{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

mere viden ang føl {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har købt denne smukke hoppeplag på 9 mdr. Det er første gang jeg har med føl/plage at gøre og ved enlig ikke så meget om hvad man kan tillade sig at begynde at arbejde med den. Er godt klar over at man først må begynde tilridningen når den er 3 år. Men i mellemtiden hvad med der? Hvad med tjek af tænder? Ordne hove? Foder ? Også vidre håber at i vil hjælpe og fortæl endelig hvad jeg ellers skal gøre


Kommentarer på:  mere viden ang føl
  • #1   24. apr 2014 smiley

  • #2   24. apr 2014 min på 1 år får ordnet hove hver 8 uge tjek tænder ved vacc. og foder til plage der indeholder alt- lær den at ta hove strigle gå tur kunne gå og stå alene især det sidste da jeg har en 4 års jeg ikke var så flink til at lære den er bare umulig når jeg trækker de andre ud eller den skal gå alene på fold det meget nemmere at lære dem som små fin pru held og lykke med den

  • #3   24. apr 2014 MHT PASNINGEN

    * Almindelig fornuft så som at få ordnet hove (hvor ofte afhænger af forskellige ting som eksempelvs benstilling)
    * Tjek af tænder
    * Vacc.
    * forder til åringer/plage
    * ind og ud luftning og mugning som ved alle heste
    * lær at blive vasket

    MHT TÆNING
    * lær at stå stille
    * lær at gå tur
    * lær at løfte ben
    * lær at blive striglet
    * lær at blive nusset OVERALT
    * lær at gå i trailer
    * lær at ride hallen er et behageligt sted.

    MHT LEG
    *lær at bakke
    * lær at gå på vippe
    * lær at trave over bomme
    * lær at skrabe i jorden på komando (første skridt til at lære spanske skridt)
    * lær at stå stille uden at være bundet
    * M.V.

    EN GENERAL FINGERSPIDSREGEL ER AT JO FLERE "SPØGELSER" DE SER FRA STARTEN AF OG NATURLIGVIS BLIVER VENNER MED, GIVER OGSÅ EN NEMMERE OG MERE VELAFBALANCERET HEST, NÅR TILRIDNIGEN ENGANG KOMMER, HER TÆNKER JEG PÅ ALT FRA TILRIDNING TIL STÆVNE BANEN


  • #4   24. apr 2014 Mange tak lotte er der noget foder du ville anbefale?

  • #5   24. apr 2014 Mange tak heidi c smiley

  • #6   24. apr 2014 hej
    der jo meget på markedet til plage det jeg bruger er blandet spec hos vores lokale foderhandel og hedder plag mix og der alt i de skal bruge mens de vokser men der er nok også noget hvor du bor smiley


  • #7   24. apr 2014 Du kan hygge om den, går ture, strigle og ordne hove, lære til forskellige farlige ting!:) men det kan vare være meget farligt at bakke med føl for sjovt som til leg da det endelig kan skade bagbenene når de er så under og så kan dens bagben gå i lås;) så bak kun hvis det er nødvendigt :). Har selv føl på 9 måneder smiley

  • #8   24. apr 2014 Lær den at lytte til dig, det vil hjælpe dig senere hen... f.eks. når i går en tur, når du så stopper så skal den også stoppe, uden at du tvinger den... så egentlig bare lær den noget horsemanship, mest med hensyn til at lytte til dig, og gør det til en leg, og ros når den gør det rigtigt smiley

  • #9   24. apr 2014 1000 tak allesammen for alle de gode råd

Kommentér på:
mere viden ang føl

Annonce