{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Det der når folk.. {{forumTopicSubject}}

Det der når folk klipper Irish cob/Tinkeres man og hale og hovskæg helt væk. Nej hvor bliver man dog trist på hesten vegne.
Har I også nogle ting hvor I bliver helt triste på hesten vegne?
Jeg syntes det er sørgeligt at kigge på en hest uden man, hale, pandelok og hovskæg. Lige meget hvilken race det er.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der når folk..
  • #1   19. apr 2014
    Det kan sgi blive nødvendigt ind imellem :o).


  • #2   19. apr 2014 Hvorfor 'på hestens vegne' ?? Er hesten ikke hammer ligeglad? smiley
    - Enig i, at jeg synes det er pænere med man, hale, pandelok og hovskæg, men det er vel mere på de, der skal se på hestens vegne?


  • #3   19. apr 2014 jeg bliver trist at kigge på roset ryttere der ikke tænker på hesten og dens udvikling men det skal ske i det tempo som rytteren syntes og ikke i det tempo som hesten kan klare i hovedet og fysisk

  • #4   19. apr 2014 Ja, det kan selvfølgelig være nødvendigt med hovskægget og noget af halen, men har set folk der nærmest klipper det hele af fordi det er "moderne" eller sådan noget.

  • #5   19. apr 2014 Anna, fordi det jo er pinligt for hesten altså. ahahha xD Den har jo også følelser. den ved da godt hvordan den ser ud. Eller noget ahahhaha xD

  • #6   19. apr 2014 Vores frieserdreng har intet hovskæg, for det bliver barberet tit og ofte. Så må folk blive triste af at kigge på ham, for vi bliver mere triste af, at se ham blive trist over alt det mug og skab der generer ham, hvis hovskægget er der smiley



  • #7   19. apr 2014 Jeg bliver ofte også trist på rytternes vegne pga. forældre der presser/skælder deres børn ud fordi de faktisk behandler ponyen ordentlig men forældrene så beder dem om og smække den en når den gør tingene forkert! gør mig så sur derfor er der mange små piger som gør det for det det man lærer i dag....... smiley
    Har været ude for mine forældres venner fik en 2 års pony som var tilredet!!!! Sad bare sådan hvad!! Og jeg prøvede og forklare dem det var forkert og det måtte man ikke men lytter man til en på 14 eller en fra familien som er hestehandler og har mange flere årserfaring?? De valgte så hestehandler men fik dog ponyen sendt væk fra dem bag deres ryg! Da den var solgt ulovligt pga. nogle papir sager som jeg gravede lidt i så nu har den det godt og for lov til og være unghest! smiley


  • #8   19. apr 2014 Tror nu hesten er temmelig ligeglad. :o)

    Jeg kan også godt se fornuften i at klippe det. Det er møgsvært at holde, og mon ikke hesten får det værre af at have mug osv. end at være klippet. :o)


  • #9   19. apr 2014 Tror ikke en hest er lige glad med at halen og håret er væk.! Det holder insekterne væk fra dens krop!

    Vil svare til vi ingen hænder havde til at klø os


  • #11   19. apr 2014 Har så heller aldrig set en hest, der har fået klippet halen helt væk.

  • #13   20. apr 2014 Selvfølgelig er hesten ikke ligeglad med halen klippes kort oO
    Men hovskæg forstår jeg goddt nogle klipper væk (:

    Jeg bliver trist når folk rider med sporer (ikke at jeg hader mennesker for det eller noget, rider selv med spore når jeg springer, ellers ikke, for er imod spore.. Og jo, hader at gå imod mig selv og ride med spore..)
    Og efter hver springtime spørger jeg altid min veninde, som jeg springer med, om jeg rør ham meget med sporene, fordi det vil jeg ikke xD

    Men ellers gøre det mig trist, når de ikke får lov til at kigge, men bliver revet frem.

    Og som en anden sagde længere oppe, så bliver jeg trist på rytterens vegne, når forældre siger man bare skal sparke eller piske til den.. Har lyst til at skælde de mødre ud, har selv svaret en igen før, fordi en mor, som ikke engang kendte mig, red bare på hold med hendes datter, hun rettede på mig og jeg kunne ikke lade vær med at svare hende igen, jeg har en ridelære som kan sige hvad jeg skal gøre, ikke en mor til en anden..


  • #14   20. apr 2014 Kan ikke se hvorfor det er så synd for hesten at få klippet sit hovskæg eller manen..

    Den skal selvfølgelig have lov til at beholde sin hale.. Det er jo en dens fluesmækker.. Nu har jeg så kun en enkelt gang set en hest uden hale, men den havde fået noget skab, tror jeg det var og måtte af med hele halen, for så at lade den vokse igen.. Har heldigvis ikke hørt om nogen der klippede halen helt kort, fordi de mente det så smart ud..

    Min veninde har været nødt til at klippe en af hendes ponyers man helt ned, da den havde fået alt muligt mærkeligt efter den havde været udlånt.. Der var ikke ret meget andet at gøre, end at barbere den og lade manen vokse ud igen..

    Hvis jeg havde en hest med kraftigt hovskæg, som døjede med diverse problemer pga. det, så må i sgu stille jer i kø ved hegnet og græde snot, for så bliver krikken barberet..


  • #16   20. apr 2014 Blev trist den gang jeg blev bedt om at klippe min parts hovskæg af, fordi han skulle til et stævne, og 'se godt ud', nøhj hvor var jeg sur. Hans smukke, smukke hovskæg, som han ikke havde nogen problemer med, og så skulle det af for at han skulle være sporty?! Nu er han min hest, og så er der heldigvis ikke nogen der rør hans smækre lækre hovskæg uden min tilladelse! Klippede dog en del af hans man og hale for et års tid siden, fordi den var så tynd, og jeg gerne ville have den tykkere xD

  • #17   20. apr 2014 Jeg tror ikke at hesten er ligeglad med at den får klippet halen og panelokken af! Det er jo det den har fået så den kan vifte fluer væk? Den har jo ikke arme som vi har så vi bare kan vifte dem væk. Har set en hest uden panelokken for et par somre siden og den havde SÅ mange fluer i øjnene at det ikke var til at se på... Maria N- det er jo ikke alle som bruger sporene dårligt? Mange rider jo med dem fordi at de skal bruge dem til stævner eller bare forfine dere ben? Har da selv set nogen som bare hamre sporene i det stakkels dyr... Syntes også at man kun skal ride med sporer hvis man kan bruge den! Og det samme med pisk!...

  • #18   20. apr 2014 Da vi fik vores Milan hjem fra ridning, var hans hale halvt så lang som før. Det var hverken pænt eller nødvendigt smiley Ellers tror jeg nok at hesten er ligeglad.

    Selv kan ikke lide, når små piger får en ALT for stor pony/hest, og derefter tvunget igennem alverdens stævner. Deres forældre, ADR godt det ikke er mine forældre.


  • #19   20. apr 2014 Min Tinker har kort man (ca. 10 cm lang vil jeg tro). Han går på fold med en flok legesyge drenge, så hans man bliver "spist", sådan at den bliver tynd og tjavset, så derfor klipper jeg den kort.
    Jeg ville meget hellere have at han havde en lang smuk man, som han har haft før i tiden. Men det betyder alligevel lang mere for mig at min hest trives i hans flok og trives på hans opstaldningssted, og det gør han, så må jeg leve med en kort man smiley

    Han får ikke klippet pandelok og hovskæg. Hans hale bliver klippet, så den ikke rører jorden.


  • #20   20. apr 2014 Mit indlæg er for resten ikke surt ment, jeg vil blot fortælle, at inden man dømmer, så skal man tænke på, at ting kan have en årsag. Afklippet hovskæg kan f.eks. være pga. mug.

  • #21   20. apr 2014 Ja, ingen hovskæg kan være et tegn på at hesten har haft muk eller andet ting og sager, men hovskæg er også noget hesten har fået for at holde fluerne væk fra koderne! Derfor bryde rjeg mig ikke om at se heste uden hovskæg, selv min store dressur part har noget sjovt krøllet hovskæg fordi jeg nægter at klippet det af.. smiley

  • #22   20. apr 2014 Ja jeg "går også ind for hovskæg", medmindre årsagen til at klippe det af, er en anden end af udseende smiley

Kommentér på:
Det der når folk..

Annonce