{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Biologi rapport?
  • #1   24. apr 2014 Jeg bruger denne her som standartmodel til alle mine naturvidenskabelige fag. alt efter dit niveau er det nok ikke alt du skal have mad / har brug for. smiley

    1. Navn, klasse, dato
     
    2. Titel på rapporten
     
    3. Formål: Beskrivelse af forsøgenes formål – dvs. hvad er det man skal måle.
     
    4. Baggrundsteori: Præsentation af centrale begreber og formler der anvendes.

    5. Hypotese: Hvad forventer man at måle.
     
    6. Materialer og metode: Hvilket udstyr har man anvendt og hvordan har man foretaget målingerne.
     
    7. Forsøgsopstilling: Et billede eller en skitse af forsøgsopstillingen.
     
    8. Forsøgsresultater: En præsentation af resultaterne af de forskellige målinger man har foretaget.
     
    9. Databehandling: Diverse udregninger foretaget ud fra målingerne. I dette afsnit beregnes også den procentvise afvigelse mellem målte størrelser og tabelværdier.
     
    10. Diskussion: Her sammenholder man de målte/beregnede værdier med hypoteserne. Hvis der er uoverensstemmelser, forsøger man at give en forklaring på dette. Det kan gøres ved at henvise til usikkerheder og fejlkilder.
     
    11. Konklusion: Her præsentere man (igen) kortfattet de resultater som man ifølge formålet skulle nå frem til. Yderligere redegør man kort for årsagerne til eventuelle afvigelser fra forventede resultater.


  • #2   24. apr 2014 Du kan vil bare skrive spørsmålene op og så svarene nedenunder. ??
    Du kan også sætte det op i en tabel.


  • #3   24. apr 2014 Tusind tak smiley det var klart noget vi kunne bruge

  • #4   24. apr 2014 Det er jeg glad for. Jeg bruger den i gymnasiet, og den er bare så dejlig nem at stille op efter, giver en flot rapport og et godt overblik. smiley

Kommentér på:
Biologi rapport?

Annonce