ifølge dyrelæge) Helst ik må komme ud når det blæser kraftigt hvilket det gjorde.
    Men kan godt se hva du mener jeg synes bare det regnede vildt meget, så må jeg være ærlig og sige jeg heller ikk vil være gennemblødt hverken min hest eller jeg hvis jeg kan undgå det da jeg bliver lidt for let syg på den måde smiley


  • #8   18. apr 2014 Hvis det regner gider jeg sgu ikke ride. Gider ikke engang gå ud hvis det regner. Og begyndte det at pisse ned mens jeg red ville jeg stoppe. Men vi har også mulighed for at læsse hesten og køre i ridehus

  • #9   18. apr 2014 Kan man se mørke skyer på vej mod en og er der torden i luften, så er jeg altså på vej hjem med det samme. Ellers gør det mig ingenting. Jeg har aldrig været vant til ridehus.
    Hvis der kommer en hurtig kraftig byge inden man skal ride, så kan jeg da godt stå 10-15 min på staldgangen og hygge lidt om ponydyret, men ellers så rider jeg ud i det smiley


  • #10   18. apr 2014 Er vejret dårligt går jeg i ridehuset.. Står på en privat stald, så der er altid plads til at ride lige hvor man har lyst smiley

  • #11   18. apr 2014 Har gjort det et par gange men det er utrolig sjældent!
    Jeg har redet i alt slags vejr, nogle gang er det der når jeg rider hjemme fra! Men andre gange har jeg været udsat for at der blev havlvejr og har også endt i en snestorm, de to slags vejr vil jeg aldrig ride ud i hvis de er der når jeg har sadlet op, ellers er jeg ligeglad, det er også sundt for hesten at ride ud i den slags vejr!(:


  • #12   18. apr 2014 Jeg går bare i ridehuset hvis vejret er fuldstændig håbløst. Dog rider jeg ikke hed decideret storm, min hest er blevet påvirket af vind og lyde så hvis det virkelig stormer får jeg intet ud af træningen - ej heller i ridehuset da det jo knirker meget i storm.

  • #13   18. apr 2014 Rider altid i naturen, det eneste vejr som forhindrer mig i at ride er isslag.


  • #14   18. apr 2014 Jeg rider altid i ridehus, medmindre det selfølgelig er god vejr. Men hvis jeg red udenfor, og det begyndte at regne, ville jeg stoppe. Jeg kan personligt ikke koncentrer mig om hvis det begynder at regne meget, samtidig også så skulle ride seriøs dressur. smiley

  • #15   18. apr 2014 Vi har kun udendørsbane, og min hoppe mener at hun selv er meget sart. En scene hun kan gøre ud af sig selv, når det regner på hende! smiley

    Så vi rider kun, når det ikke regner eller blæser for meget. smiley


  • #16   18. apr 2014 Jeg rider videre hvis det bliver nedbørsvejr når jeg er igang.... Har ikke haft ridehus de sidste maaange år, så er ikke så sart.... Men er der skybrud inden jeg sadler op, venter jeg gerne og ser om det driver over... Hesten er iskold overfor vejret når vi arbejder, det har sine fordele at man ikke har haft ridehus med unghestene, så er de ligesom hærdet på en anden måde også smiley

  • #17   18. apr 2014 Jeg dropper kun ridning hvis hesten er halt/skadet eller der er uforsvarlig at ride pga. glat føre eller virkelig stormvejr. Jeg red 1 1/2 t i skridt genoptræning i mørke, regn og blæsevejr på min tidligere hest. Min nuværende bliver trænet til at ikke tage sig af blæsevejret og vi arbejder som normalt uanset vejr smiley Mit ordsprog er: Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlige klær(tøj) smiley
    Dog er det lidt underlig da jeg har vejr guderne med mig. Det kan stå ned i stænger når jeg strigler og gør klar.. Men når jeg trækker Tindur ud så er det opholdsvejr helt til jeg er ved at være færdig... Måske to gange årlig holder det ikke op med at regne når jeg trækker ham ud smiley smiley
    Mvh TT


  • #18   18. apr 2014 Regn og sne etc. Gør mig ikke noget og heller ikke en smule blæst men hvis det ligefrem stormer så rider jeg ikke. Jeg synes ikke der kommer noget godt træning ud af at ride en alt for anspændt hest. Den bruger ganske enkelt de forkerte muskler og hvis den ikke vil slappe af pga. Stormen kan træningerne være lige gyldige smiley

  • #20   18. apr 2014 Mette - Det handler jo om hvad man træner sin hest til smiley Jeg træner min til at ikke tage på vej selv om det blæser og at verden ikke er farligere selv om han hører lidt dårligere smiley Han tager ikke notits af blæsten mere smiley

  • #21   18. apr 2014 Jeg rider ikke hvis det blæser - det kan ikke betale sig, da min hest simpelthen er for nervøs så smiley Det er for farligt for begge parter:)

    Team Tindur: Hvordan har du gjort det? smiley


  • #22   18. apr 2014
    Hvis der blæser rider jeg tur, dressurmæssigt får jeg intet ud af damen i for meget blæsevejr.
    Lidt regn gør ikke noget, men meget regn den næste time - nej tak.


  • #23   18. apr 2014 Min lærte næsten sidebevægelser hen mod mig i går fordi han ikke ville gå mod regnen! Så den kan faktisk bruges til noget nyttigt smiley
    Jeg træner i næsten alt slags vejr, sætter kravene lidt ned når det er dårligt vejr, fordi jeg bliver meget dårligere til at kommunikere med min pony smiley


  • #24   18. apr 2014 Førhen, med mine tideligere heste/parter har der ikke været ridehus, så det har bare været ud i den friske luft, selvom den måske har været lidt for frisk somme tider smiley Har dog haft en hest der ikke kunne lide blæsevejr på nogen måder, så der var ofte lidt spræl og vilde bevægelser fra hans side, så det var lidt svært at ride ham i det danske vejr. Men har så også haft en pony der bare gik ud i alt slags vejr, og var helt cool, med alt vejr.

    Nu rider jeg en hest der efter sigende ikke kan ride udenfor, da den så bliver helt kuk, og det ender ud i at den slet ikke kan stoppes. Så jeg rider i ridehus hver gang lige pt. smiley

    Elsker at ride i naturen, og har det bedst uden for, ligemeget vejret.


  • #25   18. apr 2014 Nu rider jeg altid i naturen. Jeg har en gang imellem sagt, okay idag skal vi ikke lige ride når det pisser sådan ned. Men når jeg først er sadlet op kan jeg måske give regnen 5-10 til at stilne af ellers er det bare ud i det. Jeg er aldrig vendt om på en ridetur pga. vejret.
    Blæst og regn rør ikke mine ismuler, men igen de er også ismuler. smiley


  • #26   18. apr 2014 MMS - At gå ture med ham i blæsevejr. Først de steder hvor han er tryg (rundt på gården) og siden bygget på og bevæget mig længere væk hjemmefra, så han har fundet ud af at det ikke er farlig selv om træerne bevæger på sig og det suser lidt smiley Dette har jeg gjort siden han var 1 1/2 år smiley Og gået ture væk fra gården og flokken siden han var 7 mdr. i normalt vejr smiley

Kommentér på:
Hvor mange af jer dropper ridning under ridt pga dårligt vejr ?

Annonce