{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

DRF melder om en grim tone. {{forumTopicSubject}}

http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=29801

Hvad synes I om det?
Jeg synes faktisk, det er rart at se DRF gå ind i noget og være lidt kritiske. Jeg synes dog, der er andre punkter, de burde have haft taget fat i også, men om ikke andet, så håber jeg da, det er en start til at vi vil se DRF lidt strengere, så omgangen med dyrene bliver mere fair.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRF melder om en grim tone.
  • #1   13. aug 2014 Det har da taget dem nogle år at finde ud af. x)
    Men godt at de langt om længe forsøger, at gøre noget ved det! smiley


  • #2   13. aug 2014 Haha ja og jeg synes heller ikke, det kun er ved ponyerne smiley

  • #3   13. aug 2014 Godt initiativ!

    I dags ponyryttere er morgendagens voksne ryttere, og det er det helt rigtige sted at starte. Hvis ponyforældre og ponyryttere bliver "høfligere", så skal det nok smitte af over hele linjen.


  • #4   13. aug 2014 er enig i at tonen er ret grim...

    sidder selv i sekretariat til forskellige stævner hvor folk simpelthen kan være ufattelig ubehagelige



  • #5   13. aug 2014 åh åh hvorfor er verden sådan! smiley
    jeg ville ønske at der ikke fantes noget ondt og alle var høflige, glade, fulde med energi og super godt humør!
    Godt at de i det mindste forsøger at gøre noget ved det! smiley


  • #6   13. aug 2014 Eller springningen. smiley

  • #8   13. aug 2014 Jeg synes bare generelt er grimt i ridesporten...

  • #9   13. aug 2014 Det bunder i det kæmpe skænderi fra weekenden til DM hold i pony springning hvor det ende med to vindere da det hele gik i kage og folk tilsyneladende skabte sig meget! smiley

    Men havde også forventet drf kom ud med sådan en melding efter det DM i weekenden smiley andet ville være dumt af dem!!


  • #10   13. aug 2014 Ja, var der selv og det var godt nok voldsomt smiley

  • #11   13. aug 2014 Har ikke set DM, eller hørt om hvordan det gik.

    Men syntes nu at det som sagt er generelt i spring, ved ponyryttere. Tonen kan være barsk, fordi det handler om at vinde over de andre, i stedet for at få en god oplevelse ud af det. smiley


  • #12   13. aug 2014 Jamen det er jo bare en hensigtserklæring. Lad os da lige se om det overhovedet bliver til mere.
    Jeg giver ikke meget for sådan noget.


  • #13   13. aug 2014 jeg tror nu forældrene er den største del af det smiley

  • #14   13. aug 2014 nu har jeg læst det der DM for hold og jeg kan godt forstå folk brokker sig

    man skulle måske gøre sådan at der var en konkurrence mellem dem som havde sprunget den dumme bom

    og en konkurrence med dem som sprang den dumme bom efter den var blevet vendt

    og så finde vinderne af de ''2'' klasser

    og så må de 6 hold så lave en om spring eller anden form for konkurrence så man kan finde 1. 2. og 3. pladsen af de 6 hold

    det der med pludselig vende et spring så den anden halvdel har nemmere ved at komme over et spring uden fejl og så stadig køre den samme konkurrence det er jo ikke fair

    det ville være det samme som hvis man i et bil løb lod den ene halvdel af bilerne i en konkurrence starte en halv omgang længere fremme end den anden og så lave et løb det er jo total unfair

    eller bedre eksempel sagde til den ene halvdel af bilerne at de ikke måtte skifte om til regndæk når det styrter ned i stænger og den anden måtte


  • #15   13. aug 2014 men mere høflighed generelt overalt både på hest men også på cykel eller på gå ben er jo altid positiv så selvom alle hjalp hinanden og var høflige så kan man da ikke få for meget pæn opførsel smiley

  • #16   13. aug 2014 Problemet er jo overambitiøse forældre og trænere der ikke kan glæde sig på andres vegne...

    Ina: tror ikke du har læst det hele... Uanset hvad er det en lose lose situation der skete til DM, grundet HOLDERNE blev vandt var at vinden tog bommene konstant hvor banepersonalet så vender HOLDERNE så vinden ikke tager dem, springet kunne stadig rives ned, der skulle bare en del mere til. Fejlen er en dommer og en officiel fejl og ingen ting andet.. At forældrene så laver en kæmpe scene ud af det er jo SØRGERLIGT!

    Forstår udemærket drf går ud med sådan en udmelding det blive de jo nød til... Men det er jo ikke meget være alligevel smiley tror ikke på de overambitiøse ponyforældrene bliver mindre ambitiøst... smiley


  • #17   13. aug 2014 Har ikke hørt om DM-episoden, men det er da skideærgerligt når sådan noget sker.. men come on, man starter altså ikke klassen forfra af den grund (det havde jo osse været unfair, for min ikke argumentet så ville være at nogen allerede havde redet banen og derfor havde en fordel, og fra den anden side, at de der allerede havde redet en gang, havde mindre friske ponyer)

    Det er vilkårene, sådan er det, og så må folk sgu tage sig sammen...

    Der har for nyligt været DM i kørsel. Her var der 2 uheld i en forhindring, det ene af dem ret voldsomt, og herefter udgik den forhindring så -heller ikke optimalt, men sådan er det, og det må man leve med.
    -og det var der i øvrigt heller ikke brok over... kørefolk er åbenbart lidt mere voksne end ponyforældre smiley


  • #18   14. aug 2014 Nu er jeg selv official under DRF.. Da jeg var på kursus i banebygning fik vi også at vide, at en del af det at komme videre som C-banedesigner var et konflikthåndteringskursus.. Hvor hovedårsagen til dette kursus var hidsige ponyforældre/trænere.. Skræmmende!

    Men godt der kommer opmærksomhed på det nu..


  • #19   14. aug 2014 Hvilken nyhed, hvilken overraskelse! Godt DRF tager fat i det lige så snart det startede! (hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg dryppende sarkastisk...)

  • #20   14. aug 2014 Okay det var holderen som blev vendt så bommen den ikke så nemt faldt ned

    Det bliver stadig nemmere for resten af rytterne i klassen og det er ikke fair for dem som har redet da bommen er svære at vælte ned


  • #21   14. aug 2014 Michelle

    Det jeg mener er at der er nogle hold som har redet banen da den var svær så finder man 3 vindere der

    Så er der en anden halvdel som rider banen da den er nem og der finder man så 3 vindere der

    De 6 hold som så vandt de 2 klasser de får så sat en ny bane op måske en 4-5 stykker

    Og så finder man 3 vindere ud af de 6 hold

    = lige trætte ponyer og ens konkurrence


  • #22   14. aug 2014 Der vil altid være flere måder at løse en konflikt/et problem på, der vil altid være delte meninger om hvordan det skal løses....
    Og ligegyldig hvilken løsning man kommer frem til, vil der også være utilfredshed med den løsning...
    F.eks. ville de første ryttere der har redet kunne blive utilfredse med din løsning, hvis de ville være nød til at vente for at ride endnu engang



  • #23   14. aug 2014 Ina: Skulle de så også starte en klasse forfra i dressur, hvis første halvdel red i tørvejr og det så pludselig blev skybrud og banerne blev lort??

    Ej..

    Jeg kunne forstå hvis der blev tilføjet fyld, pynt eller sådan noget.. Men at en holder bliver vent om, ej, det bare sådan det er..


  • #24   14. aug 2014 SK-foto: Det kan ikke helt sammenlignes det var en planke hvor de vender holderen om så planken ligger nede i ''hullet'' i stedet for på den flade side. Der var flere ponyerne der bragede ind i den uden den røg ned, hvilket den klart havde gjort hvis den havde vendt rigtigt (af hvad jeg forstod). Men det er jo uanset hvad en taber situation at en banepersonale vælger at vende den om og dommerne ikke reagere da der bliver lagt protest midt i klassen smiley

  • #25   14. aug 2014 Ina S: Man kan ikke bare lave om på bedømmelses metoden midt i en klasse, der står i DRFs reglement hvordan mesterskabet skal rides. Desuden vil det trække enormt ud hvis man pludselig skal til at sætte en ny bane op og ride omspringning mellem 6 hold.
    Normalt når man rider holdkonkurrencen, så har hvert hold 4 deltagere, først rider 1. rytter fra hvert hold, så 2. rytter fra hvert hold osv. (kan godt være at det er lidt anderledes i ponyspring da de forskellige ponykategorier ikke springer samme højde). Derfor hvis man vender holderen midt i klassen, så vil alle hold have haft rytter der har sprunget den mens den var svær og ryttere der har sprunget den mens den var let.


  • #26   14. aug 2014 Jeg kan nu godt forstå at man bliver sur over en bomholder bliver vendt så en planke er svære at rivened, især fordi en planke ikke må ligge i en rund holder men derimod skal ligge på en flad.
    Men det giver ikke en ret til at skabe sig uanstændigt, istedet nedlæg protest og vent på udfaldet. Kender til en anden episode hvor der blev "snydt" til et danmarksmesterskab og på trods af protest blev resultatet ikke ændret. Vil ikke skrive om den pågældende episode i et offentligt forum.

    Men nogen der ved hvor man kan læse om episoden ved hold DM?


  • #27   14. aug 2014 Team grafik: Ridehesten har skrevet en artikel om det smiley

  • #28   14. aug 2014 Okay nu fandt jeg nyheden på rideforbundets hjemmeside, og der skriver de intet om en vendt bomholder? men derimod at et spring udgik af konkurrencen pga vejret? Det er vel ikke anderledes end når et spring udgår i f.eks military? Eller at der under en dressurkonkurrence kommer et skybrud og de resterne i klassen skal ride i en våd og tung bane?

    Ej syntes de skulle have trukket fejl på pågældene udgået spring fra også have afholdt en omspringning mellem de to ligeplacerede hold. Det andet her er for dumt -.- Man kan i mine øjne ikke have to danmarksmestre.


  • #29   14. aug 2014 Stine: Jeg kan bare ikke finde nogen artikel om det på ridehesten smiley

  • #31   14. aug 2014 Tak, kan nu se at de fratræk de fejl som det pågældene spring havde givet rytterne. Det er jo enlig fair nok i sig selv, hvad jeg ikke forstår er at der så ikke bare blev afviklet en omspringning mellem de to ligeplaceret hold. For kan ikke se dramaet i af et spring som har haft problemer grundet vejret, bliver fjernet for konkurrencen.

  • #32   14. aug 2014 Den største konflikt er jo de snakker om den rigtige og forkerte vinder. Der blev lagt et vinde hold med spring 10 og et vinder hold uden spring 10 som jeg forstod det og synes heller ikke det fair at ligge en omsprinigng for det ene hold har jo realt vundet på lige vis smiley men ja det jo en evig diskussion. smiley

  • #33   14. aug 2014 Kan nu læse mig til at man valgte at lade springet udgå, og trække fejl på det spring fra.
    Så har det jo netop været lige for alle... hvad er problemet?


  • #34   14. aug 2014 Michelle: At det blev to vindere. En vinder hvor alle havde redet fejlfri og en vinder hvor de kun red nul fordi det spring blev trukket fra. Det lavede om på hele rækkefølgen. Så folk snakker jo selvfølgelig om de rigtige og forkerte vindere. Der blev nedlagt protest under klassen men den valgte officals ikke at tage op og det var først efter klassen da resultatet blev offentligtgjort med ''de rigtige'' vinder at det så blev mega protest og springet så udgik så der blev to vindere et hold der rigtigt havde redet nul og et hold der ikke havde og det hele blev så vendt på hovedet smiley

    hmm lidt forvirrende forklaring men måske det iver mening? smiley


  • #35   14. aug 2014 Men det er vel ikke anderledes når man til FEI stævner ændre på den fejlfrie ridetid? Der er jo også nogen som ellers ville have haft fejl som pludselig ikke har. Nej en omspringning havde været på sin plads når der er tale om at alle fik trukket fejl på pågældende spring fra.

  • #36   14. aug 2014 Jeg er fuldstændigt enig med Team grafik.

  • #37   14. aug 2014 Kan ikke se du kan sammenligne det? Det sker jo også til distrikt stævnerne at de ændre tiderne. Men synes ikke det kan sammenlignes smiley der er jo forskel på om rytterne laver en fejl eller om tiden bliver ændret smiley

    Men det er jo en taber situation for alle!!! smiley


  • #38   14. aug 2014 Men alle fejlene blev jo slettet, altså som om springet slet ikke have været med i konkurrencen. Det er flere gange sket i military at man har taget et spring ud midt i en konkurrence hvis vejrforhold f.eks har været skyld i at springet blev for farligt.
    Kan simpelthen ikke se hvorfor det er uretfærdig at man for alle hold sletter de fejl som var forekommet på det pågældende spring.
    Altså i mine øjne burde bomholderne aldrig have været vendt om, man skulle istedet bare taget springet ud af konkurrencen med det samme. Men normen er at når to hold er ligeplaceret holder man en omspringning - uanset grunden til hvorfor de er ligeplaceret.


  • #39   14. aug 2014 Desuden har jeg aldrig oplevet at fejlfri-ridetid er blevet ændret til et c-stævne netop fordi tiden ikke på samme måde er en del af konkurrencen. Altså man kan nemt nå at ride banen inden for den fejlfrie ridetid, dette kan man bestemt ikke til de store stævner.

  • #40   14. aug 2014 Stine -de der har lavet fejl på det spring, har jo fået slettet fejlene. Springet udgik, så INGEN har altså¨fået fejl på det spring (uanset om de så har revet det ned eller ej -det tæller ganske enkelt ikke med).

    Så det HAR jo netop været ens for alle... Banen har bestået af x antal spring, hvoraf man så efterfølgende har valgt ikke at lade et af dem tælle med i resultatet.


  • #41   14. aug 2014 Vi havde det som nævnt til DM i kørsel for ikke så længe siden.

    Et antal kuske havde været gennem en forhindring. Næste kuske kører så ind, vælter noget så uheldigt og kommer ret galt afsted.
    Der kigges på forhindringen og man laver nogen mindre justeringer for at forbedre sikkerheden, men kort efter vælter endnu en kusk i samme forhindring.
    herefter beslutter man at den forhindring er for farlig at fortstætte med, så den skal altså ikke være med i konkurrencen.

    Den slags er altså ganske enkelt noget der kan ske. Vejret er vi ikke herre over, og der er absolut intet nyt i at spring med planker, nemt blæser ned.

    Ved at lade forhindringen udgå så INGEN har fået fejl for den, har de jo netop gjort det mest fair for alle



  • #42   15. aug 2014 Michelle - forskellen på DM i kørsel og i ponyspring er, at det er voksne mennesker der deltager i kørslen smiley

    De kan - til forskel fra forkælede tøser og deres gennem-børnene-udlevende-ambitiøse mødre - godt tænke og ræsonnere fornuftigt smiley


  • #43   15. aug 2014 Mimre - er helt klar over at ved ponyspring er det børn. Men som du selv skriver er det jo.forældrene der skaber sig og det er sgu grotesk.
    Der har altid været hysteriske ponyforældre men efterhånden har det da vidst.taget overhånd


  • #44   15. aug 2014 Altså jeg vil sige, jeg synes graden af hysteri er stigende....

    Jeg har i mit virke i sekretariat fået skæld ud af mere eller mindre hysteriske ponyforældre over ting, som at rytteren blev kaldt ind 1 minut før sin starttid, at de havde lagt bandager på pony og opdager bagefter at det må de ikke i den klasse, at rytteren red på et spring efter at være blevet stoppet og ikke var sat igang igen....

    jeg kunne fortsætte listen her i næsten det uendelige.... men kan se der er en stigende tildens til at skulle bebrejde alt og alle for børnenes manglende resultater...


  • #46   7. feb 2015 Som opdatering kan jeg fortælle, at jeg for nyliig var til møde med en repræsentant fra DRF, som sagde at man i det seneste års tid havde fået meldinger om, at tonen er blevet meget bedre end den har været. Der er stadig "brodne kar", men det lader til at være blevet mere eller mindre socialt uacceptabelt at skabe sig - dvs. at andre stævnedeltagere (og ikke mindst deres forældre) tager afstand fra de problematiske eksemplarer.
    Og det var vel noget af det bedste, der kunne ske smiley


  • #47   8. feb 2015 Det er dejligt at høre smiley Men det er helt sikkert også min opfattelse, at der bliver taget afstand fra de 'hysteriske' forældre/ryttere smiley

Kommentér på:
DRF melder om en grim tone.

Annonce