{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Jeres hestes særheder {{forumTopicSubject}}

Et lille hyggeligt emne, sådan en dejlig eftermiddag! smiley

Har jeres heste nogle sjove eller underlige ting de gør/har gjort?

Kan ligge ud med at sige, at min vidunderlige hoppe har et must med at hun rigtig gerne vil snuse til fremmede hestelorte når vi er alene på tur smiley
Også hver gang vi har trænet på banen, og skal ind på folden igen, er der en bestemt dør hun absolut gerne vil kigge og snuse til inden vi kan gå videre, det er en ting hun lige er begyndt på xD

Sæt igang!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres hestes særheder
  • #1   20. aug 2014 Min hun stikker ALTID hovedet ned i alle former for spande, om de så er tømme eller ej SKAL hun smile! xD
    Min shetlænder render altid med ind fra folden, og han går altid lige i røven af en når man er på vej hen mod leddet, og bliver så ked af det når han ikke komme med ind smiley

    De kan begge lide rødbeder, og chokoladekiks smiley


  • #2   20. aug 2014 Åhhhhh.... Der er sååååååååå mange. smiley

  • #3   20. aug 2014 Hahahaha Ida, det lyder sjovt smiley

  • #4   20. aug 2014 Kom med dem Marie smiley

  • #6   20. aug 2014 Eh.. Natash kan ikke få venner. Ikke sådan rigtigt. Hun prøver og prøver, brummer til de andre, selvom de ikke kan lide hende.
    Hun bliver bange for de mærkeligste ting, selvom hun har set dem 1000 gange før. Især lilla blomster...


  • #7   20. aug 2014 Min hoppe skal ALTID stå og nusse smeden, og man skak virkelig trække i hende, for at hun holder op. Hun er bare så glad for smeden. smiley
    Desuden kan hun finde på, at strææææække sine bagben, når man løfter dem for at rense hove. Det sker en gang imellem, at hun bare skal have strukket igennem, og det er åbenbart bedst at gøre, mens jeg står der og løfter benet for hende.

    Vores ponyer (shetlandspony Sofus og 1'er Sequoia) fandt en dag på, at Sequoia stod og gnubbede ansigtet på Sofus' røv. Sofus skal altid stå og gnubbe bagenden på et eller andet, så det var en win-win, og han stod da også og virrede med overlæben. smiley


  • #8   20. aug 2014 Thomine - wtf, det lyder godt nok underligt haha! Men ja hvis der ikke er noget galt, så må det vel være en dårlig vane eller sådan noget smiley

    Sacha - Årh, stakkels Natash!! Haha, det var min gamle hest også! Lilla blomster er farlige....


  • #11   20. aug 2014 Bøgegårdens Liva - Haha! Min egen er også ret interesseret i smeden og hvad han laver smiley Men hellere dét end at de er bange for ham jo!!

  • #12   20. aug 2014 Tjaaa Alfred vil kun rense hove i EN bestemt rækkefølge?

    Og Aia har en mani med at rulle sig i andres hestes lort?

    Ellers ikke smiley


  • #13   20. aug 2014 Det er godt nok en masse særheder heste kan have xD

  • #14   20. aug 2014 Omira vrinsker efter biler, cykler og andre sjove ting på tur (y)

    På tur med andre, kan al ting være lige meget hvis hun bare er to cm længere tilbage end den anden hest, men er hun to cm længere fremme har hun det for vildt smiley Hun kan vade rundt på stierne for at sikre sig at de ikke kommer foran :b Nogle gange skubber hun også ligeså stille de andre af stien for at være foran smiley


  • #15   20. aug 2014 At bakke når jeg gerne vil have ham frem...og nogle gange er han så dum at Bakke ind i noget så han bliver forskrækket og går frem med det samme!! Han gjorde det en gang med et stødhegn ...-_-

  • #17   20. aug 2014 Hahaha! Sikke et par gode grin man kan få af alle sammen smiley

  • #18   20. aug 2014 Min part Snæfaxi har det med at skrøne af sin ejer nogle gange når kan kommer. Det er i hvert fald det ejeren kalder det. Desuden da Snæfaxi og hans foldkammerat legede rendte kammeraten udenom et træ men Snæfaxi glemte næsten det var der så han var ved at sætte sig ned på røven for at nå at stoppe! Han galoperede da han opdagede det træ. Skøre Ismule!

  • #19   20. aug 2014 Min hoppe tisser altid inde i boksen smiley

  • #20   20. aug 2014 - løfter spanden op når den er tom, eller vandspanden når den er halvtom
    - løfter det ene forben op under maven, når hun tikker. Eller jeg er for langsom
    - vil gnubbe sit hoved på sine ben som det første når trensen er kommet af
    - vil ikke ud sin fold før hun har fået 10 min på den anden græsfold uden mundkurv
    - ved hvor på ruten jeg plejer løsne gjord spænder og trække det sidste stykke
    - løfter hove selv når jeg viser hende hovrenseren efter strigling. Den gælder dog ikke hvis jeg ikke har striglet først.
    - rører ikke roepillegrød, men elsker roepillesuppe jo mere snasket jo bedre


  • #22   20. aug 2014 Min hest strækker sig altid efter arbejde om det er ridning eller longe.

    Hun smækker forben helt frem og krydser dem på skift samtidigt med hun skubber bagdelen helt bagud, så forben bliver strukket helt ud..... ser faktisk ret sjovt ud smiley og klogt også smiley altid strække ud efter man har løbet jo smiley
    Hendes bror gjorde det samme smiley


  • #23   20. aug 2014 Mødte også en hest på en ridelejren for 2 år siden. Den havde en vane med at hver gang rytteren satte sig op og skulle til at skridte op, så skulle den altid tisse. Altid. Den gjorde hver gang hun satte sig op xD

  • #25   20. aug 2014 Havde da lige et billede af det smiley

    profilbillede
  • #26   20. aug 2014 Glemte også at min hest også stopper for at snuse til lort. Og han går ikke videre før han har "godkendt den" ellers bakker han. Det gør han også hvis han ikke har "godkendt" den, så bakker han. Så bliver jeg nødt til at stige af og trække ham forbi xD

  • #27   20. aug 2014 Guuuud, hvor er det dog morsomt smiley

  • #28   20. aug 2014 PonylsBi:3
    Ej hvor sjovt, min gjorde lidt al lá det samme da jeg red igår aftes. Der hoppede min over hestepære to gange? smiley


  • #29   20. aug 2014 Haha, ej hvor spøjst!

  • #30   20. aug 2014 Min søde Zarina kan vende på en 80 grader rundt hvis hun ser et eller andet som i hendes øjne ser for sært ud
    I starten tog vi mange snurre ture og jeg har klappet mig selv mange gange på ryggen for at kunne blive hængende.
    Ja jo mere vi har set rundt om jo mindre har hun snurret
    jeg regner med det går i hendes glemme bog til sidst
    Vh
    Annette


  • #33   20. aug 2014 Min pony står ALTID og spiser sit foder med det ene forben i luften, altså ikke hun står og sparker, men hun løfter de somom at man rensede hove..;p

  • #34   20. aug 2014 Min skal altid lige hilse på mig når jeg kommer ind i boksen, hvorefter hun vender røven til. Så skal helt ind og hente hende bagerst i boksen. Så har hun en vane med at skulle trippe hele vejen hjem..
    Min venindes hest skal altid nulre, bide eller nappe hende over det hele. Ret belastende smiley


  • #36   20. aug 2014 Min den ene står og sparker med det ene forben på spanden/banker benet op i krybben, når han spiser smiley

  • #37   20. aug 2014 Det lyder som nogle sjove særheder alle sammen smiley

  • #38   20. aug 2014 Akitta ruller sig på banen hvis jeg glemmer at holde ved tøjlen/træktorvet uanset om jeg sidder på hende eller ej >.<


  • #39   20. aug 2014 Hvis min hoppe står stille på stalden, står hun altid med krydsede ben.
    Hvis jeg skal rense baghove prutter hun ALTID ved højre, og skider ved venstre..
    Hvis jeg giver gamacher på forbenene, skal hun altid ned og vælte mig...


  • #40   20. aug 2014 Min zadi har det med at hun skal skide mindst 5 gange når hun stå på strigle pladsen og det er kun en lille kugle ad gangen;-)
    Min gamle hest nico har en vane med at nikke når jeg kommer ind i stalden efter jeg havde lært hende at nikke når jeg spurgte hende om "skal Nico have en guf" det var nok det dummeste jeg havde lært hende;-)
    Min søsters hest rækker tunge når man kommer ind i stalden;-)


  • #41   20. aug 2014 Min gamle part havde det med at skulle kigge på ens sko, når man var færdig med at ride. Altså imens man sad deroppe, så skulle hun liiige kigge om man stadigvæk sad der og ofte også slikke på dem smiley

    Desuden havde hun fundet ud af, at hun kunne smække læberne ud over vandslangen og så stod hun ellers bare og drak vand. Magen til doven hest har jeg aldrig mødt. Drikke af en spand? Nej, men en vandslange som fører vandet direkte ind i hendes mund? Ja tak xD


  • #42   20. aug 2014 Hippie - Min egen gør præcis det samme! Det med at kigge på skoen, mens man sidder på hesten!! Mega underligt xD

  • #43   20. aug 2014 Helt bestemt underligt. Men det er også lidt ulækkert, for hun skulle altid savle på min sko også smiley

    Min nye hest er også bare underlig. Når hun står stille, så skal hun altid skære ansigter. Sådan noget hoved på skrå og tungen ud eller noget lignende. Men udover det så er hun ganske "ordinær" og velopdragen. Ikke noget med at forsøge at tage græs på vej ind fra fold, æde hænder når man giver godbider, rode i spande eller sådan noget xD


  • #44   20. aug 2014 Mit skal snuse og se på ALT! Virkelig alt!
    Han æder også alt! Chips, kiks, sodavand og kaffe. Og meget mere!! smiley
    Han er lidt en særling, når det kommer til temperament også smiley


  • #45   20. aug 2014 Felix SKAL have sine baghove helt op til sine forben når han får renset hove eller har smed. Når han står sådan så står han helt stille og slapper af.. Mærkelige hest smiley
    Han er også skør når vi går tur, så forstår han ikke at alle vi andre (mennesker og hund) går på fortovet, så selvfølgelig prøver han hver gang at snige sig ligeså langsomt op på fortovet til os smiley


  • #46   20. aug 2014 Maggie kan smile, men det skal altid gøres med hovedet på skrå, og så klapper hun tit med underlæben samtidig smiley Hun liger lidt... øhh ja en ko når hun gør det haha! Og man ved aldrig helt om man får et kys eller et smil, så man skal altid være forberedt!

    profilbillede
  • #47   20. aug 2014 Pølle flemer, når man klemmer på næseborene.
    Hun hviner når hun får pillet kastanier, fordi hun ik vil ha det, så de blir klippet.

    Cali snuser osse til lorte, og når vi går tur leger hun sporhund.
    Hun tisser kun i boksen og på fold, og gerne når hun får serveret hø.
    Pølle tisser fx alle steder, men især traileren sku altid ha en sjat:)


  • #49   21. aug 2014 Tonga synes at alt er MEGET farligt, lige når det har regnet.
    Den samme sten lige ved gården, er ALTID farlig.
    Prutter altid når man renser baghove, eller vasker hale ( eller genrelt når man står bag ham).
    Skal snuse til alle lorte vi møder på tur. (dog kun i skridt og når han får lov)
    Ryster på hovedet, når han ved at jeg har en godbid i hånden (fordi han engang lærte at ryste på hovedet smiley ) Man kan næsten gætte sig til, hvorfor jeg ikke lære ham spanske skridt smiley

    Dejlige dyr altså!


  • #50   21. aug 2014 Hahaha, sikke mange sære heste der findes xD

  • #51   21. aug 2014 Min basse har mange særheder smiley

    Han brummer som en sur gris, når han ruller sig, hvis han skal rejse sig efter en lur, og hvis man presser lige rigeligt på med schenklen (efter hans mening).

    Han kan virkelig vende og dreje sit hoved på de mest mærkværdige måder på staldgangen - i et forsøg på at få opmærksomhed. Og så slikker han gerne på hænder og ansigter smiley

    Det mest sære er nok at han slikker smeden på hovedet når han får forsko på - dét er virkelig komisk! smiley


  • #52   21. aug 2014 Findus brummer og kvækker hver gang han tror der er mad i farvandet - det lyder vildt underligt.
    Han skal altid lige ligge ører af førehoppen når vi går forbi - når hun så kigger på ham, så peger ørerne straks fremad igen.
    Han skal altid spise de ting du rækker ham - selv den ene gang nogen gav ham flæksesværd med chili...
    Når spanden er tom skal den altid kastes op i luften inden man får lov til at tage den fra ham smiley
    Siden den dag vi mødte en mand ved en søbred har han altid lige skulle tjekke om der lå nogen løver på lur inde han går forbi.
    Når det er rigtig varmt ligger han sig ned i søen og forsøger at rulle rundt (og hver gang ender han med at få hovedet under vand og komme meget befippet op igen)


  • #53   21. aug 2014 Altså amadeus har sin helt egen specielle måde at blive skræmt på!! Får han et chok er det ikke et spring til siden, benene ud i vejret eller begynder at løbe.. NEJ NEJ han snupler over sine forben så han snart vælter og undre sig bagefter over hvad der skræmte ham smiley

    sonny er mega underlig til aftenfodring...... har altid han bokslåde åben da jeg kan nå alle 3 bokses foder- og vandskåle i den boks (fordi han boks er i midten) så når han er færdig så står han med hovedet ude af lågen og kigger helt vildt efter hvad jeg laver og hvad der sker omkring ham, han går ALDRIG ud og hvis han sætter en fod udenfor skal der kun en vrissen til at han ved det må han ikke xD

    Freja kan godt lide at putte med hovedet så mulen ligger på mit bryst og så står hun og slapper af og nærmest sover nogengange xD


  • #54   21. aug 2014 Min står altid på 3 ben når hun spiser i krybben, hun kan ikke spise med alle 4 ben på jorden smiley
    Og når jeg er liiidt for langsomt med striglningen står hun og begynder at gabe helt sindsygt smiley
    Hun skal altid lige slikke på mine støvler når jeg kommer op på ryggen af hende smiley
    Hun forsøger at æde alting - OGSÅ de rosetter der bliver hængt på trensen smiley
    Man kan ikke tage sin mobil frem uden hun skal hen og se om den kan spises, så hun har da slikket lidt på min mobil smiley
    Og så drikker hun meget gerne kaffe smiley


  • #55   21. aug 2014 Når min pony er sur/irriteret eller ja noget! smiley så rynker han på mulen smiley det ser så sjovt ud!! smiley

    Altså hvis i forstiller jer i tager næsen op mod øjnene det gør han smiley


  • #56   21. aug 2014 Min hest vælter/skubber til alt han kan komme til, når han står bundet. Hvis der fx står en striglekasse ved siden af ham, kan han finde på at sparke den ind under maven på sig selv, men når den først er under maven, så er han ligeglad med den. Han gjorde det engang med en halmballe smiley

  • #57   21. aug 2014 Helene & Malle:
    Min gamle part skulle faktisk også altid kigge på min telefon. Engang stillede hun sig op og tyggede på den... heldigvis var det dengang en gamle sony som kunne holde til alting xD


  • #58   21. aug 2014 savner ham så meget.. :(((


    profilbillede
  • #59   21. aug 2014 Cindi er så snu, at hun har fundet ud af at hun får lov til at klø ben, hvis hun vil når hun er på tur. Nogengange er det dog bare en facade, og man opdager ikke hun står med snuden i græsset før det er for sent. Altså hun starter med at ville klø ben, og når man giver hende lov, så æder hun.. Kloge pony! smiley

    Hun kan også bedst lide at have hø i et hønet, og en lav låge, så høet hænger i lyset, til trods for at det nok kun er 10 min. lyset er tændt i den tid hun står der.. smiley Hun har virkelig mange særheder!



  • #60   22. aug 2014 Tror min hest største særhed er hans besættelse af føl. Han går helt i spand af glæde når han ser et føl og vil bare hen til det. Man skulle tro han var en gammel følhoppe. Tror helt ærligt at han ville stjæle føl fra deres mødre, hvis han kunne.
    Det er meget sødt men er nu glad for der ingen føl er i nærheden af hans nuværende opstaldningssted, da de gør ham ret bims smiley


  • #61   22. aug 2014 Min træners ene hest kan godt lide at slikke på sten. Det sgu også sært smiley han finde store sten på folden og stiller sig til at slikke på dem. Mmm sten!

  • #62   22. aug 2014 Sig b: Ej det gjorde min gamle part også! smiley
    Hun var HELT vild med føl og vrinskede og vrinskede efter dem, som var de hendes egne. Hun var virkelig ikke populær hos følhopperne xD


  • #63   23. aug 2014 Min skal bide og smage på alt. Han knækker mine piske, æder tøjlerne og skiller mine strigler fuldstændigt ad, når han kan komme til det!

    Så vælter han også alt han kan nå. Fx. hvis der ligger noget på et bord, så tager han fat i det, og hiver det ned på gulvet xD


  • #64   23. aug 2014 Min hest er en af de mest hårdføre, frygtløse nogensinde, hun bliver næsten aldrig bange for noget - men store sten og træstubbe dem synes hun er skumle! De får godt nok et meget skeptisk blik og så går hun en stor bue udenom!

    Og så er hun den mest nysgerrige hest, hun er en rigtig lille pestilens - alt skal undersøges, bides i, slikkes på og væltes! Hun vælter alt ned fra borde, vælter bordet, vælter striglespanden, madspanden osv.

    Hun skal altid slikke de andre hestes krybber og spande rene når de er færdige med at spise, inden hun kan gå hen og spise hø.

    Hun er en meget social hest som vil hilse på ALLE der kommer ud på folden, og hvis man løber traver hun efter en smiley
    Når man rider tur og skridter forbi et menneske, vil hun hen og hilse på dem, ligesom en hund.

    Hun har også en vane med at prøve at tage en bid af alle træer og buske vi rider forbi!

    Da hun var føl og rendte rundt oppe på banen imens jeg trænede hendes mor, løb hun tit ud igennem hegnet - engang løb hun hele vejen rundt om gården og op ad nogle trapper, med min veninde lige efter, det er virkelig noget af det sjoveste jeg nogensinde har set!
    Nogle gange lagde hun sig også ned de mest tilfældige steder - f.eks. midt på gårdspladsen eller ved striglebommen smiley


  • #65   23. aug 2014 En anden lille ting jeg synes er lidt sjov, er at jeg har en sadeltaske med velcro luk, hvor jeg har gulerødder i, så nogle gange på tur stopper jeg hende op og giver hende en gulerod. Hun er nu blevet så vant til det, at så snart hun hører en velcro lyd på tur, stopper hun pænt op og tager hovedet til siden, klar til en godbid smiley

  • #67   28. aug 2014 Min unghest på 3 har den sjoveste ting han gør smiley

    Han fylder hele munden med vand og så står han med tungespidsen ude af munden og venter og venter og venter..
    Til sidst går jeg hen og trækker i hans tunge og så plasker ALT vandet ud smiley
    Det er altså en underlig ting at finde på syntes jeg smiley


  • #68   28. aug 2014 Helene - HAHA! åh kunne lige se det for mig, det må være hylende morsomt smiley

Kommentér på:
Jeres hestes særheder

Annonce