{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Opstaldning eller købe trailer? {{forumTopicSubject}}

Halløj, jeg står i et lille dilemma.
Her til vinter står jeg mellem valget at købe en trailer eller få opstaldet min hoppe ude.
Grunden til hun enten skal opstaldes eller jeg skal kæbe trailer, er at jeg ellers ikke får redet hende til vinter, da min lille bane ikke har fået sand på og jeg ved at jeg kommer til at bøvle med frosten.


Jeg har fundet alletiders opstaldning, og det taler egentlig mest for.
Dog er det selvfølgelig også rart at have en trailer og så styrer jeg selv hvor og hvornår jeg vil tage afsted.

Minus ved opstaldning er selvfølgelig prisen, og da jeg er på su og den ikke det højeste.
Plusset er så at hun står fast et sted og jeg kan ride hver dag uafhængig af vejret.

Minus ved trailer er at det kun er min far som kan køre og jeg vil være afhængig af hvornår det passer ham..
Plusset er at jeg har trailer og selvfølgelig selv kan komme frem og tilbage.

Så jeg har brug for lidt andre synspunkter på mit lille dilemma.det er første gang jeg står og vejer lidt med hvad jeg skal smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning eller købe trailer?
  • #1   20. aug 2014 Jeg ville klart vælge trailer, den har man jo også på sigt smiley

  • #2   20. aug 2014 Ja,nlige præcis. Men jeg er bange for at det bliver træls med frem og tilbage, da jeg ikke har råd til trailerkort pt.

  • #3   20. aug 2014 Ville opstalde, for det er sku træls hver dag at skulle læsse hesten, køre den afsted, ride og læsse igen.. og når det er rigtig slemt med vejret kan man ikke køre med trailer, så kan der komme flere uger hvor man ikke kan ride pga. det

  • #4   20. aug 2014 Alt afhængig af hvor gode vejene er og bliver ryddet for sne om vinteren kan der være nogle perioder hvor du måske ikke vil have mulighed for at komme afsted med trailer grundet sne.
    Vil din far gerne køre med dig hver dag hvis det skulle være? og har I regnet ud hvad det kommer til at koste? kan det svare sig at køre frem og tilbage mod at have hesten opstaldet der vinteren over.


  • #5   20. aug 2014 altså jeg har heller intet ridehus, den unge kommer til, at blive opstaldet hvis vejret er åndsvagt, da jeg endnu ikke stoler på hans balance.
    Men den gamle får bare snåsåler og mordax i og så rider vi hele vinteren sådan, det har jeg gjort de sidste mange år smiley

    Men selvfølgelig kræver din træning en bane, så går det jo ikke smiley


  • #6   20. aug 2014 Det var mine forældre der selv kom med forslaget at køre mig, men jeg vil heller ikke være en klods om benene for dem, jeg er jo flyttet hjemme fra og opstaldningen er faktisk tættere på hvor jeg bor end mine forældre.
    Opstaldningen vil også kun blive fra november-marts mdr. Ca.


  • #7   20. aug 2014 ville helt klart tage opstaldning, så du sikker på altid at kunne ride, og du skal ikke være afhængig af dine forældre

  • #8   20. aug 2014 Det er også det jeg selv tænker og opstaldning er nemlig med all inklusive, dog medbringer jeg eget hø, og der er ridehal og det hele og tiltaler mig meget, dog står jeg står med en ekstra hest som ikk ska gå alene smiley

  • #9   21. aug 2014 Jeg står hos min mor hvor der ikke er ridehus, så kender godt til de problemer der kommer med vinteren. Jeg ville vælge opstaldning, så slipper du for at være uafhængig af nogen og kan ride hver dag. Men økonomien skal self os være til det..

  • #10   21. aug 2014 Økonomien skal selvfølgelig være der, det er vigtigt, heldigvis vil min kæreste sponsorer lidt til mig hvis det går over mit budget smiley

Kommentér på:
Opstaldning eller købe trailer?

Annonce