{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.586 visninger | Oprettet:

Gravid {{forumTopicSubject}}

De sidste 2 eller 3 dage har jeg set vores får føde her på gården hvor jeg er under min landbrugs uddannelse og jeg tænker og selv om man er et menneske eller dyr der skal føde så må det da gøre helt vildt ondt og da jeg blev født D. 05/07 1995 fik min mor og far af vide at jeg var en måne kigger og jeg kom ud med kejser snit men gemmen min opdragles fandt jeg mere og mere ud af hvor dårlig en mor jeg var født til at skulle leve med og da jeg fandt ud af hvor ond hun endelig var over for mig, min far og min halv søster sagde jeg til mig selv at jeg ville aldrig nogensinde få børn selv og blive en ligeså dårlig mor og da jeg så vores får føde tænkt jeg godt det ikke er mig der skal få så ondt af og presse et barn ud og det meste af min liv har jeg altid sagt til mig selv jeg vil aldrig i hele mit liv blive en så ond og dårlig mor og være glad for at jeg aldrig skal have nogen børn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid
  • #1   20. apr 2014 Forstår egentligt ikke rigtigt meningen i dit opslag.

  • #2   20. apr 2014 Jeg vil sige at du bestemmer selv hvor dårlig en mor du vil være. smiley
    Den sociale arv kan brydes. smiley

    Jeg er selv vokset op med en voldlig alkoholisk mor og i mange år sagde jeg også at jeg ikke ville have børn.
    Nu sidder jeg her som 21 årig, total skruk og glæder mig til den dag jeg selv bliver mor.
    Jeg vil ikke lade min dårlige mor, forhindre mig i at blive en god mor for mine børn. smiley


  • #3   21. apr 2014 Ville ønske jeg var 21 og skruk.. Jeg er 19 og kan gå helt i selsving over små sko, hatte med ører og sådan noget..

    Men ja, TS, den sociale arv kan brydes. Men tror f.eks. psykolog kunne være en god plan, så du får styr på dit mentale helbred og de udfordringer og problemer, din opvækst har givet dig.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   21. apr 2014 Godt at du holder dig langt væk fra at få børn, hvis du på forhånd ved at du bliver en elendig mor..

    Men nej så slem er en fødsel heller ikke. Det er oftes hurtig overstået.. Og vil man gerne have børn, så er man ligeglad med fødslen.


  • #5   21. apr 2014 Så er der mig.. Jeg ved også at jeg ikke skal have børn. Kan kun klare børn i små mængder... Derfor tror jeg ikke ligefrem jeg ville egne mig godt som mor.

  • #7   21. apr 2014 Husk lige et komma og måske et punktum hist og her..
    Undskyld jeg siger det, men dit opslag skriger af opmærksomhedskrævende..


  • #8   21. apr 2014 Jeg boede da også hos min alkoholiske far og hans (undskyld sproget) kælling af en voldelig, alkoholisk kone indtil jeg var 9 år gammel og selv måtte tale med dommeren i retten, men det betyder da ikke, at jeg bliver en dårlig forælder, eller at man jeg vælger at få børn med bliver en dårlig forælder.

  • #9   21. apr 2014 Rynkedellen: Sådan har jeg det også, alt der er småt og har med baby'er at gøre, jeg går helt i selvsving. xD
    Og går jeg forbi en gravid er jeg ved at dreje hovedet afled. xD


  • #10   21. apr 2014 Altså.. Min far havde ikke ligefrem den bedste barndom, men han er selv en god far. Jeg kunne aldrig drømme om at få mig en anden far! Han hør alt hvad han kan for mig og mine søskende (vi er ikke pakket ind i bobleplast!)
    Syntes selv jeg har fået en god opdragelse, selvom min fars barndom. Min mor havde en god barndom (:


  • #11   21. apr 2014 Du kan jo bare bestemme dig for at du vil have børn(dig valg selfølgelig.). Nu har du jo lært (på en måske hård måde) hvordan man ikke skal gøre. smiley

  • #12   21. apr 2014 smerten i forbindelse med fødslen er ikke vedvarende, den går over så snart barnet er født, så kommer der et adrenalin kick igennem kroppen der bedøver alle de smerter der var op til...
    så kommer der et par timer efter nogle mindre smerter hvis du er bristet, men de er ikke så slemme igen. og det er blødt væv, så man heler hurtigt.

    Veerne kan vare mange timer, de gør ondt i 1 min. så er de væk, og du er total smertefri indtil den næste kommer.

    for mit vedkommende var jeg overrasket over at de fysisk gjorde mere ond at blive tattooveret i nakken end at føde et meget stort barn (4165 g.) og efterfølgende var det faktisk smertene i forbindelse med en amning jeg ville betegne som den værste smerte (heldigvis kan man da malke ud og give barnet flaske).

    Lige pludselig en dag vender det. For 11 mrd. siden var jeg slet ikke klar til at skulle have et barn, jeg var ikke klar, kunne ikke se hvordan jeg skulle kunne tage mig af et lille væsen, babyer sagde mig intet, de kan ingenting, ud over at æde, sove og skide. nyfødte var grimme, ligner aliens osv. for 10 mdr. siden besluttede min mand og jeg alligevel for at tiden var nu, og gennem hele min graviditet har jeg da også haft tanker om at de blev en stor udfordring, gjorde mig selv mentalt klar til hvis jeg skulle igennem en fødselsdepression eller lignende, for babyer var slet ikke mig, mine veninders spædbørn sagde mig intet, de var bare grimme klumber der kunne skrige. alligevel sagde alle, bare vent det skal nok komme...
    da jeg gik på barsel, en måned før termin, vendte det, jeg glædede mig til at se min egen "unge" men moderinstinktet var nu ikke vækket, men det blev det idet hun blev født.
    hun er nu en måned gammel, og hun er da noget så smuk, livlige øjne, hun smiler til mig, og hun kan faktisk andet end at æde, sove og skide (-:

    Moderinstinktet kommer helt automatisk, også selvom man til tider liige kan tænke NU kan jeg ikke mere, jeg skal UD, så glæder man sig når man er ude til at komme ind til den lille igen. og heldigvis kan man sige til faren, eller en veninde at man har behov for at komme ud.


  • #13   21. apr 2014 Det gør sgu ikke voldsomt ondt at føde..

    og så er der ikke noget der hedder månekigger. Stjernekigger er når barnet ligger med ansigt mod skambenet/venusbjerget. Når de ligger korrekt har de ansigtet mod numsen.


  • #14   21. apr 2014 Ahvad? Undskyld men jeg fattede ikke særlig meget af det der. Var din mor en dårlig mor, fordi du blev født som stjernekigger?

  • #15   21. apr 2014 jeg mener at månekigger er når man ligger skrugt en maven på moren

  • #16   21. apr 2014 nej hun er en dårlig mor fordi hun behandle sine to egne piger på den måde at hun gjorde jeg er så den yngste og som der ikke snakker med sin halv søster mere

  • #17   21. apr 2014 undskyld jeg spørger men er du ordblind? jeg kan dårligt læse hvad du skriver og da slet ikke forstå det

  • #18   21. apr 2014 Jeg kan sagtens forstå hvad hun skriver.

    Det er træls for dig, at du har haft en dårlig barndom. Det er jeg ked af at høre.

    Men hvis du virkelig ønsker børn, så kunne du jo bruge din mor som et eksempel på hvordan man IKKE skal være. Jeg tror sagtens du kan få børn, og passe dem ordenligt. smiley


  • #19   21. apr 2014 ja men jeg er skak slagen for at blive lige som hende slap heldigvis af med hende i sommerene 2012 men jeg er så bange for at jeg bliver lige som hende og det vil jeg bare ikke lad ske

  • #20   21. apr 2014 Som jeg har skrevet, du bestemmer selv hvor dårlig eller god mor du vil være.
    Lad ikke en dårlig barndom og en dårlig mor, stå i vejen for din babylykke og at du selv bliver en god mor, det har jeg ihvertfald ikke tænkt mig. smiley


  • #21   21. apr 2014 Det her lyder lidt som en dårlig joke...

Kommentér på:
Gravid

Annonce