{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Foder: græs, hva piller jeg ud? {{forumTopicSubject}}

Han er i fuld gang m at tage på, langsomt men sikkert smiley

Han er 160, 4 år, dv, er ik redet, men blir lidt longeret, vi går ture og øver alt muligt forskelligt.

Han får 15 kg wrap
1000g struktur E
500g Linamix
1-2 kg gulerødder
300g mash (for hyggens skyld)

Går på fold hvor der allerede nu er fornuftig mængde græs kommet op. De flytter på sommerfoldene om 14 dage

Har netop købt Gold Medal til ham for at hjælpe m at bygge muskler op.

Gulerødder stopper, når de rådner hurtigere end vi får dem brugt.

Mash overvejer jeg at stoppe m nu hvor de kommer over på sommerfoldene.

Har en "drøm" om at skifte fra struktur E over til naturmusli nu hvor han er ved at være i huld, da det er gratis m i bokslejen. Struktur E koster mig knap 300kr for 20 dage -,-
Men hvorfor var det lige jeg valgte struktur E? Det kan jeg simpelthen ik huske? O,o

Og hva m Linamix'en?


Hva gør jeg lige med den foderplan??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder: græs, hva piller jeg ud?
  • #1   20. apr 2014 Han må stadig godt tage 25-50 kg på, men det bør sætte sig som muskler helst.

  • #2   20. apr 2014 Husk gratis foder rådgivning hos Hippolyt smiley

    Naturmusli er uden ret meget stivelse ligesom struktur E...
    Struktur E kan tildeles hesten ved siden af naturmusli, som supplement ...
    Jeg tror Struktur E bruges mest ved rideheste i hårdere træning, men det må du hellere høre konsulent om smiley

    Jeg bruger selv Hesta mix Classic, for det øgede zink indhold smiley
    Irish mash 200 gram oveni 500 gram aspero om eftermiddagen, lidt lunistar, 2-3 gulerod skåret i stykker og det virker forebyggende, aspero omdanner sukkeret i græsset...
    Gulerod indeholder en del sukker, så ikke for mange...

    Jeg kombinere Hø og wraphø....

    Mange hilsner Tina.


  • #3   20. apr 2014 Jeg ville tage linamix fra og måske mash. smiley

  • #4   20. apr 2014 Tag gulerødder fra, når hesten kommer på græs. Der er meget sukker i både gulerødder og græs, så det vil være helt unødvendigt samt give en risiko for overgearede heste samt forfangenhed.
    Angående foder, så kontakt foderproducenten. De laver gratis foderplan, så din hest er dækket ind. Du kan få lavet en foderplan for opfedning samt når den har nået sin idealvægt. Husk at anføre, hvor meget græs der er tilgængeligt/om det er højt eller nedbidt (sukkermængden øges på nedbidt græs).

    Personligt ville jeg nok også fjerne mash'en, hvis ikke den døjer med maven.



  • #5   20. apr 2014 Har lige fået en opdateret foldplan fra staldmutter.

    Hans sommergræs fold blir en af dem m mindre græs på, da de kun er 2 pt.

    Så jeg tror jeg fortsætter som hidtil, men uden gulerødder og mash.

    Må tage en snak m hippolyt-Christina igen, om evt overgang til naturmuslien.


  • #6   20. apr 2014 Mash virker forebyggende....jeg ville ikke turde fjerne den, men held og lykke med hyppe smiley

  • #7   21. apr 2014 Forebyggende mod hvad? smiley

Kommentér på:
Foder: græs, hva piller jeg ud?

Annonce